frozie Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Har en gammel GTX 570ti og bestemte meg for å oppgradere, så jeg peiste på og bestilte en gtx 980 fra amazon. Det er allerede gjort. Spørsmålet er rett og slett om en i5 2500k oc @ 3,7ghz vil holde kortet igjen mye? Prøvde å google litt men fant ikke mye til svar, så takk for hjelp Litt vil den nok bottleneckes, det vet jeg også, men spørsmålet er om det kommer til å ha noe å si: Klarer jeg å kjøre dagens spill på full pupp uten problemer? Når tiden kommer for større krav til ytelse så oppgraderer jeg bare CPUen også, tenker jeg. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Det kommer litt an på hvilke spill du spiller. Hvilke spill spiller du? Lenke til kommentar
frozie Skrevet 1. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2015 Vel, i det siste har det gått mest i CSGO så det var aldri et problem i utgangspunktet. Ellers, sånn til tider? Et tungt moddet Skyrim. Dayz (moden og standalone) av og til. BF3/4 før. Kommer til å kjøpe Fallout 4 i november. GTAV har jeg spilt. Ja... Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Skyrim går vel greit. Funket jo greit når jeg spilte det ganske moddet med en i7-950 uklokket. GTAV liker etter det jeg har forstått CPU-kraft, men CPUen din er jo bra fortsatt. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 (endret) Du vil alltid oppnå litt bedre resultater. Men til spill generelt, har du CPU fra og med 2500K- serien (Sandy Bridge) eller opp har du lite å hente. I praksis koster det mer enn det smaker. Endret 1. juli 2015 av StorPeder Lenke til kommentar
frozie Skrevet 1. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2015 Takk for svar, folkens Da venter jeg nok med CPU oppgradering en stund til! Var smålig bekymra for at det var "sløsing" å oppgradere GPUen med min CPU. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Jau, sitter selv med 2600k og har enda ikke hatt behov for å oppgradere cpu. Det går nå mer på skjermkortene, men er spent å se hvor bra den nye cpu/skylake(1151) blir som kommer ut starten av aug i år. Som sagt det eneste som har vært nytt med cpu`ene de siste årene har vært at dem bruker mindre strøm og utvikler mindre varme. Men kan virke som at den nye cpu`n skal være raskere, men utvikler mer varme også pga av det. Lenke til kommentar
frozie Skrevet 1. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2015 Interessant! Får se på de når tiden kommer, men da må jeg isåfall ha et helt nytt hovedkort også. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Kan jeg spørre hvorfor du bestilte fra amazon? Kortet vil jo bli stoppet i tollen, og du vil måtte betale 25% moms på det. I tillegg får du heller ikke 5 år reklamasjonsrett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå