Haltvire Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Hei. Begynt i ny jobb for 3-4 uker siden, men er kanskje nødt til å si opp. De sa de hadde "sendt kontrakt" men jeg har ikke signert noe nå som jeg har begynt. Vil oppsigelsetid gjelde eller kan jeg gå på dagen? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Du kan ikke gå på dagen, med mindre du blir enig med arbeidsgiver om dette. Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Nei, det er nok ikke så enkelt som du tror. Når du ikke har en skriftlig arbeidskontrakt er det arbeidsmiljølovens oppsigelsesfrister du må forholde deg til. Det er først der hvor arbeidsgiver vesentlig misligholder sine forpliktelser, for eksempel ved ikke å utbetale lønn (og der dette ikke beror på en glipp) at du kan gå på dagen. Vårt råd er likevel å være forsiktig med dette, da du ved ikke å stå tiden ut og hvor du ikke har rett til å gå på dagen, kan risikere å komme i erstatningsansvar overfor arbeidsgiver. I tillegg vil du mest sannsynlig heller ikke få innvilget dagpenger fra NAV dersom du hever arbeidskontrakten. Kilde: http://www.dagensperspektiv.no/nyttig/spor_om_arbeidsrett/ga-pa-dagen-uten-arbeidskontrakt- Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Har du prøvetid? Normalt sett kan du gå etter to uker. Lenke til kommentar
Haltvire Skrevet 3. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2015 Takk for svar! Jeg har prøvetid ja, tror da det. Er i tredje uke nå. Jobber i helsevesenet, sikkert derfor det ikke er noe kontrakt å skrive på? Hva er isåfall prøvetiden på og oppsigelsetid? Takker for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå