Gå til innhold

1 uke i Spania. Hva bør jeg ta med?

Anbefalte innlegg

Jeg skal reise til Spania 1 uke i august. Jeg har aldri vært på reise før, så lurer litt på hva jeg bør pakke. Jeg tenker selv at jeg bør ha med følgende:

- Masse t-skjorter, eller kortermede tynne skjorter

- Noen shorts

- 2 badeshorts

- Badehåndduk

- 1 bukse + 1 genser dersom det blir litt kjølig, eller kanskje en jakke?

- 1 par joggesko

- Solkrem. Jeg har kjøpt 15 spf, holder det? De var utsolgt for 25 spf.

- Toalettsaker

Ting jeg ikke har, men kanskje lurt å kjøpe å ta med

- Sandaler

- Badesko ?

- Myggspray ?

Jeg har også noen praktiske spørsmål.

- Kan jeg ta med mobiltlf og forvente at den fungerer i Spania, eller må jeg kontakte operatør (i dette tilfellet One Call) å høre med de?

- Er det trådløst nettverk på flyplasser og i fly, slik at jeg kan se film på netflix?

- Bør jeg betale med bankkort (VISA) eller er det bedre å bruke kontanter (euro) i Spania?

Er det ellers noe jeg bør være klar over/huske eller bringe med?

Pass er bestilt, og reiseforsikring skal jeg ordne med if.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du trenger er penger og pass.

Resten er hva du gidder dra på for å slippe å kjøpe det der.

One Call reklamerer vell for billig utland samtaler men les vilkårene nøye så du slipper overraskelser når du kommer hjem.

Nå er ikke jeg noen globetrotter men når foreldrene mine kommer hjem fra ferie har de gjerne pakket 2 til 3 ganger mer en de trenger.

Masse t-skjorter, eller kortermede tynne skjorter -JA

- Noen shorts -JA

- 2 badeshorts -Minst

- Badehåndduk - JA

- 1 bukse + 1 genser dersom det blir litt kjølig, eller kanskje en jakke? _JA temperatur forskjellen mellom dag og natt gjør at det kan føles kjølig på kvelden.(Jeg tok på meg dongeri bukser på kvelden på Hawaii når tempen var 28 grader. Det kan være greit at det er litt pene klær hvis du skal på en bedre resturant

- 1 par joggesko

- Solkrem. Jeg har kjøpt 15 spf, holder det? De var utsolgt for 25 spf. Det kommer litt an på ville satset på minst 20 de første dagene.

- Toalettsaker - Selfølgelig

Ting jeg ikke har, men kanskje lurt å kjøpe å ta med

- Sandaler -JA

- Badesko ? -Bruk sandalene

- Myggspray ? Nei

Vedrørende betaling må du sjekke med banken din hva de tar i gebyr.

God ferie.

Lenke til kommentar

De fleste fly/hotell/restauranter har gratis WIFI. Så er bare til og ta med mobilen.

De fleste fly har ikke wife.

De flyene jeg har vært på de siste årene har hatt WIFI. Om nettet var bra derimot, er en annen sak..

Lenke til kommentar

De fleste fly/hotell/restauranter har gratis WIFI. Så er bare til og ta med mobilen.

De flyene jeg har vært på de siste årene har hatt WIFI. Om nettet var bra derimot, er en annen sak..

Har flydd ett par hundre flygninger de siste par årene, de aller fleste hadde ikke wifi. Flydd mest innenfor star aliance. Regner med du har flydd Norwegian? De har nye fly ergo ny teknologi, de eldre aktørene oppgraderer gradvis og har derfor ikke like mange fly med wifi enda.

Lenke til kommentar

Innenriks er WIFI temmelig vanlig. Internasjonalt er det langt fra så vanlig. Heller ikke hos de store flyselskapene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Har opplevd internett på fly til Spania, men veldig tregt så netflix kan man nesten bare drømme om:(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg flyr mye, og det er svært få fly som har internett. Av de få som har, er det noen steder gratis, men de fleste steder må man betale (med mindre man har frequent flyer-kort over et visst nivå). Felles for alle er at det funker kjempedårlig. Skal du se film, må du ha den lastet ned på forhånd.

Lenke til kommentar

4 t-skjorter

3 skjorter

2 shorts

1 bukse

1 genser

1 par gode sko

1 par sandaler

1-2 badeshorts

solkrem

undertøy etter eget ønske

Toalettsaker:

Tannbørste, tannkrem, deo, parfyme, barbersaker, neglsaks og et par plaster og et par hodepine/febernedsettende tabletter.

Mobil, ipod etc., kort, pass

Done deal.

Håndkle kan du likegreit kjøpe der, da slipper du og ta med, og finner sikkert et bra strandhåndkle der til en ok pris.

Dette er vel egentlig alt du trenger for opphold i hvilket som helst varmt land uavhengig av hvor lenge du skal være der.

Dette var ca. det jeg hadde i 5 mnd. av klær. Alt kan kjøpes også, så mangler du noe nå, så kan du garentert finne det der med mindre man er langt unna byer eller turiststeder.

Visa går forresten helt fint, og det er uansett minibanker over alt, så du trenger ikke ta ut masse euro på forhånd.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Hvilken solfaktor du velger kommer helt an på hvor mye sol huden din tåler. Har du lys hud og fått lite sol på deg i år er 15 for lite å starte med. Selv ville jeg gått for solfaktor 30 da jeg ikke ønsker å bli solbrent og få kreft om 10 år.

Jeg var nylig i Magaluf og brukte EU-pakken til One Call. Kan anbefales.

Ikke ta med deg for mye. I Spania er det vel varmt nå ergo trenger du ikke bukse og jakke, evt. kan du reise i det. Hvis du er glad i å handle kan du alltids ta med deg 3-4 t-skjorter og handle resten der.

Angående internett kommer det helt an på hvilket flyselskap du reiser med. Jeg vil anta at de har det godt synlig på nettsidene hvis de har wifi tilgjengelig på flyet.

Jeg tar alltid ut penger i minibanker og betaler med det når jeg drar til syden, mens storbyer kan jeg fint betale med kort uten at det stjeler nattesøvnen min.

Ikke planlegg for mye, og god tur! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...