Anita Kristine Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 (endret) Hei! Endret 2. juli 2015 av Anita Kristine Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Du SKAL ( det er ikke ofte jeg prøver å påtvinge folk dette ) be han velge mellom deg og slekta. Om du vil ha barn med ham, vil det bli som han har opplevd. Det er snakk om arv og miljø. Ingen gråsoner hvor noen kan ha lært... Lenke til kommentar
Anita Kristine Skrevet 2. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2015 Du SKAL ( det er ikke ofte jeg prøver å påtvinge folk dette ) be han velge mellom deg og slekta. Om du vil ha barn med ham, vil det bli som han har opplevd. Det er snakk om arv og miljø. Ingen gråsoner hvor noen kan ha lært... Tenker slik selv, men det er en veldig vanskelig avgjørelse å ta. Så lenge jeg har noe å si i dette skal jeg ikke ha barn inn i en slik familie Lenke til kommentar
blured Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Hvor mye kontakt er det egentlig nødvendig for dere å ha da? Er dere mye innom der nå? Min mor har alltid hatt et svært dårlig forhold til sin mor / sine foreldre igjen, og har ikke akkurat hatt den beste oppveksten. Min kontakt var derfor begrenset til å være på besøk der et par-tre ganger i året (til tross for at vi bodde en 10-15min unna), ingen overnattinger, og aldri alene. Lenke til kommentar
Anita Kristine Skrevet 2. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2015 Hvor mye kontakt er det egentlig nødvendig for dere å ha da? Er dere mye innom der nå? Min mor har alltid hatt et svært dårlig forhold til sin mor / sine foreldre igjen, og har ikke akkurat hatt den beste oppveksten. Min kontakt var derfor begrenset til å være på besøk der et par-tre ganger i året (til tross for at vi bodde en 10-15min unna), ingen overnattinger, og aldri alene. Det vil komme ønsker fra svigerforeldres side om å få ta betydelig del i barnas liv, om vi skulle bestemme oss for å få noen. Mannen min ønsker også at de skal ha kontakt med dem, men jeg ønsker ikke at mine barn skal være rundt seksuelle overbrytere og svigerforeldrene mine Lenke til kommentar
blured Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Hmm, ja det gjør situasjonen endel mer komplisert. Det er selvfølgelig mulig at mannen din vil gå med på å kutte all kontakt med familien sin, om du stiller det som et ultimatum for å få barn. Men sannsynligheten for at han holder dette i 18år er vel så god som null, om det ikke er på eget initiativ at han bryter kontakten. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Jeg ser det ikke som realistisk å gifte seg og få barn med noen hvis man skal pålegge partneren å kutte kontakt med sin egen familie. Det er det det ville vært, et pålegg fra din side, og et forhold hvor den ene partneren kommer med slike pålegg har lav levedyktighet. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Han bør jo ikke bryte kontakten for giftemålets skyld men først og fremst for sin egen skyld. Slike miljøer er så destruktive og holder en igjen på alle plan at man bør fjerne seg fra de så kjapt man forstår situasjonen. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Er du glad i mannen din og ønsker en fremtid med han så synes jeg at du skal gifte deg med han og skaffe deg barn med han når dere synes tiden er inne for det. Du gifter deg IKKE "inn i familien hans", dere lager en ny familie sammen! En familie der dine og mannen din sine regler gjelder. Er dere på besøk hos svigerforeldrene dine, så sett klare grenser for hva dere aksepterer når dere omgåes dem. Klarer de ikke å forholde seg til hva du/dere aksepterer så er det bare å dra hjem. Er de på besøk hos dere så gjelder iallefall dine regler i ditt hjem. Oppdragelsen til deres fremtidige barn skal svigers bare ta renna fart og drite i. Det er din og mannen din sin sak. Respekteres ikke dette av svigerforeldre så har de ingenting rundt barna deres å gjøre - inntil de har forstått og respekterer dette. Ikke sett opp et ultimatum til mannen din. Han må få ha kontakt sin familie på lik linje som at du må få ha kontakt med din familie, men dere skal så klart prioritere forholdet deres og hva dere tillater, over hva barndoms familien deres ønsker at ting skal være. Det vil komme ønsker fra svigerforeldres side om å få ta betydelig del i barnas liv, om vi skulle bestemme oss for å få noen. Det kan de ønske hele veien til graven, det er heldigvis ikke opp til dem. De får kun omgåes barna deres når dere tillater det, under dine og mannen din sine regler. Igjen, dette er din og din manns familie, reglene dere to setter opp gjelder for alle som vil treffe din familie. 1 Lenke til kommentar
Anita Kristine Skrevet 2. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2015 (endret) Tusen takk for gode innspill, det er veldig fint å høre hva andre tenker om dette! Jeg ønsker selvfølgelig ikke å sette han i noe slags ultimatum, men vi må komme til en viss enighet sammen. Et problem er at ettersom jeg i alle år har oppført meg som normale folk, vist folkeskikk og vært hyggelig mot dem, så vet de ikke hva jeg egentlig syns om dem og alt. Det vil bli en utfordring å på en måte fortelle at " nei jeg ønsker ikke at dere skal ha en stor innflytelse/påvirkning eller del i våre barns liv. Et annet problem er at de har ikke selvinnsikt eller forståelse for at de har gjort noe galt. Det er en del av personlighetsforstyrrelsen de begge lider av. Å prøve å forklare dem hvorfor jeg syns det de har gjort er galt og så videre, er like logisk for dem som om noen skulle fortalt oss at vi skal åpne munnen og trekke inn pusten under vann. Litt krunglete forklaring, men dere forstår nok Endret 2. juli 2015 av Anita Kristine Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 mennesker som ikke evner å reflektere over seg selv i forhold til andre mennesker burde man bare kutte all kontakt med, uansett om det er foreldrene dine eller barna dine for den saks skyld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå