Gå til innhold

Er dette en bra stereopakke til film, spill og musikk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du må oppgi, skal du ha 2.1, 5.1 oppsett? (sattelitt høytaller + subwolfer) kun stereo, eller 5.1 (5.2)?

Sistnevnte er best til film og spill.

Det er lurt å oppgi romstørrelse og om huset er mur\tre siden mur gir bedre bass\ekko da kan man ha mindre høytallere for bedre lyd.

Tror det vil gi god lyd til musikk men kan tenkes andre anlegg er bedre.

Husk på FM radio forsvinner i 2017 så ikke kjøp forsterker med dette med mindre det er billigere, beste er å ha enten DAB\internetradio uten FM. Har du canal digital og bruker FM nettet gjennom kabeltv forsvinner det muligens i oktober i år

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Tror du må oppgi, skal du ha 2.1, 5.1 oppsett? (sattelitt høytaller + subwolfer) kun stereo, eller 5.1 (5.2)?

Han sier jo at han ønsker STEREO anlegg, og linken han gir viser også anlegget han kikker på. 2.1 er kun noe som nevnes for PC anlegg fra Logitech osv.

Til TS: Hvilke musikk liker du å høre på? Film er enkelt, det er bedre å finne noe som matcher musikk smaken.

Harman Kardon skal være bra, har ikke noe erfaring med dem direkte. Høyttaleren kjenner jeg ikke til.

Hvis du liker litt musikk ala hard rock og metal, samt liker action filmer så ville jeg satset på Klipsch. De skal ikke være en helt god match med HK sin forsterkere. Marantz er ett merke jeg selv er meget glad i. De har ikke samme kraften som HK, men bedre på detaljer i lyden.

En stereo forserker gir som regel litt mer for pengene enn en hjemmekino forsterker, men sistnevnte gir ekstremt mye ekstra som tilkoblings muligheter og innstillinger av lyd. De fleste i dag har internett radio, mulighet for å kjøre alle kilder via for å få lyd og bilde til en TV, samt lyd i fra TVen i samme kabel. Og det er heller ikke noe problem å kun bruke dem til stereo. Samt mye enklere hvis man plutselig ønsker å sette inn en sub eller surround.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...