Zapmi Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Hei, Trenger en god bok\guide som jeg kan lese på for æ lære meg basic nettverkskunnskaper!Noen som vet om en bra nettside, bok e.l jeg kan lese på? Takk, Tommy Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 http://www.ciscopress.com/store/ccent-ccna-icnd1-100-101-official-cert-guide-9781587143854 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 (endret) Et alternativ, siden ChrisCo kjører Cisco; pfSense, The definitive Guide Denne har noe nær "networks for dummies" i de to første kapitlene, før det etterhvert blir mer "how-to in pfSense" relatert.. Endret 3. juli 2015 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
GRU Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Ikke en bok, men jeg kan anbefale dette Udemy-kurset: https://www.udemy.com/introduction-to-networking-for-complete-beginners/?dtcode=HHlA5Ie3cTRj Lenke til kommentar
Exxon Valdez Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) Du har noen alternativer her: Innføring i nettverk og Moderne IP-nett Eller gå for disse to Innføring i datakommunikasjon og Drift av lokalnettverk: design og sikkerhet Disse fire bøkene er på norsk, og gir en god oversikt. Dersom engelsk er å foretrekke da går du for denne Computer Networking: A Top-Down Approach Alle disse bøkene følger OSI modellen. Endret 8. juli 2015 av Exxon Valdez Lenke til kommentar
GRU Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 (endret) Du har noen alternativer her: Innføring i nettverk og Moderne IP-nett Eller gå for disse to Innføring i datakommunikasjon og Drift av lokalnettverk: design og sikkerhet Disse fire bøkene er på norsk, og gir en god oversikt. Dersom engelsk er å foretrekke da går du for denne Computer Networking: A Top-Down Approach Alle disse bøkene følger OSI modellen. Hvilke(n) vil du anbefale for en som ønsker å gå videre med MSCA/MSCE-sertifisering - og er helt grønn på området? Endret 10. juli 2015 av fotogeir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå