Gå til innhold

Vil Wii U dø når NX kommer ut?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har kjøpt en Wii U for en måned siden og har allerede SS Bros, MK8 og Super Mario 3D World. Dette er jo en fantastisk spill konsoll! En ting jeg bekymrer meg for er at NX kommer mest sannsynlig ut snart og at den kommer til å ta over. Jeg har jo akkurat kjøpt den. Vet dere noe mere om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Kort og godt ja, Wii U vil dø så fort NX kommer ut neste år, eneste som kanskje vil komme ut er det nye Zelda spillet som det jobbes på. Men når det er sagt så er Wii U død allerede i dag med manglende tredjepart støtte, eller for å skrive det på en annen måte, EA gir heller ut FIFA på Wii fremfor Wii U....

Lenke til kommentar

Tja, Nintendo har ganske hårete mål om å selge ca 20 millioner NX første året(NX kommer i 2016) noko eg tviler sterkt på at di vil lykkast med. Det vil uannsett bety at utvikling av spill til NX må komme i gang allereie i år om det skal være håp om nokre spill til NX når den kommer ut. Det vil og bety at Wii U mest sannsynlig ikkje får for mange spill framover.

Så spørs det kva NX er for noko og om det skal ta over markedet som er skapt av Wii U og 3DS? Kommer Nintendo med nok ein gimmick som skal selge konsollen eller er det VR-toget di vil henge seg på?

At Wii U enda ikkje har gått ned i pris lover heller ikkje bra. Som om Nintendo har gitt opp Wii U og vil selge ut restane av konsoll-lageret utan tap. Wii U var mange feilsteg, Nintendo's E3 2015 var trist og brannslukkinga av Nintendo i etterkant gir ikkje store håp om at NX er noko markedet vil ha. Både Wii U og 3DS sliter med salget i 2015. NX kan fort bli siste spikeren i Nintendo-kista viss ledelsen enda ikkje har lært kva markedet vil ha.

Lenke til kommentar

Kort og godt ja, Wii U vil dø så fort NX kommer ut neste år, eneste som kanskje vil komme ut er det nye Zelda spillet som det jobbes på. Men når det er sagt så er Wii U død allerede i dag med manglende tredjepart støtte, eller for å skrive det på en annen måte, EA gir heller ut FIFA på Wii fremfor Wii U....

Hah! En konsoll fri fra EA-spill er en god konsoll det. EA suger kuk, og er moneygrabbers som bare faen. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Tja, inntil vi faktisk får vite hva NX er for en maskin vil jeg ikke dømme Nintendo nord og ned, selv tror og håper jeg at NX blir en hybridmaskin mellom stasjonært og mobilt slik at man kan få samlet alt det gode fra Nintendo på en plattform. Det er jo ikke til å stikke under en stol at Nintendo har vært vesentlig sterkere på det håndholdte markedet som de mer eller mindre eier med propitær maskinvare kontra det stasjonære markedet. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hah! En konsoll fri fra EA-spill er en god konsoll det. EA suger kuk, og er moneygrabbers som bare faen. 

Det er ditt problem, ikke nødvendigvis alle andre sitt. Jeg bruker derimot EA som eksempel på hvor fatalt dårlig Nintendo har gjort det med sin siste stasjonære konsoll.

Lenke til kommentar

Det er ditt problem, ikke nødvendigvis alle andre sitt. Jeg bruker derimot EA som eksempel på hvor fatalt dårlig Nintendo har gjort det med sin siste stasjonære konsoll.

Jeg styrer unna Electronic Aids som bare faen jeg. Jeg er enig i at WiiU sliter med 3rd party spill. Men det er Nintendo i det siste: alle 3rd party spill suger ganske mye.

Lenke til kommentar

Glemmes nok like kjapt som de glemte 100 millioner wii eiere. Wii u har jo forsåvidt vært død i noen år. Selger cirka like bra som dreamcast i sin tid.

At Electronic arts ikke lager spill til Wii u er nok egentlig en katastrofe. Mange av sportspillene til EA er bestselgere i Europa og amerika, og selv om noen her hater EA så hjelper det ikke på salget å ikle ha Madsen og FIFA på laget.

Lenke til kommentar

Tja, inntil vi faktisk får vite hva NX er for en maskin vil jeg ikke dømme Nintendo nord og ned, selv tror og håper jeg at NX blir en hybridmaskin mellom stasjonært og mobilt slik at man kan få samlet alt det gode fra Nintendo på en plattform. Det er jo ikke til å stikke under en stol at Nintendo har vært vesentlig sterkere på det håndholdte markedet som de mer eller mindre eier med propitær maskinvare kontra det stasjonære markedet. 

Tja, jeg vil tro NX muiigens er en håndholdt konsoll. 3DS kom året før Wii U, og selv om den har nytt stor suksess, er det ikke til å komme utenom at den begynner å dra på årene. New 3DS var i tillegg litt sterkere enn vanlig 3DS, og får noen få eksklusive spill vanlig 3DS rett og slett ikke klarer å kjøre. Min teori er at dette er for å lette overgangen til NX. NX kan fint være bakoverkmpatibel med 3DS (noe annet ville vært idiotisk) og støtter de eksklusive New 3DS-spillene, men vil samtidig være betydelig kraftigere.

Tenk selv: Wii U floppet, men er alt for nye til å bare kastes. Vi vet også at det er flere gode spill på vei til den, blandt annet Zelda og Starfox. 3DS, på sin side, har vært en langt større suksess, så lager de en ny håndholdt vil den nok også selge som varmt hvetebrød. Vi får en ny generasjon håndholdt konsoll med helt nye spill, og Nintendo tjener sårt trengte raske penger. Dette lar dem støtte Wii U ennå en stund, før de gir ut neste generasjon stuekonsoll.

Men on-topic er vel alt vi vet at Nintendo vil snakke om NX neste år? At de gir den ut neste år er jo bare rykter. Er det noe det slettes ikke er mangel på på internett, er det nettopp rykter. Jeg tar alt av rykter med en stor klype salt, og nekter å tro noe som helst før jeg har noe konkret å forholde meg til.

Lenke til kommentar

Bundlet med Virtual boy 2, og salget er nok sikret ;)

Spennende å se om de er på 3D-bølgen de også. Med tanke på hvordan de tenker og har levert før har jeg ikke noe forhåpning om at det er en bra nok teknisk løsning. Nintendo har vel egentlig alltid vært i sin egen nisje og holdt seg unna bleeding edge. Barn som de primært vinkler seg mot har vel nok fantasi til at de ikke trenger det. De flyter da enda, så strategien har jo funket.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Som du sier selv. EA er moneygrabbers. Når de da ikke har interesse av å gi ut spill på konsollen, så tilsier vel det at konsollen har floppet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...