Gå til innhold

Støysvakt skjermkort

Zachzi

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg skal kjøpe meg et ATI basert skjermkort. Dette SKAL være i 9700 eller 9800 serien.

Jeg er ute etter et skjermkort som bråker max 20-25DB. Spørsmålet er om det fins slike på markedet ?`Noen som kjenner til noen ?

Eller bør jeg kjøpe meg en zalman heatpipe. Er det noen som bruker denne løsningen ? Ser at det anbefales å ha heatpipe med vifte når man kjøper et så kraftig skjermkort som 9800.

-Zachzi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke alle GeForce FX59x0-kort støyer. F.eks. kortet fra MSI er generelt mer stillegående enn de fleste ATI Radeon 9800-kortene. De som imidlertid bruker referansekjøleren til Nvidia eller lignende løsning, støyer gjerne noe jævlig.

Men Zalman-løsningen er digg den :-)

Lenke til kommentar

Jeg har et Sapphire Radeon 9800 Atlantis (altså Non-Pro), viften på dette kortet støyer lite (i mine ører), og kortet er gunstig i pris. jeg har ingen konkrete målinger på lydnivået, men kjøper du dette kortet til 2700,- har du jo råd til å kjøpe en Zalman GPU Heatpipe til å sette på, og da slipper du viftestøy i det hele tatt! Du kan også gå for et Powercolor 9800 PRO 128MB (komplett er nede for øyeblikket, så jeg får ikke linket til det :/), det koster ca 2800,- uten frakt. Dette kortet aner jeg ikke hvordan støynivå det er på.

uansett, lykke til med valget!

mvh vladnag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...