AnonymDiskusjon Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 (endret) Hei, fekk brev i posten med følgende: Grunnet endringer i regelverket vil du ikke få tilbake de førerkort som ble beslaglagt. Henvend dem til ønsket trafikk kjøreskole for å få utstedt nytt førerkort når tapsperiode utløper. Endring trådte i kraft 01.09.14 Saken endte på 9000kr og 3mnd uten lappen.. Hva hsr skjedd i mellomtiden? Prøveperiode er ferdig. Må jeg avlegge ny prøve? Fekk beskjed på stasjon og jurist om at jeg fekk tilbake etter endt tid... Så no ble jeg skikkelig skuffet.. Brevet kom heller ikke til rett adresse så blei litt nyskjerrig hva som skjer i prosessen. Takk for hjelp! Anonymous poster hash: 392e4...988 Endret 4. juli 2015 av Hårek Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Kan de virkelig ombestemme seg, når du er blitt lovet å få lappen tilbake uten ny oppkjøring? Jeg synes ikke dette stemmer helt. Når mistet du lappen? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Slike regler har vell ikke tilbakevirkende kraft? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 (endret) Om han mistet lappen ETTER at regelen hadde trådt i kraft, så er det åpenbart at han må ha ny oppkjøring, slik jeg ser det. Men om regelen av 01.09.14 ble innført mens han var uten lappen, burde jo ikke TS rammes av den. Han er forespeilet å få den tilbake. Men det er lenge siden 01.09.14, og TS skulle jo "bare" være uten lappen i 3 måneder. Når var det du mistet lappen? Om du mistet lappen før loven trådte i kraft i september, burde du fått den tilbake 3 måneder senere, altså før desember i fjor. Om du mistet den etter at loven var trådt i kraft, så er det jo ikke noe å lure på, du må ha ny oppkjørng. Men da forstår jeg ikke hvorfor de lovet den tilbake uten oppkjøring? Hva sier den nye regelen av 01.09.14? Endret 3. juli 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Hmm, betyr dette at alle som mister lappen må ha ny oppkjøring da tro? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2015 Hei og takk for kjapt svar. Mistet lappen i mai (20) i år..og får dette heller ikke til å stemme.. Anonymous poster hash: 392e4...988 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 (endret) Du mistet lappen i år? Regelen er fra i fjor, og dermed gyldig på det aktuelle tidspunktet. Med forbehold om at jeg ikke kjenner loven, og ikke aner hva slags ny regel de innførte 01.09.14 heller. Hva er denne regelen? Endret 3. juli 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Zash Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Er du sikker paa at det staar 2014 om den regelen? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 1: Hvis endringen i regelverket faktisk trådte i kraft 1. september 2014, så er vel problemet her enten at man har feilinformert når TS faktisk fikk førerkortet beslaglagt, eller at man rett og slett bare informerer om denne regelendringen fordi man antar at folk er kjent med de gamle reglene, ikke med de nye. 2: Ordlyden i brevet hørtes litt pussig ut. Er det ordrett sitert? Er du sikker på at det faktisk kommer fra vegvesenet? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2015 (endret) Lappen røk 20 mai. I år. Ingen prikker fra før, prøveperiode er ferdig. I vedtak brevet stod det at jeg fekk en bot som nevnt, samt 3 mnder.. Tilleggsinformasjon stod det at om jeg va før prøveperiode, så ville denne da kreve oppkjøring m mer. Om ikke så fekk jeg det utstedt. Takk for god hjelp!! Endret 4. juli 2015 av Hårek Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 (endret) Du skriver at prøveperioden er ferdig. Var den ferdig før du mistet lappen den 20. mai, eller er den over nå nylig? Endret 3. juli 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2015 (endret) Siterer helt etter brevet no... Deres tapsperiode av førerretten utløper 22.08.15 Grunnet endringer i regelverket vil det ikke få det førerkortet som ble beslaglagt. Det må henvende dem til ønsket trafikkstasjon for å få utstedt nytt førerkort når tapstiden utløper. Endringene trådte i kraft 01.09.14 Politi Prøve perioden er over for lenge siden. Så dette er ikke grunnen. Anonymous poster hash: 392e4...988 Endret 4. juli 2015 av Hårek Lenke til kommentar
Zash Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Djeez. I #1 post sier du "trafikk kjøreskole"...Har du snakket med en trafikkstasjon? Mulig du bare maa innom de for at de skal levere tilbake førerkortet ditt?? 1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 (endret) Greia er vel bare at du ikke får utstedt/tilsendt eksakt samme kort? At du må til vegvesenet for å bestille nytt? Er ikke snakk om noe oppkjøring osv. på nytt slik jeg ser det. Endret 3. juli 2015 av TheHaughom 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Slik som jeg forstår så må du henta ny lappe på trafikkstasjon. Politiet returnerer ikke den gamle til deg.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Ergo må du til en trafikkstasjon for å ta nytt bilde, signering og midlertidig førerkort frem til de produserer et nytt som du får i posten etter 1 til 2 uker. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Var det alt oppstyret handlet om? :-) De vil ha nytt bilde for å trykke et skinnende nytt plastkort? Når man leser teksten en gang til, kan det også tolkes slik. De kunne formulert dette annerledes, synes jeg. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2015 (endret) Ok, tenkte i Første omgang dette gjaldt oppkjøring og liknende.. Så tenkte like godt å spørre. Takk for gode svar, og beklager at jeg forklarte litt vill ledende. Har tenkt tanken i dag at det gjelder nytt. Men godt å få det ut av hodet. Tusen takk for kjapp svar! Dere gjor helga en god del bedre! Syns det hele var merkelig. For i saken skrev jeg opp annen adresse som kontaktadresse, enn der brevet kom fram... Men no har jeg fått svar så. Satt litt på lovdata.. Og klarte ikke finne noe innen førerkortbeslag som trådte i kraft 01.08.14... Så var godt å få det oppklart! Endret 4. juli 2015 av Hårek Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 (endret) Det er kanskje ikke noe i vegtrafikkloven som ble skjerpet den datoen, men intern instruks hos politiet/vegvesenet om trykking av nye kort. Brevet ble antakelig sendt til din folkeregistrerte adresse, uavhengig av hvilken adresse du har oppgitt. Endret 3. juli 2015 av Mannen med ljåen 3 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Stengt etter ønske fra trådstarter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg