Gå til innhold

Nextgentel og ice.net mobilabonnement


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Noen som har erfaringer med mobilabonnementene til ice.net eller nextgentel?

 

- Dekning, internetthastighet.

- Kundeservice etc. 

 

På forhånd takk!

Vet ikke om jeg er helt den rette til å svare, men har vertfall noe erfaring fra begge selskapene...

 

Kontaktet bla Nextgentel på chat første uka i Juni med bla et spørsmål om å muligheten for å portere 1.Juli. Joda det skulle gå fint! Samtidig får jeg et tilbud om 3mnd gratis uten binding om jeg ville bytte til dem. Dette hørtes da greit ut tenke jeg, men samtidig kan dette være for godt til å være sant? Jeg ber om å få tilbudet tilsendt på e-post. Neste ettermiddag hadde jeg fortsatt ikke fått noen e-post, så jeg ringer kundeservice. Den jeg treffer der bekrefter at de har et tilbud om 3 mnd gratis uten binding til nye kunder, men siden jeg hadde chattet med en dagen før så skal han ringe meg tilbake. Noe han gjør og jeg bekrefter da at jeg vil bytte til dem 1.Juli. Jeg spør samtid om jeg vil få tilsendt noe info eller om det er bare å vente på nytt sim-kort i posten. Det vil komme en e-post med info først, før sim-kortet kommer i posten. 

 

Dagene går og ingen e-post kommer. Ice lanserer sitt tilbud og jeg tenker at dette var da bedre, men jeg skal da få 3 mnd gratis uten binding hos Nextgentel og ingenting er da billigere enn gratis.

 

Fredag for en uke siden var det nok venting på Nextgentel. Ingen ting sett eller hørt fra dem, ikke noe sim-kort eller info om portering. Tiden var knapp for å få til en portering til 1.Juli. Jeg finner ut at Ice har et forhandler nett og stikker til Elkjøp for å prøve få fortgang på leverandørbytte. Der blir jeg fortalt at portering tar normalt 5 hverdager. For meg skal det gå greit å være uten mobildekning et par dager. Jeg har da vanlig fast telefon tilgjengelig det meste av tiden. Så da blir det Ice og porteringen blir på bare 4 hverdager. Jeg går fra Elkjøp uten å betale en krone og endelig med et nytt sim-kort.

 

I går var dagen jeg var uten mobildekning. I dag morges virket mitt nye Ice abonnement. Så langt ingen ting å klage over, men har bare hatt det i 4 timer...

 

Lykke til med valget! 

Lenke til kommentar

ICE har Netcom-dekning på sine nye mobilabonnement. Dessuten har de svært lave priser om du er rask.

 

ICE er ingen ny leverandør. Det som er nytt er at de har startet med mobiltelefoni.

De har tidligere vært kjent for mobilt internett som bruker svært lave radiofrekvenser med god geografisk dekning der andre leverandører ikke har bygget ut sendere. Dermed kunne de dekke store områder med svært få sendere.

Dette har vært nyttig langt uti bygda "der ingen skulle tru at nokon kunne bu" og på sjøen.

Etter hvert har Telenor og Netcom bygget bedre dekning, så det er ikke alle som trenger ICE lengre.

 

Kundenes erfaringer har vært ganske ymse. Folk har ofte klaget på ekstremt tregt og ustabilt nett, og dekning som ikke er så bra som markedsføringen påstår. Dessuten har kundeservice vist manglende forståelse for dette, og nekter å refundere prisen for en tjeneste som åpenbart ikke holder mål. Forumet er fullt av tråder der folk klager på ICE og ikke får sagt opp bindingen, selv om de knapt klarer å laste forsida på VG med ICE sine routere.

 

ICE på mobilen skal ikke ha disse problemene.

ICE på mobilen bruker Netcom sitt nett, og skal i teorien være like bra som Netcom.

Jeg vet ikke hvordan ICE sin kundeservice er nå, men forhåpentligvis vil det fungere så bra at du aldri vil trenge å klage.

De få gangene jeg har vært i kontakt med dem, virket de både høflige og kompetente. Men jeg hadde ikke noe å klage på, eller kreve refusjon. Jeg trengte kun å fikse en teknisk detalj, noe de ordnet på en utmerket måte.

 

En bekjent har nettopp byttet til ICE på mobilen. Funker bra, og lave priser.

Du får SIM-kort i posten akkurat som med andre leverandører. Ditt gamle abonnement slutter å virke når det nye trer i kraft. Det står dato og tidspunkt i konvolutten med SIM-kortet. Ingen problem.

 

ICE på mobilen funker nok bra.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...