Dungeon Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 (endret) Hva går retro ut på, jeg skjønner at det handler om gamle spill, men er det alderen på spillet som betyr noe eller er det noe med spillene som er hva alt handler om? Hvordan definerer du det positive aspektet av retro? Endret 4. juli 2015 av Dungeon Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Er vell ingen eksakt alder for at et spill skal kunne kalles et retro spill. Hva spillet handler om spiller ikke noe rolle, hva som helst av gamle spill er retro spill. Retro spill er ofte brukt i sammenheng med gamle klassikere. Lenke til kommentar
-Silvester-II-Anfang- Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 (endret) Retro - det er bare noe som er gammelt det. Hvor gammelt noe må være for å være retro er veldig subjektivt. Noen ser foreksempel på PlayStation 2 og Dreamcast konsollene som retro. Retro betyr også ofte noe gammelt som er kommet tilbake igjen på en eller annen måte. Dette tilbake kan foreksempel være som en mote, eller det kan bare være noen som tar en titt på og snakker om gamle ting. Det kan også være veldig mye annet enn spill. Endret 16. juli 2015 av -Silvester-II-Anfang- Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Min definisjon av retro er 8-bit æraen, til nød 16-bit. Altså før 3D revolusjonen som kom på 90 tallet.. F.eks PS2 vil aldri bli retro i mine øyne. Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Alder har vell sitt å si på hva du selv ser på som retro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå