Arodem Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Latet som om han var ansatt der en hel dag.«Spion» snek seg inn hos spillstudio – avslørte hemmelig spill Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Er det så veldig utrolig? Jobber i en bedrift på omtrent samme størrelse, nye folk ansettes jevnlig og det er folk på besøk som er med i lunsjen, det er ikke så overraskende at man tror et nytt fjes er en ansatt. AtW Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Hvis en bedrift av den størrelsen har ingen former for grunnleggende adgangskontroll eller andre sikkerhetsfunksjoner, da er det ikke rart at slike ting skjer. Besøkende bør f.eks. være pålagt å ha et besøkende-pass som må lages spesifikt for hver enkelt person. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Er det så veldig utrolig? Jobber i en bedrift på omtrent samme størrelse, nye folk ansettes jevnlig og det er folk på besøk som er med i lunsjen, det er ikke så overraskende at man tror et nytt fjes er en ansatt. AtW Vel, det er utrolig enkelt å unngå: adgangskort med bilde kombinert med jevnlig påminnelse om at alle skal sjekke adgangskortet til folk man ikke kjenner personlig. Dette ble jo et enormt plot point i den ellers grusomme thrilleren Antitrust... Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Social engineering! En enkel og effektiv måte å få info og gjøre "innbrudd". Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 George Costanza IRL ☺ Vel, han ville vel krevd lønn i tillegg. 7 Lenke til kommentar
Arakini Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 George Costanza IRL ☺ Vel, han ville vel krevd lønn i tillegg. Man, that was a good reference. så lenge siden jeg så Seinfield! 1 Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 (endret) Edit Endret 4. juli 2015 av nortridge Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Er det så veldig utrolig? Jobber i en bedrift på omtrent samme størrelse, nye folk ansettes jevnlig og det er folk på besøk som er med i lunsjen, det er ikke så overraskende at man tror et nytt fjes er en ansatt. AtW Jeg jobber i en bedrift som riktignok er halvparten så stor, men jeg vet alltid når vi ansetter nye folk, bakgrunnen deres, og hvordan de ser ut. Synes det virker rart at du ikke vet om nyansatte før du evt. møter de. Blir dere ikke informert om slike ting i forkant? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Er det så veldig utrolig? Jobber i en bedrift på omtrent samme størrelse, nye folk ansettes jevnlig og det er folk på besøk som er med i lunsjen, det er ikke så overraskende at man tror et nytt fjes er en ansatt. AtW Jeg jobber i en bedrift som riktignok er halvparten så stor, men jeg vet alltid når vi ansetter nye folk, bakgrunnen deres, og hvordan de ser ut. Synes det virker rart at du ikke vet om nyansatte før du evt. møter de. Blir dere ikke informert om slike ting i forkant? Jo, men det er mange avdelinger, avogtil glemmer folk å sende ut infoen, avogtil glemmer du det, avogtil er det besøkende hos bedriften. AtW 1 Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Er det så veldig utrolig? Jobber i en bedrift på omtrent samme størrelse, nye folk ansettes jevnlig og det er folk på besøk som er med i lunsjen, det er ikke så overraskende at man tror et nytt fjes er en ansatt. AtW Jeg jobber i en bedrift som riktignok er halvparten så stor, men jeg vet alltid når vi ansetter nye folk, bakgrunnen deres, og hvordan de ser ut. Synes det virker rart at du ikke vet om nyansatte før du evt. møter de. Blir dere ikke informert om slike ting i forkant? Jo, men det er mange avdelinger, avogtil glemmer folk å sende ut infoen, avogtil glemmer du det, avogtil er det besøkende hos bedriften. AtW Jeg tror space-tasten din er ødelagt 1 Lenke til kommentar
Puzzlefuzz Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Gikk han og latet seg en hel dag?! Merkelig at han ikke ble avslørt mye tidligere da... Ikke ofte jeg reagerer på dårlig språk, men denne var for grov. LOT, det heter lot som, ikke latet. Lenke til kommentar
Exorsisimus Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Latet som? Latet seg... i sola? Det heter lot som. Lenke til kommentar
Kindleguy Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Gikk han og latet seg en hel dag?! Merkelig at han ikke ble avslørt mye tidligere da... Ikke ofte jeg reagerer på dårlig språk, men denne var for grov. LOT, det heter lot som, ikke latet. Riktig. Men er jo utruleg at spionen klarte å late som han IKKJE lata seg der. Lenke til kommentar
Puzzlefuzz Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Den viktigste grunnen til at det tok så lang tid å avsløre ham, var at han bare latet rundt og ikke lootet så mye som en liten reklamepenn en gang. Smart og lat spion! Lenke til kommentar
Arodem Skrevet 5. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2015 Har rettet feilen i ingress nå. Takk! 2 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Vel, det er utrolig enkelt å unngå: adgangskort med bilde kombinert med jevnlig påminnelse om at alle skal sjekke adgangskortet til folk man ikke kjenner personlig. Dette ble jo et enormt plot point i den ellers grusomme thrilleren Antitrust... Når ein får litt størrelse på bedrifta blir det fort slitsamt å måtte be alle ein ikkje kjenner om å identifisere seg. For alle partar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå