Gå til innhold

– Warner Bros. visste hvor ødelagt Arkham Knight var på PC lenge før lansering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig visste de det, er jo bare å teste spillet minimalt. Men å ikke ha skikkelig testing for å ikke legge historien er jo helt latterlig talentløst. Hvorfor bryr de seg så mye om det?

Det hadde vært interessant å få vite hvor mye steams plutselige innføring av refunds har spilt inn for WBs iver etter å fikse dette.

AtW

• Liker 7
Lenke til kommentar

. Men å ikke ha skikkelig testing for å ikke legge historien er jo helt latterlig talentløst. Hvorfor bryr de seg så mye om det?

Det er litt forståelig, for de er veldig flinke til å lage god historie til Batman-spillene. Ikke alltid så lett når man har visse begrensninger ifh. kildemateriale. Det de burde gjort er jo å leie inn et firma for å teste som er veldig nøye på å holde kortene sine tette og ikke lekke info.

• Liker 1
Lenke til kommentar

. Men å ikke ha skikkelig testing for å ikke legge historien er jo helt latterlig talentløst. Hvorfor bryr de seg så mye om det?

Det er litt forståelig, for de er veldig flinke til å lage god historie til Batman-spillene. Ikke alltid så lett når man har visse begrensninger ifh. kildemateriale. Det de burde gjort er jo å leie inn et firma for å teste som er veldig nøye på å holde kortene sine tette og ikke lekke info.

Flinke til å lage en god historie, og? Det er nesten alltid lett å unngå slike spoilers om man vil. Jeg kjøper nesten aldri spill på release, og har sjeldent opplevd spoiler-problemer.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flinke til å lage en god historie, og? Det er nesten alltid lett å unngå slike spoilers om man vil. Jeg kjøper nesten aldri spill på release, og har sjeldent opplevd spoiler-problemer.

AtW

Sier bare at å spare historien er jo en god grunn til å være litt diskre da de sikkert er ganske stolt over den, men jeg mener ikke at det er en grunn til å la PC-versjonen være helt ødelagt. 

Det er vel Warner Bros og studioet som gjorde PC-porten som har skylda her virker det som. Rocksteady virker opptatt av å ha kvalitet i alle ledd, og tror ikke at de hadde latt en versjon de har ansvaret for være så dårlig som PC-versjonen er.

Lenke til kommentar

AtW

Sier bare at å spare historien er jo en god grunn til å være litt diskre da de sikkert er ganske stolt over den, men jeg mener ikke at det er en grunn til å la PC-versjonen være helt ødelagt. 

Det er vel Warner Bros og studioet som gjorde PC-porten som har skylda her virker det som. Rocksteady virker opptatt av å ha kvalitet i alle ledd, og tror ikke at de hadde latt en versjon de har ansvaret for være så dårlig som PC-versjonen er.

Synes ikke rocksteady virker opptatt av kvalitet i alle ledd på noen måte, for det første er de ansvarlig for å sette bort jobben(?), og alle de tre foregående spillene i serien har hatt store kvalitetsproblemer ved release.

AtW

Lenke til kommentar

Dessverre ikke noe nytt, og dette er åpenbart for alle som har spilt PC versjonen (med unntak av fanbois så klart). Men det er litt sjokkerende at de driter såpass mye i en del av kundene sine, bare fordi de tilfeldigvis har kjøpt spillet på PC. Det er så jeg har lyst til å boikotte WB sine spill til de behandler meg på lik linje med de som har Xbone og PS4. Problemet da er at det blir lite spilling på meg fremover, da jeg må boikotte veldig mange utgivere som opererer på samme måte.

Det positive er at Steam refunds kan endre på dette. Vi ser jo til og med at tredjepartsselgere av Steam nøkler tilbyr kundene sine pengene tilbake om WB og Rocksteady ikke fikser PC versjonen. Kan være et kraftig signal til andre som vil prøve seg på dette i fremtiden. Nå vet jeg ikke hvor mange som kjøper PC spill på Steam sammenlignet med andre butikker, men om en stor del har muligheten til å kansellere kjøpet av en elendig PC port så må de rett og slett gjøre en bedre jobb. Og det er ikke sånn at de da bare kan droppe PC markedet, for det er vel like store inntekter der totalt sett i verden? Selv om AAA-titler kanskje selger mer på konsoller?

Lenke til kommentar

Vil tipse om at Steam refunderer selv om du har lang ingame tid i slike krisetilfeller som dette hvor spillet ikke er spillbart.

