DanFekar Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Jeg opplever av og til spraking i høyttalerne ved volumjustering. Hva kan dette skyldes? Det sier seg vel selv at jeg ikke har veldig peiling :/Har en gammel Electrocompaniet ECI-2 forsterker og et par Tannoy Revolution DC4 høyttalere.Kan føye til at spraking skjer uavhengig av inn-kilde og høyttalere som er tilkoblet. Setter pris på innspill Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 (endret) Det er belegg på innsiden av volumkontrollen. Du kan demontere og rengjøre den, eller levere inn og få noen til å gjøre det for deg.Problemet ligger kun på ECI-2 forsterkeren. Dette er vanlig skjer etter hvert (problemet er løst når man har digital volumkontroll, men da får man andre utfordringer istedenfor ). Skjønner at det ikke ser slik ut på den; men prinsippet er det samme... vi snakker her om delen til høyre etter man har demontert. Endret 2. juli 2015 av TGB Lenke til kommentar
DanFekar Skrevet 2. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2015 Takk for svar. Jeg må tenke litt på om jeg tør å demontere, eller om jeg skal få noen til å gjøre det for meg. Det går et langt stag fra volumkontrollen og helt bak til potensiometeret (se bildet), og alt virker veldig tight montert. Er litt skeptisk kjenner jeg Det er volumkontrollen som spraker mest, men det hender at jeg får litt utslag når jeg justerer balansen også. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Det er ikke nødvendigvis sikkert det koster en formue å levere inn til noen. Hør med noen og be om pris. Lenke til kommentar
DanFekar Skrevet 3. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2015 Det skal jeg gjøre. Har funnet noen aktuelle kandidater nå. Takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå