Oppiiz Skrevet 3. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2015 Jeg kan jo egentlig gjøre det. Eventuelt så kan jeg kjøpe en ny SDD disk. Installere Windows på nytt(Har litt lyst på en fresh start) Så egentlig så burde jeg beholde hovedkortet en stund til? CPU'n vil holde til skjermkortet? Så det jeg egentlig trenger om jeg skal beholde hovedkortet er kabinett og nye ram brikker da? Så overclocke CPU som du sa? Om du mener at jeg ikke behøver å bytte ut hovedkort enda altså Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 (endret) Nei, du bør ikke bytte hovedkort. det er et mye bedre kort for SLI. Du bør kjøpe ny cpu en i7-4930K(Ivy bridge) eller den litt eldre i7-3930K(sandy bridge). 3820 er for treg,men det er alikevell biligere enn å enn å kjøpe et nytt systemem basert på en mainstream prosessor, som blir mye fortere utdatert og skalerer dårlig i SLI. det er foresten ikke noe hast med å bytte prosessor, så jeg hadde lagt ut en annonse på tek.no og hørt om det var noen som hadde en de kunne tenke seg å selge. Du bør kunne få en 3930K til 1500-2000kr brukt evnt. 4930K til under 3000kr. PS: disse prosessorene har åpen multiplikator og er veldig lett å overklokke, kjører min 4930K på 100Mhz x 46 = 4.6Ghz. De har også seks kjerner og tolv tråder og mye mere L3 cach enn 3820 Ja, nye rambrikker og et luftig kabinett. Jeg har corsair D900, det er veldig bra men stort. D750 er sikkert et fint kabinett. Endret 3. juli 2015 av JadaNei Lenke til kommentar
Oppiiz Skrevet 3. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2015 Fantastisk! Tusen hjertelig for all hjelp og alle dumme spørsmål jeg kommer med Blir nok kjøp av Kabinett, Rambrikker, SDD og 4930K Anbefaler du de ram brikkene du la før her? Og hva blir forskjellen om jeg velger DDR4-ram? Hvor mye har det å si? Og kan egentlig hovedkortet mitt bruke det? Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 (endret) De rambrikkene var bare tilfeldig valgt. Bør kanskje kjøpe noen med litt bedre hastighet, hvis du har råd til det. Er ikke så god på ram akkurat. De er allikevel raske nok og siden du har 4 kanalers minne vil du lett oppleve hastigheter over 50Gb/s Spør noen her på forumet som har peiling på ram Du kan ikke bruke ddr4. Du bør kjøpe 4x4Gb og ikke to 2x4Gb sett Endret 3. juli 2015 av JadaNei Lenke til kommentar
Oppiiz Skrevet 3. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2015 Jeg skjønner Da vet jeg at jeg skal gå til innkjøp av Er du veldig fornøyd med 900D? Eller blir den for stor? Tusen hjertelig takk for alle hjelp! Gjør ting så utrolig mye enklere! Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Hvis ikke du skal vannkjøle er det ikke noe poeng og ha så stort kabinett. Skal du ha 3-way bør man nesten det. Hvaslags PSU har du? Lenke til kommentar
Oppiiz Skrevet 3. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2015 Jeg tør ikke å begynne med vannkjøling enda. Har 0 peiling på det egentlig Jeg bruker Corsair AX 750W PSU ATX 12V V2.31, 80 Plus Go. Er denne ok, eller burde jeg bytte ut denne også? Med tanke på at jeg skal ha SLI? Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Den holder i massevis siden disse kortene trekker relativt lite strøm. Lenke til kommentar
Oppiiz Skrevet 3. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2015 Fantastisk! Men da har jeg fått min setup, og skjønner en god del mer! Hjertelig takk! Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Hvis du skal bruke den psu'en så kan du ikke overklokke, holder såvidt uten overklokk.. Lenke til kommentar
Oppiiz Skrevet 3. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2015 Hvis du skal bruke den psu'en så kan du ikke overklokke, holder såvidt uten overklokk.. Da må vel den byttes ut også da, gitt! Har du noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 (endret) Evga 1300, eller Superflower 1300? Ville gått for 1300W siden da har du rom for en god overklokk på både skjermkort, og prosessor. Evt litt lavere overklokke på skjermkort, og 3 skjermkort Ta en titt her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444&page=91 Endret 3. juli 2015 av Bjonness406 Lenke til kommentar
Oppiiz Skrevet 3. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2015 Evga 1300, eller Superflower 1300? Ville gått for 1300W siden da har du rom for en god overklokk på både skjermkort, og prosessor. Evt litt lavere overklokke på skjermkort, og 3 skjermkort Ta en titt her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444&page=91 Det skal jeg gjøre! Tusen hjertelig takk! Blir en spennende "sommer", hehe Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Alltid gøy med ny hardware Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Enig det, var ikke klar over at 980ti trakk så mye strøm, sorry. Lenke til kommentar
Calibreeze_ Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Enn så lenge holder AX750 PSU'n din MER Enn lenge nok! Kan aldri tenke meg at du klarer å presse ut mer enn 500 watt av det systemet ditt... Dette er en av de beste PSU-seriene på forbrukermarkedet... Holder i MASSEVIS til et skjermkort, med 2 så er du i grenseland... Om du skal oppgradere den, så ville jeg fortsatt og gått for corsair AX-serie, men styr unna 'i' modellene. (f.eks ax 760 er bra, ax 760i er ikke så bra) Angående rambrikker på et x79 så ville jeg sett om jeg fant noen CL7 1600 mhz brikker, men de er ikke så lett og oppdrive lengre. Men jeg ser at de har CL8 1600mhz på komplett: https://www.komplett.no/crucial-ddr3-ballistix-tactical-4gb/752767(dette er 1 brikke, de har pakker på 4 også). De har også en "demobrukt" 4930 på komplett ser jeg, https://www.komplett.no/intel-core-i7-4930k-demo/820902 På generelt grunnlag vil jeg også anbefale deg en Noctua CPU-kjøler, og sålenge du kjører "low profile" minne (a'la de jeg posta) så burde du kunne få inn en Noctua DH-D15, som er sansynligvis den beste luft-kjøleren du kan kjøpe. Den slår også i de fleste tilfeller "ut av boksen"-vannkjølere.Og videre, så se om du ikke får satt inn et par 120 eller 140mm vifter (alt ettersom hva kabinettet du skal ha er tilpasset for) i front, alternativt 1 eller 2 i toppen, også en "eksos"-vifte i bakkant.Tror at hovedkortet ditt støtter "asus fan expert", og da bør du sørge for at det blåser inn mer luft enn det suges ut. F.eks at alt unntatt 1 vifte som blåser inn er avskrudd, skal du ha på utsug, så må du da ha på 2 vifter som blåser inn. Dette vil forhinder en del støv i systemet ditt.Ellers er også https://www.komplett.no/fractal-design-define-r5-black/824390(Fractal Design Define R5) er fantastisk kabinett. Jeg har et R4 til en server, og et mATX til min egen spill-PC, og de er knallgode. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 (endret) Nå snakket vi om 2 og evt 3 skjermkort, og da er 750W akkurat på grensen uten overklokk, og kan fort gå en del over med overklokk. Til 1 skjermkort (980Ti) så holder 750W,selv med overklokk på prosessor og skjermkort. Prosessoren har en TDP på 130W (den som er demo på komplett) og skjermkortet 250W. Med overklokk på skjermkort så er du oppe i rundt 350W og 200W på prosessor som er rett over 500 watt, så trenger du også noen watt til vifter, harddisker, cpu kjøler osv. Ikke at det tar så veldig mye, men det må også med i beregningen. Endret 4. juli 2015 av Bjonness406 Lenke til kommentar
Oppiiz Skrevet 4. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2015 Jeg skjønner! Setter pris på alt av input folk kommer med Jeg så på den prosessoren fra Komplett. Men hvordan er det med Demo vare egentlig? Ser at den blir fort 2000' kr billigere. Jeg kommer til å kjøpe inn det meste iløpet av neste uke. Så alt kan forandres innen den tid. Det blir nok et GTX 980TI kort til iløpet av September, så blir ikke 2 kort før da. (bestiller det første til uken) Så ut som et fint kabinett som du postet før. Men jeg har blitt "star struck" av Corsair Obsidian 750D! Ser nå også at de har kommet med en "ny vri" altså det vifte oppsettet. http://www.proshop.no/Kabinett/Corsair-Obsidian-750D-Airflow-Black-2493345.html Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 prosessor er den absolutt tryggeste elektriske komponenten du kan kjøpe brukt, da de aldri, med yterst få untak, plutselig går i stykker. (prosesorer ryker som regel etter ett par sekunder(produksjnsfeil) eller aldri)Spesielt disse extremprosessorene, som har mye av xeon arkitekturen i seg. Jeg vil si det er en grei pris for denne prosessoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå