Gå til innhold

Erfaring fra førstegangstjeneste i Luftforsvaret?

eey

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har innrykk til luftforsvaret nå i juli, og jeg lurer litt på om noen har noen tidligere erfaringer fra førstegangstjenesten i luftforsvaret? Hvilke tjenester er veldig spennende? Jeg har prøvd å lest meg opp litt på NIS og hundefører, og er vell de to avdelingene jeg synes høres spennende ut. 

Hvordan kommer man seg til NIS? og hva er det egentlig de gjør? synes det står litt lite info på nett :-)

Takk. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Er ikke veldig mange grønne tjenester i luftforsvaret dessverre. 

Angående NIS: 

Når jeg var inne (2010/2011) var det snakk om at NIS skulle legges ned. Finner heller ikke noe informasjon om NIS på https://forsvaret.no/karriere/forstegangstjeneste/muligheter/?&filter=3375a446-f7a8-4efe-b36e-9924f944bb89&rowlimit=30

Så kan hende det stemmer. Men leste et sted at det skal være mulig å søke til NIS i 2016/2017 en gang. Skal tydeligvis flyttes opp til Ørland. Men mer enn det vet jeg ikke.

Jeg var selv hundefører i luftforsvaret, en tjeneste jeg anbefaler på det varmeste! Er en veldig aktiv tjeneste, du får bare spørre hvis det er noe du lurer på! Og uansett hva en Offiser sier, så er ikke vakt og sikring en grønn tjeneste... 

Endret av toy_man
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kan anbefale Mission Support, som er operativ stilling, men ikke noe grønn.

Skal selv inn i Luftforsvaret, dog i april 2016 og har ikke helt funnet ut hvor eller hva jeg ønsker å gjøre i luft!

Hva gjør man i Mission Support? Forstår såpass at man er en form for støtte, men til hva? Og hva gjør man?

Lenke til kommentar

Kan anbefale Mission Support, som er operativ stilling, men ikke noe grønn.

Skal selv inn i Luftforsvaret, dog i april 2016 og har ikke helt funnet ut hvor eller hva jeg ønsker å gjøre i luft!

Hva gjør man i Mission Support? Forstår såpass at man er en form for støtte, men til hva? Og hva gjør man?

Det vil nok variere en del utifra hvor du havner og hvilken skvadron.

https://forsvaret.no/karriere/forstegangstjeneste/muligheter/luftforsvaret/mission-support

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...