Gå til innhold

Noen her som har problemer med at Halo hakker?

Windoge

Anbefalte innlegg

Er det bare de fordømte FX-kortene som ikke klarer å kjøre Halo på "tilfredsstillende" oppløsning? Er Halo et "typisk" DirectX 9-spill som FX-kortene visstnok skulle slite så mye med? Da stemmer det i såfall... :grine:

Så vidt jeg kan se så er det ikke bare FX kort som sliter på dette spillet, les første innlegg, der er det jo ett 9600 kort som sliter. Så tror ikke problemet ligger der

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt off topic: Er det i det hele tatt Microsoft som har kodet dette spillet? Slik jeg har forstått det har ikke Microsoft gjort noe annet enn å forsinke alle andre versjoner av spillet enn den til Xbox ved å kjøpe rettighetene.

Det er vel Gearbox som har stått for kodingen vil jeg tro. Det er jo de som har "utviklet" det for PC.

Tilbake til topic: håper nVidia klarer å mekke sammen en driver slik at Halo kjører smoothe på FX-kort. Forresten - who cares - jeg skal snart kjøpe Radeon 9800PRO uansett! :nice:

EDIT: du har et poeng der, Morpheus^

Lenke til kommentar

Har også problemer med at det hakker, men det er bare i områder med ekstremt mange av de der små dyrene og alt på maks. Men alt i alt hakker det ikke mye, er bare i områder med mange folk. Grunnen til at det kjører glatt på xbox er at da trenger det ikke høyere enn 25 fps fordi tv'ene klarer ikke å vise mer, og det at oppløsningen på tv-en er utolig lav.

Lenke til kommentar
Har også problemer med at det hakker, men det er bare i områder med ekstremt mange av de der små dyrene og alt på maks. Men alt i alt hakker det ikke mye, er bare i områder med mange folk. Grunnen til at det kjører glatt på xbox er at da trenger det ikke høyere enn 25 fps fordi tv'ene klarer ikke å vise mer, og det at oppløsningen på tv-en er utolig lav.

Oppløsnngen på en TV er 800*600 25FPS ja. Men jeg kjører Halo PC på 800*600 med V-Sync lock 30FPS. Så det er neppe grunnen.

Lenke til kommentar

Har selv ikke hatt noen problemer med Halo, kjører på 75fps hele tiden nesten. (har på vsync)

Se om dette kan hjelpe for ytelsen.

Gå inn på Halosnarveien til spillet. Den ligger vel på skrivebordet.

Gå på egenskaper. etter exe føyer dere til -use11.

Det skal se for eks slik ut:

E:\Spill\Halo\halo.exe -use11

Dette skal hjelpe. Husk også å skru helt av Anti A. Halo støtter ikke dettte og vil hakke ihvertfall mye mer om AA står på.

Lenke til kommentar
Ja.

Xboxen har jo bare 700mhz Celeron med et GF3 kort! Og den kjører spillet glatt.

Dårlig koding av Microsoft på PC versonen...

Xbox har en 733Mhz P3/Celeron hybrid og NV2A har 2 vertex shader units imotsettning til GF3 som kun har en. Men uansett så går ikke Halo så veldig glatt på Xbox, det var ikke rent sjelden at frameraten gikk veldig lavt, helt ned til single digit nummer.. og det er i 640x480, noe som ikke er så akseptabelt for mange PC gamere.

Det er jo ikke snakk om at et spill støtter AA eller ikke, du kan jo "force" det i driverne allikevel.

Dessverre så er det enkelte post-processing funksjoner som ikke funker så bra med AA. AA er "broken" i Halo og det samme gjelder Max Payne 2 i "bullet-mode" og NFS:Underground med "Motion Blur" og "Light trails"

Etter det jeg har skjønt så er den et workaround for dette problemet, men det er opptil spill utviklerene å implentere det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...