I starten av lanseringen var jeg ikke plaget med noen ting, nå får jeg ikke spilt 5 sekund engang før det kræsjer.

Jeg digget det lille jeg fikk spilt av spillet (5 timer) men at det nå kræsjer bare og dem har ikke giddet å fikse på noen ting på over en uke gjorde at jeg ba om refund av Steam, og dem refunda på sekundet rett tilbake på kortet.

Begrunnet det med at jeg ikke orker å støtte utviklere som dette, ihvertfall nå som det viser seg at spillet har vært slik i over 1år.

Banale ting som å kunne justere mouse sensitivity ingame kunne løst seg på 5 minutt av utviklerne. Settingen er i konfigfilen men dem har ikke gjort noe ingame for å justere den.

Lenke til kommentar

Selv om steam ikke alltid har vært de mest kundevennlige, har de virkelig gjort kundene en tjeneste med steam refunds. De burde hatt det for lenge siden slik som EA' origin (faktisk..!), men bedre sent enn aldri. Fantastisk at Warner bros og alle early access spillene ikke kan komme seg unna med denne dritten lenger

Lenke til kommentar

Selv om steam ikke alltid har vært de mest kundevennlige, har de virkelig gjort kundene en tjeneste med steam refunds. De burde hatt det for lenge siden slik som EA' origin (faktisk..!), men bedre sent enn aldri. Fantastisk at Warner bros og alle early access spillene ikke kan komme seg unna med denne dritten lenger

Early access gir vel aldri inntrykket at det er et ferdig spill, slik som dette gjør?

Mulig du bruker uttrykket ironisk kom jeg på mens jeg skriver dette.

Lenke til kommentar

Early access gir vel aldri inntrykket at det er et ferdig spill, slik som dette gjør?

Det er graderinger av kvalitet innenfor "Ikke ferdig" også.

AtW

Lenke til kommentar

Det er graderinger av kvalitet innenfor "Ikke ferdig" også.

AtW

Selvfølgelig, men forskjellen er vel ganske klar i forhold til Arkham Knight?

Klart, dette er ikke en type spill som passer for alfa/beta-testing siden den har historien som er en stor del av spillet.

I utgangspunktet så syns jeg at early access var en dårlig ide, men etter å ha prøvt noen spill i e.a.-modus (The Long Dark, Kerbal, Don't Starve) så syns jeg det er helt greit. Men det bør fortsatt være mulig å få igjen penga om det er helt på trynet, kanskje i lengre perioder enn med såkalt ferdige spill?

Lenke til kommentar

Kan vi snart bli enige, alle sammen, om å ikke forhåndsbestille spill? Utgiverne har bevist gang på gang at de driter i forbrukerne så lenge de punger ut på forhånd.

Håper du ikke har noe imot folke-finansiering av spill da , som feks Kickstarter osv...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Kan vi snart bli enige, alle sammen, om å ikke forhåndsbestille spill? Utgiverne har bevist gang på gang at de driter i forbrukerne så lenge de punger ut på forhånd.

Nei, jeg liker å forhåndsbestille spill jeg, slik at jeg kan få de bedre utgavene ala pipboy editon av Fallout 4, CE utgaven av mgs5 etc etc.

Lenke til kommentar

Håper du ikke har noe imot folke-finansiering av spill da , som feks Kickstarter osv...

En forhåndsbestilling av et kommende storspill og en Kickstarter for et uavhengig spill er to vidt forskjellige ting.

Kickstarter har sine egne etiske problemer men jeg har donert penger til flere fordi jeg syns prosjektet fortjener livets rett. Bl..a noen spill som aldri hadde kunnet eksistert uten folkefinansering.

Lenke til kommentar

Nei, jeg liker å forhåndsbestille spill jeg, slik at jeg kan få de bedre utgavene ala pipboy editon av Fallout 4, CE utgaven av mgs5 etc etc.

Hvis du får et fysisk samleobjekt som er i begrenset opplag er det én ting. Men for å få noe ekstra digitalt som burde vært i spillet fra før av? Det har jeg vanskeligere for å svelge.

Lenke til kommentar

Jeg er typen som setter story over alt annet i spill(med mindre det er competitive games), MEN om spillet ikke kan kjøres ordentlig hvem bryr seg?
Det sier alt jeg trenger å vite at etter MKX-skandalen så valgte de å utgi et spill til som var så lavmåls utviklet til enten PC eller konsoll at man skulle tro de fortsatt sitter på skolebenken.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...