Stig-Arne Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Er det bare de fordømte FX-kortene som ikke klarer å kjøre Halo på "tilfredsstillende" oppløsning? Er Halo et "typisk" DirectX 9-spill som FX-kortene visstnok skulle slite så mye med? Da stemmer det i såfall... :grine: Så vidt jeg kan se så er det ikke bare FX kort som sliter på dette spillet, les første innlegg, der er det jo ett 9600 kort som sliter. Så tror ikke problemet ligger der Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Litt off topic: Er det i det hele tatt Microsoft som har kodet dette spillet? Slik jeg har forstått det har ikke Microsoft gjort noe annet enn å forsinke alle andre versjoner av spillet enn den til Xbox ved å kjøpe rettighetene. Det er vel Gearbox som har stått for kodingen vil jeg tro. Det er jo de som har "utviklet" det for PC. Tilbake til topic: håper nVidia klarer å mekke sammen en driver slik at Halo kjører smoothe på FX-kort. Forresten - who cares - jeg skal snart kjøpe Radeon 9800PRO uansett! :nice: EDIT: du har et poeng der, Morpheus^ Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Har kjørt gjennom spillet en gang. Det gikk jo greit nok på mitt system, men jeg ble ikke særlig imponert over det spillet. Gidder neppe å spille det igjen, så hvis noen har lyst til å kjøpe et helt nytt Halo for PC til halv pris, er det bare å komme med bud... Lenke til kommentar
SverreD Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Har også problemer med at det hakker, men det er bare i områder med ekstremt mange av de der små dyrene og alt på maks. Men alt i alt hakker det ikke mye, er bare i områder med mange folk. Grunnen til at det kjører glatt på xbox er at da trenger det ikke høyere enn 25 fps fordi tv'ene klarer ikke å vise mer, og det at oppløsningen på tv-en er utolig lav. Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Har også problemer med at det hakker, men det er bare i områder med ekstremt mange av de der små dyrene og alt på maks. Men alt i alt hakker det ikke mye, er bare i områder med mange folk. Grunnen til at det kjører glatt på xbox er at da trenger det ikke høyere enn 25 fps fordi tv'ene klarer ikke å vise mer, og det at oppløsningen på tv-en er utolig lav. Oppløsnngen på en TV er 800*600 25FPS ja. Men jeg kjører Halo PC på 800*600 med V-Sync lock 30FPS. Så det er neppe grunnen. Lenke til kommentar
Empty Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Dere kan jo prøve denne optimaliserings guiden til Halo. Har selv prob med å kjøre det med mere enn 800*600, men har ikke fått rotet meg til å prøve guiden. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Det finnes vel ikke Omega drivere for FX ? Joda, gå inn på http://www.omegacorner.com Der har de omegadrivere for både ATI og nVidia... Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Det finnes vel ikke Omega drivere for FX ? Joda, gå inn på http://www.omegacorner.com Der har de omegadrivere for både ATI og nVidia... Er de noe bra da? Bedre enn "ForceWare" driverne fra nVidia? Er de trygge - fuc*er de opp systemet osv? Med andre ord: er det lurt å bruke de? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Vel omegadriverne for ATi er jo glimrende, og siden det er samme fyr som tweaker drivere til nVidia så tviler jeg på at det er noe galt med de.... Jeg har aldri hatt problemer med verken Omega Catalyst eller Omega Detonator Lenke til kommentar
Empty Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg hadde store problemer med ForceWare driverne til Nvidia, spill som Enemy Territory hang seg konstant, og prøvde Omega driverne og alt funker som fy etter det. Hva er det som er forskjell på Omega driverne og Nvidia/ATi driverne ? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Hva er det som er forskjell på Omega driverne og Nvidia/ATi driverne ? Det er egentlig bare modda Catalyst drivere. Enkelte ekstra ting er lagt med og enkelte moduler er lagt til for at spill som f.eks Halo skal gå glattere jah.. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Hva er det som er forskjell på Omega driverne og Nvidia/ATi driverne ? Det som er så snedig er at noen spill går kjappere, mens ingen spill går treigere (etter hva jeg har sett iallefall) Pluss at du beholder all kompabilitet og funksjoner fra original drivere Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Rart at Omega driverne tar 10MB mindre å laste ned.. Lenke til kommentar
magneto Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Har selv ikke hatt noen problemer med Halo, kjører på 75fps hele tiden nesten. (har på vsync) Se om dette kan hjelpe for ytelsen. Gå inn på Halosnarveien til spillet. Den ligger vel på skrivebordet. Gå på egenskaper. etter exe føyer dere til -use11. Det skal se for eks slik ut: E:\Spill\Halo\halo.exe -use11 Dette skal hjelpe. Husk også å skru helt av Anti A. Halo støtter ikke dettte og vil hakke ihvertfall mye mer om AA står på. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Dette skal hjelpe. Husk også å skru helt av Anti A. Halo støtter ikke dettte og vil hakke ihvertfall mye mer om AA står på. Det er jo ikke snakk om at et spill støtter AA eller ikke, du kan jo "force" det i driverne allikevel. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Ja. Xboxen har jo bare 700mhz Celeron med et GF3 kort! Og den kjører spillet glatt. Dårlig koding av Microsoft på PC versonen... Xbox har en 733Mhz P3/Celeron hybrid og NV2A har 2 vertex shader units imotsettning til GF3 som kun har en. Men uansett så går ikke Halo så veldig glatt på Xbox, det var ikke rent sjelden at frameraten gikk veldig lavt, helt ned til single digit nummer.. og det er i 640x480, noe som ikke er så akseptabelt for mange PC gamere. Det er jo ikke snakk om at et spill støtter AA eller ikke, du kan jo "force" det i driverne allikevel. Dessverre så er det enkelte post-processing funksjoner som ikke funker så bra med AA. AA er "broken" i Halo og det samme gjelder Max Payne 2 i "bullet-mode" og NFS:Underground med "Motion Blur" og "Light trails" Etter det jeg har skjønt så er den et workaround for dette problemet, men det er opptil spill utviklerene å implentere det. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 halo hakker bare til meg i 1200x1600...(alt under eller uten aa går bra) men 75fps ?magneto.. får bare max 30fps på halo.. Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 halo hakker bare til meg i 1200x1600...(alt under eller uten aa går bra) men 75fps ?magneto.. får bare max 30fps på halo.. Du må ta av 30fps begrensningen i Halo Forresten hakker hos meg og 1024x768 Alt ellers på høyeste innstillinger v-sync på Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Har ingen problemer som helst med 9600 Pro Fireblade, bruker Catalyst 3.9. Lenke til kommentar
daydreamer Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hei Jeg har jo et gammelt Ti 4600 128Mb. Og jeg kjører Halo 1280x1024 med alt på high. Og det hakker ikke i det hele tatt. Det var da merkelig. Hmmmm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå