Anzure Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 (endret) Mikrofonen på headsettet mitt lager støy (skurring), noe som jeg gjerne ønsker å få vekk. Det merkelige er at det bare skurrer når jeg bruker Astro A40 på den stasjonære PC-en min, når jeg plugger den i den bærebare PC-en min kommer det ingen skurring. Det virker ingen som jeg mangler en driver, men jeg prøvde å installere Realtek Audio Driver nylig, det hjalp ikke. https://www.komplett.no/astro-a40-gaming-headset-pc-sort/831719 Endret 3. juli 2015 av waremanu Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Det er vel så enkelt at laptopen din har minijack med mikrofonstøtte (4-pole minijack), mens stasjonær pc'en din kune har standard minijack-støtte (3-pole). Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 4. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2015 Det er vel så enkelt at laptopen din har minijack med mikrofonstøtte (4-pole minijack), mens stasjonær pc'en din kune har standard minijack-støtte (3-pole). Og det vil si? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 (endret) at headset pluggen har mikrofon innebygd; om du sender lyd ut på den så fungerer mikrofonen som en høytaler... Du kan ikke bruke minijack med 4 ledere på en inngang som er laget for 3. Da må man ha en overgang og splitte mikrofon og lyddel i 2. Normal minijack med 3 ledere (kun lyd): Minijack med 4 ledere (lyd + mikrofon) Endret 4. juli 2015 av TGB Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 4. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2015 Så, hvordan kan jeg fikse det? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 (endret) Det ser korrekt ut; gitt at du har minijack for mikrofon på pc'en din. Utenom at delen som "går inn i headset" sannsynligvis er fast kabel som ikke kan byttes ut (dvs, kabelen som henger på hodetelefonene) Endret 4. juli 2015 av TGB Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 4. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2015 Jeg bruker nøyaktig de samme kablene når jeg testet headsettet med den bærbare PC-en (da var det ingen bakgrunnsstøy), ledningene jeg bruker fulgte med i headsettet og er laget for å fungere med PC. Mikrofonen min virker på den stasjonære PC-en, men den har ille bakgrunnsstøy. Hvordan kan det ha seg? Jeg bruker jo samme kabler, og inngangene ser ut til å være helt like. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 (endret) Det finnes en del ting som kan påvirke støy. Dårlig jording er en av dem. Feil innstillinger er en annen. Ettersom den bærbare fungerer greit, er det sannsynlig at det er datamaskinen det er noe galt med. Aller først: Gitt at mikrofonen på A40 er god og er nær munnen din trenger den ikke noe hjelp fra lydkortet. Høyreklikk på høyttalerikonet nederst til høyre på skjermen. Velg Innspillingsenheter. Høyreklikk på Stereo Mix om den finnes. Deaktiver denne, det er en måte å få tatt opp lyden som maskinen spiller av. Dobbeltklikk på mikrofonen. Under Nivåer, sett Microphone Boost til 0.0dB. Denne kan ofte lage støy, særlig om den er satt høyt og volumet er lavt. Sistnevnte er ikke veldig farlig, start med f.eks. 50%, evt. en del mer enn originalinnstillingen dersom du senket "mic boost" mye. Deretter, under Forbedrelser, sørg for at Deaktiver alle... er slått av. I utgangspunktet skal det nå ikke være noe i programvaren som kan skape problemer/konflikter. Husk at når du forsøker å feilsøke, bør du ikke bruke Teamspeak, Skype e.l., men snarere Windows lydopptaker eller Audacity. Edit: Om det ikke blir noen forbedring bør du kanskje forsøke å flytte maskinen til en annen stikkontakt. Koble også fra f.eks. høyttalere som har egen strømkilde. Endret 4. juli 2015 av AiKi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå