Gå til innhold

[Løst] Nytt skjermkort, vil det bottleneckes?


Anbefalte innlegg

Har en gammel GTX 570ti og bestemte meg for å oppgradere, så jeg peiste på og bestilte en gtx 980 fra amazon. Det er allerede gjort. Spørsmålet er rett og slett om en i5 2500k oc @ 3,7ghz vil holde kortet igjen mye? Prøvde å google litt men fant ikke mye til svar, så takk for hjelp :) Litt vil den nok bottleneckes, det vet jeg også, men spørsmålet er om det kommer til å ha noe å si: Klarer jeg å kjøre dagens spill på full pupp uten problemer? Når tiden kommer for større krav til ytelse så oppgraderer jeg bare CPUen også, tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, i det siste har det gått mest i CSGO så det var aldri et problem i utgangspunktet. Ellers, sånn til tider? Et tungt moddet Skyrim. Dayz (moden og standalone) av og til. BF3/4 før. Kommer til å kjøpe Fallout 4 i november. GTAV har jeg spilt. Ja... :)

Lenke til kommentar

Jau, sitter selv med 2600k og har enda ikke hatt behov for å oppgradere cpu. Det går nå mer på skjermkortene, men er spent å se hvor bra den nye cpu/skylake(1151) blir som kommer ut starten av aug i år. Som sagt det eneste som har vært nytt med cpu`ene de siste årene har vært at dem bruker mindre strøm og utvikler mindre varme. Men kan virke som at den nye cpu`n skal være raskere, men utvikler mer varme også pga av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...