Gå til innhold

Overklokking av i7-3820

Anbefalte innlegg

ytterst liten forskjell på 16x/16x og 8x/8x

må ned på 4x før disse toppkortene merker noe i det hele tatt, og selv da er det ikke veldig mye, ikke farlig å kjøre de i 8x[/quote

Kanskje ikke i dag, men når sli skalerer bedre for disse kortene i fremtiden tror jeg man får utnyttet x16/x16

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må ned på 4x før disse toppkortene merker noe i det hele tatt, og selv da er det ikke veldig mye, ikke farlig å kjøre de i 8x[/quote

Kanskje ikke i dag, men når sli skalerer bedre for disse kortene i fremtiden tror jeg man får utnyttet x16/x16

det er bare feil, er mange tester av dette der ute, sjekk denne f.eks

http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GTX_980_PCI-Express_Scaling/22.html

(kan være med på at CPU blir flaskehals etterhvert, men IKKE PCI-E lanes)

Lenke til kommentar

det er bare feil, er mange tester av dette der ute, sjekk denne f.eks

http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GTX_980_PCI-Express_Scaling/22.html

(kan være med på at CPU blir flaskehals etterhvert, men IKKE PCI-E lanes)

Det bør jo her nevnes at 980ti er dobbelt så raskt som 980, pluss at hvis man plutselig får lyst til  å bruke kortene til gpgpu ting fks Folding@Home skalerer det bedre

Edit: testen er fra 2014

Edit2: desuten benytter de en prosessor med kun 16 pci-e lanes, noe som er en flaskehals uansett

Edit3: de testerheller ikke i SLI oppsett, det er jo det som er interesant for denne tråden da det er det tråstarter skal bygge til slutt.

Endret av JadaNei
Lenke til kommentar

Asus er med G-sync ja :)

Nei, akkurat nå har jeg 2 slitne BenQ skjermer. 

Så når jeg oppgraderer nå, så er skjerm et must

Asusen er mange her inne som er fornøyd med. Les litt i denne tråden, de har alle denne skjermed og du kan sikkert spørre der hva de synes

Lenke til kommentar

det er ikke dobbelt så raskt som 980 :) er raskere, men ligger midt i mellom 980 og titan x (som heller ikke er dobbelt så raskt som 980)

gpgpu skal jeg ikke si noe på derimot, der kan jeg ikke nokk

Helt enig overdrev noe der :). Likevell ser jeg for meg at 980ti er et kort som kommer til å holde i mange år med 6GB vram, hvis ikke ny produksjonsteknikk på 14 ell 10 nm og, eller hva det nå enn er som kommer neste år, er helt sinsykt revlusjonerende(noe jeg tviler sterkt på). Altså et godt kjøp i min bok, selv om det koster å være kar ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...