victoryseieren Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Er på utkikk etter bygninger og lignende som har 40-50-talls look'n i behold. Uten for mye modernisering. Har allerede funnet et par steder, men Oslo er stort og jeg regner med at det skulle vært muligheter for å finne enda mer. Tanken er å gjøre et 50-talls fotoshoot med en gammel bil eller dame dresset opp i kjole med en sykkel eller noe slikt. Men uten det perfekte stedet ligger fortsatt planen litt død. Om noen har noen gode tips hadde jeg vært evig takknemlig Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Området Kampen/Vålerenga, kanskje? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 De fleste bygårdene fra 50-tallet ligger i utkanten av Oslo, eller stort sett i øst. Det eneste jeg umiddelbart kommer på som jeg vet er bygget på 50-tallet er boligstrøket på Keyserløkka https://no.wikipedia.org/wiki/Keyserl%C3%B8kkaEllers er jo mange av disse bygårdene fra etterkrigstiden allerede modernisert med nye balkonger osv. Lenke til kommentar
HSP Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Jeg tror alle disse mursteinsblokkene rundt Carl Berners Plass er fra 50 tallet. Rådhuset er vel også fra samme tida. henning Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Jeg tror alle disse mursteinsblokkene rundt Carl Berners Plass er fra 50 tallet. Rådhuset er vel også fra samme tida. henning Mursteinsblokkene rundt Carl Berner er fra 30-tallet. Noen fra sent 20-tall. Dette vet jeg fordi jeg bor i en selv 1 Lenke til kommentar
HSP Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Jeg tror alle disse mursteinsblokkene rundt Carl Berners Plass er fra 50 tallet. Rådhuset er vel også fra samme tida. henning Mursteinsblokkene rundt Carl Berner er fra 30-tallet. Noen fra sent 20-tall. Dette vet jeg fordi jeg bor i en selv Det stemmer sikkert. Jeg mente at disse som går nedover finnmarksgata ble bygget rett etter krigen, men det kan være jeg tar feil. Henning Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 (endret) Aha, ja men da har du helt rett, men det tilhører nok Tøyen. Byggene nedover mot kanten av Tøyenparken er fra etterkrigstida. De ser jo ganske 50-talls ut. Endret 2. juli 2015 av Snikpellik Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 4. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2015 Da får jeg ta meg en runde og sjekke ut de aktuelle stedene. Takker Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 (endret) Spørs hva man legger i femtitallslook. Mener at blokkene i Schouterrassen og området rundt (like nedenfor Sinsen) har vært brukt til liknende ting selv om de er noe eldre. Endret 4. juli 2015 av Mr D Lenke til kommentar
tech8 Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Nå er neppe noe i veien om bygget er bygget noen tiår før 50-tallet, om det er 50-tallslook man er ute etter. Var tross alt ikke bare kliss nye bygninger på bilder fra 50-tallet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå