TheNarsissist Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Hei, har et lite bad som sårt trenger rehabilitering. Det viser seg at borettslaget ikke har noe planer om å rehabilitere alle bad så må ta det av egen lomme. 150-200k er noe mye for en student.. Har seg slik at svigerfar driver sitt eget entreprenørfirma (Han er snekker), men har elektriker og rørlegger også tydeligvis. Han har tilbudt seg og gjøre dette gratis da han kan få rørleggeren til å gjøre våtrom også kan han legge fliser selv. Han regnet med at det vil komme på 50-60k i materialer. Kan dette stemme? Syntes det hørtes veldig lavt ut. Skal ikke ha italienske marmorfliser, men vil gjerne gjøre det litt pent når man først er i gang. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Kommer vel helt an på hva slags materiale og hvor mye (størrelse på bad osv)? Vi pusset opp et bad på ca. 5kvm for noen år siden. Alt ble gjort for oss (fliser vegg & gulv, nytt toalett, dusj, servant og skap osv.) og det kostet rundt 70.000kr. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 4. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2015 Takk for svar, får sjekke litt priser rundt om. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 (endret) Vi bor i en relativt billig leilighet og da vi pusset opp badet sist vinter valgte vi å gå for en billig løsning for å ikke "tape" penger ved ett evt salg. Valget falt da på baderomsplater fra fibo! Billig og relativt enkelt å få på plass(om det er beint). Pappa å min bror er snekker og jeg er utdannet innenfor elektro og har en del erfaring med instrumentrørlegging slik at vi fikset alt selv. Platene ble montert rett på gammel vegg(gips med våtromstapet) og rør og elektrisk anlegg ble beholdt. Kjøpte stor vask med oppbevaring, ny dusj/kabinett, nytt toalett(knuste det gamle..), speil med lys og oppbevaring. Alt ble nytt uten om gulvet som er en lys vinyl sak som passer greit inn med hvite "fliser" og en "sement" vegg som vi valgte fra fibo. Alt i alt betalte vi 20-25 000! Pent ble det også Endret 4. juli 2015 av Salvesen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Prisen avhenger av størrelse og materialevalg, desto større og bedre, desto dyrere! Det fult mulig å pusse opp et bad billig, på lik linje som det er å gjøre jobben dyrt. På veggene vil jeg foreslå baderomsplater, trenger ikke så mye forarbeid på veggen heller, innreding fra ikea, billig, ikke så gal og se på samt funksjonelt. Det elektriske og rørlegger arbeidet innhenter du priser på også velger du de du mener virker best, ikke se deg blind på pris! Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 4. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2015 Er snakk om et bad på 5 kvadrat så er ikke så stort. Blir å spare opp endel selv frem til sommeren og få refinansiert lånet tenker jeg. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 4. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2015 Er det forresten noen butikker jeg bør sjekke ut i forbindelse med bad og fliser? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Tja, er jo å sjekke ut de vanlige tilbudsavisene og sjekke de lokale byggbutikkene. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Det er vel ikke flisene man tjener penger på å sjekke, men jobben. De er pliktige til å gi deg pris, vil de ikke ha jobben så setter de en høy pris for å slippe å få den. Da kan det lønne seg med 3 tilbud. Normalt legger de inn x kr på flis, så legger de på eller trekker fra derifra om du velger ut flis selv med annen pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå