Gå til innhold

Robot drepte mann (21)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt poeng Simen1. "Må være Skynet som står bak". Ny Terminator-film hadde jo nettopp premiere, så kanskje skribenten skriver i "påvirket tilstand" ?

Også slike fraser som at robot'en må holdes i bur er jo bare helt innertier. Høres jo ut som om at roboten er et villdyr (løve, tiger, dinosaur og liknende)  :wee: Kanskje skribenten har vært ekstra raus med kinobilletter denne gang, og sett Jurassic Park også?

Endret av G
Lenke til kommentar

Robot drepte mann

Insinuerer ikke dette at det lå en vilje bak? Eller er det sånn at en hver arbeidsulykke med dødelig utfall og uten at andre mennesker med vilje har gjort det, så er det fysiske utstyret skyldig i drap? F.eks "Kornsilo drepte mann", "sag drepte mann", "sjark drepte mann" eller "halvferdig bygg drepte mann".

Jeg ville skrevet "mann omkom i arbeidsulykke" eller lignende.

Er ganske sikker er vanlige at dei ikkje fulgte sikkerhetsreglene som skulle være samenligne og starte ein truck og holde på med service samtidig.

Dessvere bare vanlige PR kåte kjendiser som melker der dei kan melke av grusomme handlinger der dei høster menst dei spiller sympatisør. 

Endret av BonBattery
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Robot drepte mann

Insinuerer ikke dette at det lå en vilje bak? Eller er det sånn at en hver arbeidsulykke med dødelig utfall og uten at andre mennesker med vilje har gjort det, så er det fysiske utstyret skyldig i drap? F.eks "Kornsilo drepte mann", "sag drepte mann", "sjark drepte mann" eller "halvferdig bygg drepte mann".

Jeg ville skrevet "mann omkom i arbeidsulykke" eller lignende.

Ikke si nå du vet ikke hvordan tabloid presse fungerer og clickbait var oppfunnet igår.

Lenke til kommentar

Jeg jobbet på en fabrikk for 15-20 år siden og betjente roboter i produksjonen. På et tidspunkt så la jeg inn en kommando i programmet med en veldig feil verdi.

I programvaren så var det ingen failsafe, så roboten gjorde det jeg ba den om, og det endte ikke så godt.

Det var ingen journalister i lokalavisen som skrev: "Mann drepte robot".

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg jobbet på en fabrikk for 15-20 år siden og betjente roboter i produksjonen. På et tidspunkt så la jeg inn en kommando i programmet med en veldig feil verdi.

I programvaren så var det ingen failsafe, så roboten gjorde det jeg ba den om, og det endte ikke så godt.

Gikk det på livet løs?

Lenke til kommentar

Gikk det på livet løs?

Hm?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...