War Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Sette gir i M og ligge på 3-4 i 2 timer gjør susen, kan holde fartgrensa også da på motorveg. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 12. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2015 Hvorfor være bekymret hele tiden for at den skal bli tett og risikere stor verkstedregning når den må byttes? Er vel bedre å bare fjerne innmaten i den, og finne noen som kan deaktivere funksjonen i hjernen på bilen, så slippe det tullet? Man fjerner bare innmaten, så når den er på eukontroll så er den "der fortsatt", de kan jo ikke se hva som er inni den Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Kommer den igjennom avgass da? Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Kommer den igjennom avgass da? selfølgelig ikke Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Kommer den igjennom avgass da? En god dæsj med E85 på tanken pleier å ta seg av sånt Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 12. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2015 Noen av de firmaene som driver med chip tuning og fjerning av DPF her i Norge samt. flere, hevder at det går fint gjennom avgasstesten på eu kontrollen. Så det går vel kanskje? Vet ikke om jeg kommer til å oppleve det problemet noe særlig siden bilen er såpass ny, bor nærme Sverige så kommer nok uansett til å ta noen langturer på E6 og rense filteret, ihvertfall en gang i året Men så sier de også at man får ekstra HK (ca 30hk), høyere dreiemoment, mindre forbruk, mindre slitasje for motor OG turbo. Så er det ulovlig også da... blir vanskelig å bestemme seg. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Noen av de firmaene som driver med chip tuning og fjerning av DPF her i Norge samt. flere, hevder at det går fint gjennom avgasstesten på eu kontrollen. Så det går vel kanskje? Vet ikke om jeg kommer til å oppleve det problemet noe særlig siden bilen er såpass ny, bor nærme Sverige så kommer nok uansett til å ta noen langturer på E6 og rense filteret, ihvertfall en gang i året Men så sier de også at man får ekstra HK (ca 30hk), høyere dreiemoment, mindre forbruk, mindre slitasje for motor OG turbo. Så er det ulovlig også da... blir vanskelig å bestemme seg. ehmm...du skjønner vel at dem tjener penger på å fjerne DPF for deg? "hevder at det går fint" gjennom eukontroll, og at det faktisk gjør det...er ikke heilt det samme og bor du i nærheten av e6.... then there is no need er bare å kjøre på e6 av og til Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 12. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2015 (endret) Ja jeg håper da inderlig at å kjøre den på e6 av og til gjør at jeg slipper det tullet. Håper det ikke kommer en dag jeg angrer på at jeg ikke kjøpte en 3.0 TFSI bensinutgave istedet Endret 12. juli 2015 av Iceman22 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Kommer den igjennom avgass da? En god dæsj med E85 på tanken pleier å ta seg av sånt E85 på diesel høres meget tvilsomt ut spør du meg, særlig på en bil til over halv mill Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Kommer den igjennom avgass da? En god dæsj med E85 på tanken pleier å ta seg av sånt E85 på diesel høres meget tvilsomt ut spør du meg, særlig på en bil til over halv mill Tenkte bensinbil og katalysator Dog ville jeg vel ikke fjernet hverken ditt eller datt av sånne ting på en nymotens bil der bilen er bygd for/og med det, pluss reglene som også sier at det SKAL være der, da ville jeg holdt det i orden i stedet Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Ja jeg håper da inderlig at å kjøre den på e6 av og til gjør at jeg slipper det tullet. Håper det ikke kommer en dag jeg angrer på at jeg ikke kjøpte en 3.0 TFSI bensinutgave istedet Den dagen kommer nok før du aner. Vi får virkelig håpe det blir restriksjoner på dieselbiler i byene i den nærmeste fremtid, NOx er fæle saker selv om de nye bilene er litt bedre enn de gamle.. Lyden i seg selv er jo også grunn til å heller velge 3,0 TFSI, den motoren har ålreit lyd til å være en 6er. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 3.0 tdi er ikke ravgæli. Mye potensiale på å trimme også, MTM 3.0 tdi holder org S5 4.2 opp til 150 km/t. Over det drar S5 ifra. Syns det er ganske bra jeg. 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 3.0 tdi er ikke ravgæli. Mye potensiale på å trimme også, MTM 3.0 tdi holder org S5 4.2 opp til 150 km/t. Over det drar S5 ifra. Syns det er ganske bra jeg. Det er ingen vits å diskutere diesel med (irrasjonelle) dieselhatere. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Om enn første skal ha diesel, så er ikke 3.0 TDI et så verst valg. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 Vel, det stemmer nok sikkert at en 3.0 bensinutgave har finere lyd. Men på diverse tester og reviews så sier de at lyden på denne 3.0 TDI kan nesten sammenlignes med en V8 bensin, så er ikke akkurat bekymret over dårlig lyd. Dessuten er den godt isolert, den har isolerglass på vinduene foran og isolerglass på frontruten (ekstrautstyr). Jeg hørte nesten ikke noe av motoren i kupeen når jeg kjørte rolig. Motoren skrur seg av også automatisk hvis man står i et lyskryss eller på tomgang, så skrur den seg på umiddelbart når du gir gass. Uansett skulle jeg kjøpt en bil med best lyd i så hadde det blitt en sportsbil eller amcar, og ikke en luksus bil Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) Veldig lite lyd i A7 3.0 TDI generelt. Lite å høre til dieselkakling, muligens litt på tomgang bare. Endret 13. juli 2015 av Apox 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Veldig lite lyd i A7 3.0 TDI generelt. Lite å høre til dieselkakling, muligens litt på tomgang bare. Sammenliknet med 2,0TDI ja. Lenke til kommentar
toth Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Veldig lite lyd i A7 3.0 TDI generelt. Lite å høre til dieselkakling, muligens litt på tomgang bare.Sammenliknet med 2,0TDI ja.Kan du ikke ta dieseldissen i en tråd som IKKE handler om en lykkelig ny eier av en diesel?Noen liker mora, noen liker dattera - om du liker sønnen trenger du ikke drite på TS bursdagskake av den grunn. 3 Lenke til kommentar
Tonjehaug Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Jeg får nakkeskade i min 2013 audi a6 allroad V6 på 2 tonn og 4wd med sine 206hk Det tar vel en 6 sek til 100. 1. Ta en tur til kiropraktoren 2. Legger man god-vilja til og har en klokke som går litt sakte, så stemmer det nok at dieseldyret ditt går så fort. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Hvem har sakt at det ikke ble målt i sekundskuddåtet vi hadde. Hadde du lest litt lenger, så står det godt beskrevet. At jeg slo hodet er min egen feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå