Gå til innhold

Spraker i høyttalere ved volumjustering

Anbefalte innlegg

Jeg opplever av og til spraking i høyttalerne ved volumjustering. Hva kan dette skyldes? Det sier seg vel selv at jeg ikke har veldig peiling :/

Har en gammel Electrocompaniet ECI-2 forsterker og et par Tannoy Revolution DC4 høyttalere.
Kan føye til at spraking skjer uavhengig av inn-kilde og høyttalere som er tilkoblet.

Setter pris på innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er belegg på innsiden av volumkontrollen. Du kan demontere og rengjøre den, eller levere inn og få noen til å gjøre det for deg.
Problemet ligger kun på ECI-2 forsterkeren. Dette er vanlig skjer etter hvert (problemet er løst når man har digital volumkontroll, men da får man andre utfordringer istedenfor ;)).

Skjønner at det ikke ser slik ut på den; men prinsippet er det samme... vi snakker her om delen til høyre etter man har demontert.

post-182759-0-50928600-1435872336_thumb.jpg

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg må tenke litt på om jeg tør å demontere, eller om jeg skal få noen til å gjøre det for meg. Det går et langt stag fra volumkontrollen og helt bak til potensiometeret (se bildet), og alt virker veldig tight montert. Er litt skeptisk kjenner jeg :D

Det er volumkontrollen som spraker mest, men det hender at jeg får litt utslag når jeg justerer balansen også. 

post-10777-0-09449300-1435873316_thumb.jpg

post-10777-0-62304600-1435873356_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...