Iceman22 Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 (endret) Hei. Har tenkt å kjøpe en praktisk bil som kan brukes hele året rundt, som ikke bruker mye drivstoff, men som samtidig har en stor motor med endel hestekrefter/dreiemoment som det er litt guffe i. Har ikke "lyst på" tørste bensinmotorer som bruker noe særlig mer enn 1L på mila, så har tittet mest på de med diesel motorer med V6 og rekkeseksere. Noen som har noen formeninger om bilene jeg nevner under, hvem dere ville valgt og hvorfor? Eventuelt andre biler dere anbefaler? Pris cirka 500.000, absolutt max 550.000kr. Bør være minimum 245hk, og ikke noe fire sylindre små motorer Max km.stand 90.000. Bmw 635d 2008, 459,000kr http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60141904 Audi A7 3.0tdi 2012. 550,000kr http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=61054810 Mercedes CLS 350cdi (diesel) 2012, 519,000kr http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60730446 Endret 2. juli 2015 av Iceman22 Lenke til kommentar
War Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 HK kan man vel stryke fra kravlista, nye HK her noe helt annet en i gamledager. Jeg får nakkeskade i min 2013 audi a6 allroad V6 på 2 tonn og 4wd med sine 206hk Det tar vel en 6 sek til 100, men til fartsgrenser man bruker ofte som 60-70 snakker vi før man rekker å svelge 2 ganger , bare et brøl så står man på bremsen for å justere ned til 70, med automat så klart. Jeg får ikke nakkeskade av 250hk golf fra 1984 eller 500kh charger fra 1969 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Hva med en F01 7 serie? Konge biler! Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Hva med en F01 7 serie? Konge biler! F01 er ekstremt lik F10, har eid sistnevnte og kjørt en del førstnevnte og ser ikke poenget i å punge ut hva det koster ekstra for en 7 serie når de er såpass like. Nå skal det sies at forskjellen her merkes i komforten (7 serien er ekstrem støysvak i kupeen i forhold til 5'ern), men allikevel. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Kanskje ikke luksus-luksus, men hverdagsluksus? BMW 5-serie fra 2011-2012 med 3-syl. diesel på 245 hk. Feks: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60622616&searchclickthrough=true Kilometerstand på såvidt over 50k. Dette er biler som generelt har lite problemer (i min erfaring i alle fall) og går langt.. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 BMW 5-serie fra 2011-2012 med 3-syl. diesel på 245 hk. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Forutenom prisen har ikke Tesla noe luksus preg over seg imo. Interiørkvaliteten er laber og du føler virkelig ikke som om du kjører noe eksklusivt i den tralla der. Men det er nå min mening. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 HK kan man vel stryke fra kravlista, nye HK her noe helt annet en i gamledager. Jeg får nakkeskade i min 2013 audi a6 allroad V6 på 2 tonn og 4wd med sine 206hk Det tar vel en 6 sek til 100, men til fartsgrenser man bruker ofte som 60-70 snakker vi før man rekker å svelge 2 ganger , bare et brøl så står man på bremsen for å justere ned til 70, med automat så klart. Jeg får ikke nakkeskade av 250hk golf fra 1984 eller 500kh charger fra 1969 Du vett det faktisk er vitenskap bak spesifikasjonene som blir gitt til en motor? 1 hestekreft er 1 hestekreft, om det er 1940, 1960, 1984 eller 2015. Det samme kan man si om dreimomentet på en bil, 1 NM er 1 NM. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Du bør og huske på at servicekostnader og reparasjoner på større "luksus" biler ofte er langt høyere enn vanlig. Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Hei. Har tenkt å kjøpe en praktisk bil som kan brukes hele året rundt, som ikke bruker mye drivstoff, men som samtidig har en stor motor med endel hestekrefter/dreiemoment som det er litt guffe i. Har ikke "lyst på" tørste bensinmotorer som bruker noe særlig mer enn 1L på mila, så har tittet mest på de med diesel motorer med V6 og rekkeseksere. Noen som har noen formeninger om bilene jeg nevner under, hvem dere ville valgt og hvorfor? Eventuelt andre biler dere anbefaler? Pris cirka 500.000, absolutt max 550.000kr. Bør være minimum 245hk, og ikke noe fire sylindre små motorer Max km.stand 90.000. Bmw 635d 2008, 459,000kr http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60141904 Audi A7 3.0tdi 2012. 550,000kr http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=61054810 Mercedes CLS 350cdi (diesel) 2012, 519,000kr http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60730446 Den A7'en var jo ekstremt riktig utstyrt og strøken, og hele 4 år nyere enn den 7(!) år gamle BMW'n, hadde ikke vært i tvil der. Personlig synes jeg A7 er den tilnærmet perfekte krysning av luksus og sportslighet - og for en deilig lyd du kan få i den motoren(bring the diesel-haters)! https://www.youtube.com/watch?v=7Zq0I6_3q2o 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 HK kan man vel stryke fra kravlista, nye HK her noe helt annet en i gamledager. Jeg får nakkeskade i min 2013 audi a6 allroad V6 på 2 tonn og 4wd med sine 206hk Det tar vel en 6 sek til 100, men til fartsgrenser man bruker ofte som 60-70 snakker vi før man rekker å svelge 2 ganger , bare et brøl så står man på bremsen for å justere ned til 70, med automat så klart. Jeg får ikke nakkeskade av 250hk golf fra 1984 eller 500kh charger fra 1969 Du vett det faktisk er vitenskap bak spesifikasjonene som blir gitt til en motor? 1 hestekreft er 1 hestekreft, om det er 1940, 1960, 1984 eller 2015. Det samme kan man si om dreimomentet på en bil, 1 NM er 1 NM. Mens vi er inne på vitenskap kan det nevnes at både på hvilket turtall maks effekt og dreiemoment oppnås, hvor mye av dette oppnås på et gitt annet turtall, og hvordan drivverket overfører dette til bakken, har ENORM betydning for den opplevde kraften. For å komme med et halvdårlig eksempel: 2,0 dieselmotorene i de nye VW Transporter/Caravelle/Multivan bilene når ikke de gamle 2,5 5-sylindrede dieselmotorene til knærne engang, til tross for en svært sammenlignbar maks effekt og dreiemoment. Poenget mitt? Spesifikasjoner sier LANGT fra alt om ytelsen til en bil, og det mener jeg var poenget til War også. Det du kommer trekkende med skjønner selvfølgelig selv barn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Jeg tok utgangspunktet i at på hvilket turtall maks effekt og dreimoment blir tilgjengelig er en vanlig del av spesifikasjonene, men det er vel kanskje bare meg Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Jeg får nakkeskade i min 2013 audi a6 allroad V6 på 2 tonn og 4wd med sine 206hk Det tar vel en 6 sek til 100 Ja, i bratt nedoverbakke. 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Jeg kan skrive under på at den A7'en er en helt fantastisk bil iallefall, og meget morsom motor. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 3. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2015 Hmm, jeg har sittet i et par audi a4'er med sport s line og synes setene var litt for harde i motsetning til bmw sine, er de harde i a7 også? Synes bmw 5 og 7 serie blir litt for "kjedelig", vil ha en sånn bil man ikke ser så ofte. Sånn som den 635d så er det sjeldent jeg ser her jeg bor ihvertfall. Tesla S er jo et alternativ også, men tror jeg drøyer el-bil noen år til, når tesla får mer konkurranse fra de andre bilprodusentene. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Tesla har blitt så vanlig at den har blitt kjedelig i mine øyne. Alle har jo tesla. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Tesla har blitt så vanlig at den har blitt kjedelig i mine øyne. Alle har jo tesla. Jeg har ikke Testla, da stemmer ikke påstanden din. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 (endret) Du så vanskelig livet må være hvis alt taes bokstavlig. Hmm, jeg har sittet i et par audi a4'er med sport s line og synes setene var litt for harde i motsetning til bmw sine, er de harde i a7 også? Synes ikke de er spesielt harde jeg nei, men så sitter jeg på en forferdelig kontorstol hjemme, så mulig jeg har blitt herdet Endret 3. juli 2015 av Apox 1 Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 3. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2015 Hmm ja det beste man kan gjøre er vel å prøvekjøre begge og se. Skal prøve en 635d imorra, så får jeg prøve å finne en A7 jeg kan prøve også og ta endelig beslutning. Noen som har en teori på hvorfor 635d koster nesten like mye som en A7, når bmw er 4 år eldre? Bmw 6-serie diesel utgavene ser ut å holde seg godt i pris iforhold til bensin utgavene også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå