Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen som har byttet toppdeksel pakning på e46 318D på verksted? !

Anbefalte innlegg

Dreit meg skikkelig ut for andre gang på bruktbil kjøp, 60 000kr og må rett på verksted for olje lekkasjer, fant ut etter fristen for angrerett gikk ut, og lurer på om noen har bytta toppdeksel pakning på e46 318D ? Dette er altså en 2004 mod, jeg interesserer meg ikke hva dere mener om og bytte den selv, jeg har ikke verktøy til det, for jeg har hørt at dysene kan sitte så godt at du kan løfte bilen etter de!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved bytte toppdeksel pakningen og toppakningen trenger man ikke å ta ut dysene.

Det som trengs for å bytte toppdeksel pakningen vell en 10mm pipe til plast pynten, 15 eller 16 mm til vindusvikerne og avtrekker for å få de av, torx bit etter min hukommelse for å skru av luftinntaket og så 10 mm  for å skru av toppdekselet. Pakningen koster 461Kr. hos GSbildeler hvis du har M47N motor og 396.25 hos koed.no

Du må også ut med vindusviker mekanismen, noen få skruer og en el kontakt.

Lenke til kommentar

Angreretten er nok ikke gjeldende her, men reklamasjon, eller garanti hos en forhandler, er derimot noe du kan prøve å få igjennom.

Kjøpte du bilen hos en forhandler eller hos en privatperson? Når kjøpte du den? Hvor langt er den gått? Var lekkasjen der når du overtok bilen?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Ikke uvanlig at man må ut med dysene for å ta av toppdekselet i disse dager. Også helt vanlig at dysene sitter som et helvette så du kan løfte hele bilen og mye mer etter dem. Tror jeg har knekt 5 sånne dyse ronkere de selger på biltema. Det beste er å jobbe dem ut med grovt verktøy og bruke tiden til hjelp. Av og til må man knuse dysene og "spikke" dem ut.

BMW er værstingene når det kommer til Diesel problematikk, og dette her er ingenting. Bare en toppdeksel pakning. Håper du ikke har DPF.

Selg bilen og bruk pengene på noe mer fornuftig. En bensinmotor f.eks.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...