Gå til innhold

Hvordan feste

ondfisK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Superlim går, men det har litt dårlig termisk ledningsevne og er umulig å få av igjen. Bruk heller "termisk lim" eller vanlig kjølepasta + binderser eller noe annet som holder kjølerene på plass.

PS. Gi tilbakemelding i slutten av denne tråden om hvor mange MHz du klarer å hente på dette.

Lenke til kommentar
Superlim går, men det har litt dårlig termisk ledningsevne og er umulig å få av igjen. Bruk heller "termisk lim" eller vanlig kjølepasta + binderser eller noe annet som holder kjølerene på plass.

PS. Gi tilbakemelding i slutten av denne tråden om hvor mange MHz du klarer å hente på dette.

Det skal jeg gjøre.. !

Lenke til kommentar

superlim overfører vel nesten ingen varme og tåler ikke alltid høy varme siden det er plast, blir vel bare tull med det

Artic silver theral adhesive (tror det er linket til det ovenfor) er tingen

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte superlim på Biltema og la en biiiiteliten dråpe i hvert hjørne av brikkene. La på kjølepasta på resten av brikken. Om jeg får det av igjen vet jeg ikke, men varmen blir i hvert fall ledet bort for ribbene er varme (ganske så varme faktisk) Husker ikke hvor langt jeg kunne klokke før det resulterte i noen veldig fine farger :nice:

Kortet mitt er et Power Color Radeon 9600 PRO men operasjonen funker vel på stort sett alle kort.. Ribbene var de som satt på mitt nå døde GF4-kort..

Lykke til til alle som skal feste noe! ;)

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar
Du må vel ha en slags kjølepasta som funker som lim går jeg ut i fra.

Det har vi allerede nevnt.

Admin'C: superlim vil lede varme det også. Husk at det er snakk om veeeeldig tynne lag her og da vil det ikke ha så mye å si om limet leder litt dårlig. (Ingenting isolerer 100%) Stivt superlim vil fungere ved høyeretemperatur også. (i hvertfall på de temperaturene som rambrikker kan få). Men om brikkene hadde vært varme når du påfører limet så ville det størknet raskere. Epoxy kan størkne ved høyere temperaturer også. (100-150'C går fint)

Lenke til kommentar
Du må vel ha en slags kjølepasta som funker som lim går jeg ut i fra.

Det har vi allerede nevnt.

Admin'C: superlim vil lede varme det også. Husk at det er snakk om veeeeldig tynne lag her og da vil det ikke ha så mye å si om limet leder litt dårlig. (Ingenting isolerer 100%) Stivt superlim vil fungere ved høyeretemperatur også. (i hvertfall på de temperaturene som rambrikker kan få). Men om brikkene hadde vært varme når du påfører limet så ville det størknet raskere. Epoxy kan størkne ved høyere temperaturer også. (100-150'C går fint)

Ja, altså mener du at jeg burde lime mens kjøleribbene jeg skal feste er varme ? eller skal jeg bare ta en viss mengde lim på brikka å klemme på ? Det enkleste for meg er om jeg får tak i et lim her hjemmefra.. vi har ganske mye drit her så burde være no shit her.. kanskje det står hva limet tåler til og med ? (av varme)

:shrug:

Lenke til kommentar

Jeg mente ikke at du skulle lime når det var varmt. Ville bare fortelle at lim faktisk tåler å bli utsatt for litt høye temperaturer.

Om du kan finne noe i boden så er jo det det beste. Superlim, Epoxy eller Aralditt funker sikkert flott. Eller det med litt lim på hjørnene og kjølepasta i midten. (Hva har du tilgjengelig?)

Lenke til kommentar
Jeg mente ikke at du skulle lime når det var varmt. Ville bare fortelle at lim faktisk tåler å bli utsatt for litt høye temperaturer.

Om du kan finne noe i boden så er jo det det beste. Superlim, Epoxy eller Aralditt funker sikkert flott. Eller det med litt lim på hjørnene og kjølepasta i midten. (Hva har du tilgjengelig?)

Åja.. jeg tror vel jeg kan få ordna no superlim.. fant også no annet dritt som jeg ikke husker navnet på men det er uaktuelt.. det funker såvidt til pappirlim :p men jeg skal se om jeg får til no her..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...