AnonymDiskusjon Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 De fortjener sikkert straffer. Dødstraff vil alltid være en omdiskutert straffereaksjon. Og om man holder selve den litt klar fra resten av bildet her. Så sitter man igjen med et svært svært tynn rettssikkerhet: Avisen skriver også at regjeringen planlegger å innføre enda strengere terrorlover, som blant annet vil resultere i en garantert dødsstraff for terrorlovbrudd, samt at dommere ikke lenger skal være forpliktet til å høre argumenter fra tiltaltes forsvarere. Egypt la ut bilder av døde IS-krigere på Facebook: – Dette er krighttp://www.vg.no/nyheter/utenriks/egypt/egypt-la-ut-bilder-av-doede-is-krigere-paa-facebook-dette-er-krig/a/23481571/ Anonymous poster hash: f9a23...981 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2015 Jeg personlig er ikke spesielt opptatt av rettssikkerheten til tilbakestående aper. Den største tabben vi kan gjøre når vi skal utrydde skadedyrene i IS er å innbille oss at de er likeverdige mennesker. Anonymous poster hash: 6dc39...1b8 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Den største tabben vi faktisk gjør er å tillate religion så idioter har noe å krige over... Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Jeg personlig er ikke spesielt opptatt av rettssikkerheten til tilbakestående aper. Den største tabben vi kan gjøre når vi skal utrydde skadedyrene i IS er å innbille oss at de er likeverdige mennesker. Jeg personlig er ikke spesielt opptatt av rettssikkerheten til tilbakestående vantro. Den største tabben vi kan gjøre når vi skal utrydde de vantro skadedyrene utenfor IS er å innbille oss at de er likeverdige mennesker. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 (endret) ... Så sitter man igjen med et svært svært tynn rettssikkerhet: Jepp. Begrepene "Terror" og "Pedofili" får folk til å gå fra sans og samling. Det som er utenkelig å gjøre mot folk flest er brått legetimt mot de som faller inn under disse begrepene. "Terror" er forsåvidt værst siden det ikke har noen fast definisjon, mennesker med makt skyver individer inn i den båsen så fort de ønsker å bli kvitt noen. Praktisk for enkelte. Endret 2. juli 2015 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2015 TS her: Man kan harselere og ha det gøy med tema. Eller man kan mene det på den ene eller andre måten som andre fra samfunnet synes er ekstremholdninger. Man har jo frihetene her i landet. Egypt blir stadigvekk en mindre og mindre aktuell feriedestinasjon for min del. Og dette slår kanskje spikeren i kista. Jeg som synes USA sin galskap er ille nok, og at dette er en kveler for å ønske å besøke amerikanerne. Nå er amerikanerne et ørlite hakk mer siviliserte i det meste, men de har jo innført en liknende praksis for utvalgte grupper, altså Guantanamo-fangene. Jeg har absolutt ingen tanker om noen sinne å bli terrorist, så jeg skulle ha lite å frykte. Jeg er hvit i huden, så jeg skulle ha mer å frykte i Egypt, enn i statene muligens. Også videre. Helst så skulle man jo ønsket at verdens befolkning kunne leve i fred og fordragelighet. Ikke kan man anektere et eksisterende land i det formål å skulle gjøre befolkningen adlydende heller, og det er gjerne ikke alltid den beste løsningen. Se på USA sitt overfladiske inntog i Irak, det var jo katastrofalt. Man får melde seg inn i et fellesskap som man har tiltro til at kan få utrettet noe positivt, uten at jeg vet med sikkerhet hvilke dette måtte bli. Ellers så må man leve så godt sammen med sine medmennesker man kan klare, sånn at man bygger opp ihvertfall smuler av gjensidig respekt i det at vi alle er mennesker. Det finnes jo idioter i Norge også. Anonymous poster hash: f9a23...981 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2015 TS her: Nå har ikke jeg slike summer penger da. Men vi får håpe det kommer mye positivt ut av midlene hans: http://www.bbc.com/news/world-middle-east-33353370 Anonymous poster hash: f9a23...981 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2015 Jeg personlig er ikke spesielt opptatt av rettssikkerheten til tilbakestående vantro. Den største tabben vi kan gjøre når vi skal utrydde de vantro skadedyrene utenfor IS er å innbille oss at de er likeverdige mennesker. Forskjellen på oss og rottene i IS er jo så klart at vår ideologi, kultur og samfunn er objektivt sett overlegent det IS representerer og kjemper for. Dette er det ikke mulig å argumentere mot. Anonymous poster hash: 6dc39...1b8 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Forskjellen på oss og rottene i IS er jo så klart at vår ideologi, kultur og samfunn er objektivt sett overlegent det IS representerer og kjemper for. Dette er det ikke mulig å argumentere mot. Og det som gjør oss bedre er at vi ikke kommer med søppel som utsagnet ditt. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2015 TS her: Enig. Man vil fort ha en tendens til å se på alt sitt som så mye bedre enn andres. Ser ikke lengre enn til sin egen navle også videre. Men, det er jo helt klart at det IS bedriver er forferdelig i de flestes øyne, og at man måtte ønske det stoppet. Nå velger Egypterne sin tilnærming også får vi som knappt nok er involvert i uroen sitte på gjerde å "nyte" hvordan det fungerer, og gjøre oss opp meninger om hva vi synes med tiltakene. Vi har også våre svin på skogen. Og kanskje enda større svin på skogen om man omfavner alskens stormakter nær ens egen hjemmebane uten skrupler. Mennesker er mennesker. Men, med IS har man sterk religion, et hat mot vesten pga. hvordan vesten har turet frem i disse IS-medlemmenes hjemland. Fanatisme og oppigling. Du kan jo selv gå på et mer moderat møte i en menighet, i et politisk parti eller hva det måtte være, og når du går ut derfra så er du påvirket enten du liker det eller ikke. Men, en ting kan jeg enes om, og det er at det er en dyrisk-djevelsk oppførsel på de fra IS. Det må vi jo til livs, ellers bærer det vel lukt til et underkuing fra et djevelsk lederskap, om kreften får spre seg!? Anonymous poster hash: f9a23...981 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2015 Og det som gjør oss bedre er at vi ikke kommer med søppel som utsagnet ditt. Nei. Det som gjør oss bedre er at vi bygger samfunnet vårt på en demokratisk måte, med sekulære verdier. Vi er bedre fordi kvinner kan kle seg nøyaktig slik de ønsker uten frykt for å bli steinet. Vi er bedre fordi vi ikke kaster mennesker ned fra høyblokker fordi de elsker feil kjønn. Vi er bedre fordi vi ikke dreper våre egne barn når de ikke gjør slik vi vil. Utsagn som mitt er faktisk helt på sin plass når situasjonen er slik at mindre begavede barbarer står på dørterskelen vår og ønsker å sende oss alle tilbake til middelalderen. Anonymous poster hash: 6dc39...1b8 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Synes rettssikkerheten burde gjelde for alle. Dersom vi først gjør et unntak så er den ikke absolutt lenger, så hvorfor ikke gjøre noen flere unntak når det passer oss? Og vips så ender vi med noen uskyldige som blir straffet. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 @BrentPizza Enig i at vi ikke bør ta i bruk "vips unntak". Hadde det vært lovfestede kriterier derimot som frasier en persons rettssikkerhet om de blir møtt så er det mindre sjanse for lobby virksomhet og korrupsjon, og kunne muligens fungert. Det som gjør oss bedre er at vi bygger samfunnet vårt på en demokratisk måte, med sekulære verdier. Det gjør samfunnet vårt er mer utviklet en visse nasjoner, vi er kommet oss forbi tiden der vi kastrerte folk etter rase og forbød homofile. Andre nasjoner som ligger litt etter og ikke har tatt i bruk sekulære verdier har fortsatt mange lignende tragedier som fortsatt blir praktisert. Vi er bedre fordi kvinner kan kle seg nøyaktig slik de ønsker uten frykt for å bli steinet. I Norge blir man fryst ut og mobbet om man bruker feil klær. Ungdomselvmord, depresjon og langvarige mentale lidelser er nok bedre en steining, men å kun legge frem en side av saken blir feil. Vi er bedre fordi vi ikke kaster mennesker ned fra høyblokker fordi de elsker feil kjønn. Igjen depresjon, mentale lidelser og selvmord. Bedre enn en flytur men fortsatt ganske jævlig om du leser noen studier gjort på dette. Vi snakker 300-350% høyere selvmord forsøk samt selvmords tanker. Vi er bedre fordi vi ikke dreper våre egne barn når de ikke gjør slik vi vil. De ti siste årene er 33 barn under 15 år drept eller mishandlet til døde av sine foreldre i Norge. Jeg forsvarer ikke handlingene deres, vil bare nevne at vi ikke er så feilfri som det du legger frem her. Håper styresmaktene i disse sharia lendene tar til fornuft snart og legger igjen dritten i fortiden. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Den største tabben vi faktisk gjør er å tillate religion så idioter har noe å krige over... Den største tabben vi gjør er å ikke forby tankesett vi ikke liker, og ikke senke oss på nivå med IS? Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Synes rettssikkerheten burde gjelde for alle. Dersom vi først gjør et unntak så er den ikke absolutt lenger, så hvorfor ikke gjøre noen flere unntak når det passer oss? Og vips så ender vi med noen uskyldige som blir straffet. Enig, rettsikkerheten skal gjelde alle, men det blir feil om vi ikke tar debatten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Den største tabben vi faktisk gjør er å tillate religion så idioter har noe å krige over... Den største tabben vi gjør er å ikke forby tankesett vi ikke liker, og ikke senke oss på nivå med IS? Tja, nei jeg holder på mitt utsagn med at religion burde forbys når man ser på krigene opp igjennom årtusene og på hvilket grunnlag de har blitt kjempet. Jeg siterer ymse satsledere, gud, Allah, abraham osv være med dere i krigen mot xxx Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 (endret) Tja, nei jeg holder på mitt utsagn med at religion burde forbys...Husk at religion ofte har blitt brukt som en unnskylding for å skaffe seg makt. Religion(er) er i seg selv ikke så ille, selv om prinsippet er tåpelig, men makthungrige mennesker bruker det for å gjøre sine avskyelige handliger legetime. Mennesker har skylda for krig & elendighet, ikke religionen. Sannsynligvis hadde det samme skjedd i skjold av noe annet om religionen ikke eksisterte. Endret 3. juli 2015 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 (endret) Den største tabben vi faktisk gjør er å tillate religion så idioter har noe å krige over...Den største tabben vi gjør er å ikke forby tankesett vi ikke liker, og ikke senke oss på nivå med IS? Tja, nei jeg holder på mitt utsagn med at religion burde forbys når man ser på krigene opp igjennom årtusene og på hvilket grunnlag de har blitt kjempet. Jeg siterer ymse satsledere, gud, Allah, abraham osv være med dere i krigen mot xxxDu ønsker med andre ord å erstatte vårt liberale demokrati med et totalitært system uten fri tanke eller ytring. Å tro at religion er hovedgrunnen til konfliktene de siste hundre årene er veldig naivt. I de aller fleste tilfeller er det så mange andre politiske, etniske, kulturelle og sosiale grunner, og religion er skjeldent mye mer enn en unnskyldning eller noe som brukes som en ekstra motivasjon. Jeg ønsker hverken å leve under IS eller ditt tenkte tyranniske system. Endret 3. juli 2015 av herzeleid 2 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Den største tabben vi faktisk gjør er å tillate religion så idioter har noe å krige over...Den største tabben vi gjør er å ikke forby tankesett vi ikke liker, og ikke senke oss på nivå med IS? Tja, nei jeg holder på mitt utsagn med at religion burde forbys når man ser på krigene opp igjennom årtusene og på hvilket grunnlag de har blitt kjempet. Jeg siterer ymse satsledere, gud, Allah, abraham osv være med dere i krigen mot xxx Kommunisme burde forbys. Bare se alle konfliktene det har laget verden over gjennom årene... Presidenter og statsledere burde også forbys. Bare se hvor mye konflikter de har laget opp gjennom årene... Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Jeg personlig er ikke spesielt opptatt av rettssikkerheten til tilbakestående aper. Hvem er det som skal sikres rettssikkerhet da, om den skal fratas de som faktisk trenger den? Forskjellen på oss og rottene i IS er jo så klart at vår ideologi, kultur og samfunn er objektivt sett overlegent det IS representerer og kjemper for. Dette er det ikke mulig å argumentere mot. Og det som gjør oss bedre er at vi ikke kommer med søppel som utsagnet ditt. Godt parert. Et grunnleggende trekk ved den vestlige kultur er jo nettopp at den ikke ser på mennesker som skadedyr. Det trekkes et skille mellom mennesket og menneskets handlinger. Uansett hva mennesket gjør, endres ikke det faktum at det er et menneske, med alle rettigheter og respekt det har krav på som menneske. Rettigheter er derfor umistelige. Den største trusselen mot "vestlige verdier" er de mennesker blant oss som ikke støtter opp om dette, som denne anonyme debattanten du ga din kommentar til. Ironisk nok bruker disse "vestlige verdier" i kampen mot andre, verdier de jo ikke støtter opp om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå