Gå til innhold

sette opp bra anlegg, har ikke peil. :)

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte å få satt opp et anlegg hjemme, er ingen audiofil, men vil ha noe som funker bra på alle typer musikk, og til film.

Dette har jeg i dag:

En aktiv 12" sub, kunne tenke meg å fortsatt bruke denne., liker dunk :)

Sonos bridge. 

Sonos play 1, flyttes vel til badet eller noe.

OK, det jeg tenkte var å kjøpe et sette med aktive høytalere:

eks: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/hoyttalere/ADDONT8BL/audio-pro-addon-t8-aktive-hoyttalere-2-stk-sort

Hva trenger jeg mer for å kunne benytte subben sammen med disse 2?

Hvis jeg kjøper en sonos connect amp eller hva den heter skal vel holde?

Men er fristende med et oppsette uten sonos også, så det er bluetooth muligheter, og hva trenger jeg i så fall ? er det mulig overhodet? 

evt noe annet som anbefales?

takker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Skal du bruke med aktive høyttalere må du sikre at styringsenheten din, enten det er en Sonos-komponent eller annen pre-amp, har pre-out. Du vil selvsagt styre volum etc med den fremfor å skru på den enkelte høyttaler.

Mulig Sonos har mulighet for bluetooth? Evt Bluesound (eid av NAD) har det. Og det kommer stadig både nye produkter og tilleggsmoduler til eksisterende produkter for bluetooth, DLNA, Airplay osv.

Om du går bort fra Sonos finner du det meste av funksjoner i dag i surroundreceiverne, f.eks Marantz eller Yamaha, som også har meget bra lyd. Da kan du klare deg med passive høyttalere og du kan bruke suben du har. Du kan bygge ut etter hvert om du vil ha senter, bakhøyttalere (tak i Atmos).

Kan anbefale mye, men prisen blir jo etter hvert et viktig moment vil jeg tro...

Lenke til kommentar

Høyttalerene som det linkes til har egen sub utgang, så det er bare å plugge til suben med en RCA kabel.

Siden du allerede har Sonos, så vet du jo hvordan det funker, og med det så regner jeg også med at du har en smarttelefon. Da er det bare å teste ut med Bluetooth før man innvisterer i en ekstra Sonos enhet (Sonos Connect). Fordelen med Sonosen er at du kan flytte med deg lyden til badet, og senere enkelt utvide til andre rom.

Du kan også gå den andre veien, og kjøpe inn ett par ikke aktive høyttalere, og gå for Sonos Connet Amp, så blir det ett eget anlegg. Amp versjonen har også utgang som skal funke mot din Sub

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...