Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Heisann, er ikke helt sikker på hvor jeg vil med dette, men føler jeg har en trang for å få det ut.

For et år siden bestemte jeg, og bestekompisen min for å flytte ilag i leilighet. Vi kommer godt overens, og har det veldig bra ilag. I den tiden vi har bodd ilag har jeg tilbringt mye tid ilag med han, og hans familie på besøk, og turer ellers. Tur med hund, fisketur, party osvosv, og har iløpet av tiden lagt mer og mer merke til koslige storesøstra hans.

Vi kommer godt overens, og har mye felles intresser, men så er det liksom det at man kødder ikke med søstra til kompiser. Og samtidig så hadde det vært litt kleint mtp. at jeg bor ilag med broren.

Jeg har bært på dette lenge, men har ikke baller nok til å nevne det til kompisen min. Mest fordi jeg ikke aner hvordan jeg skal nevne det til han. Jeg vet liksom hvor rart det var når en av mine kompiser prøvde seg på søstra mi (nå forlovet ilag).

Jeg er også på flyttefot da jeg har kjøpt hus (i nærheten), og er nervøs for å miste kontakt med frøkna fordi jeg og kompisen flytter for oss selv. Det på en måte han som gjør at vi holder kontakten.

Er det bare å gøffe på, og ha holdningen at man ikke vinner om man ikke satser, eller er det best å la det fly forbi, og satse på at det bare har vært ett litt langt crush?

mvh. gut i beste åra.

Anonymous poster hash: c619a...620
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakk med kompisen din, si det rett som det er, "jeg tror jeg liker søstra di, jeg kan ikke noe for det, men jeg liker henne, vennskapet vårt betyr alt så jeg vi bare vite hva du synes, si akkurat hva du mener så er det greit uansett hva du kommer frem til".... sannsynligvis vil han synes du er en kjempefyr og bare finne det hele veldig bra..... men det kan også gå andre veien, og det må du bare respektere hvis du vil fortsette vennskapet... 

hvor gammel er du? kompisen din? søstra?

Endret av Henrik2k
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så lenge kameraten din synes du er en ok kar, så må man jo bare håpe at det går greit.

En kompis syntes nå det er helt ok at en annen kamerat av oss holder på med søstra hans, hans ord; "Bedre han som jeg kjenner og vet er en bra kar enn en tilfeldig idiot".

De er nå fortsatt gode kamerater, hva som skjer med søstra og kompisen er fortsatt litt uklart riktignok.

Men er nok greiere når dere ikke bor med hverandre lengre, hadde nok vært litt vel mye for han om han skulle se deg med søstra hele tiden hjemme hos dere.

Endret av multisync
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det et realistisk forhold eller lurer du kun deg selv til å tro at dere kan bli et par? Finn ut av det først, før du snakker med din kompis om dette. Du kan starte med å gi komplementer av søstra hans stadig vekk, helt til han "ubevisst" forstår at du liker henne.

Da vil det ikke komme som et stort sjokk den dagen du sier at dere er kjærester.

Lenke til kommentar

Som oftest går jenter heller opp i alder når de ser etter partner, enn ned i alder. Har tydeligvis noe med modenhet og kapital å gjøre som oftest.

Vil nå ikke si at det burde være noe å ta hensyn til, det går jo an å prøve selv om det kanskje er normen.

Jeg har en annen kamerat som i flere år (han 19-23/ish) var sammen med ei som er 5 år eldre.

Lenke til kommentar

En av mine beste kamerater er sammen med minstesøstra mi. Det var hu som spurte om lov til å få prøve seg på ham, og det så jeg ikke noen grunn til ikke å tillate. Han er en grepa kar, og det eneste som har skjedd, er at jeg ikke har like mye tilgang til kompisen lenger - spesielt ikke uten minstesøss på slep, men man blir vant til det etter hvert.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...