Ajaco Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Heisann, har kjøpt piano, og synes det er moro å spille, men kunne godt tenkt meg å ta noen pianotimer for å komme i gang, og jobbe inn gode vaner fra starten av. Noen som vet om noen gode pianokurs / steder å ha pianoundervisning i Oslo? Må være på kveldstid grunnet heltidsjobb. Søkte litt rundt på nettet, men flesteparten av nettsidene er enten utdaterte, gamle, eller med veldig manglende informasjon, så tenkte å høre om noen vet om noe Noen som har gått på kurs i Oslo, og vært fornøyde? Hvis ja; hvor? Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 TS. Jeg har ingen konkrete svar til deg. Det finnes sikker både proffe aktører og private, som kan gi undervisning. Men for at folk skal gi deg tips, er det en fordel om du forteller om ditt eget ståsted. Er du musikalsk? Kan du noter, eller har gehør? Har du takt? Hvis du har spilt annet instrument, hvor mange år har du spilt, på min. et middes nivå, eller bedre? De fleste godt etablerte musikere, har lært å spille (noter, takt, harmoni, m.m.) i skolemusikkorps, enten de driver med popp, div. moderne musikk, eller klasisk. Det finnes selvfølgelig andre, men det er en fordel å ha gått en form for opplæring. Har en ikke evner, kommer det tidlig frem og en gir opp, eller bør slutte. Skulle ønske at tradisjonen med å støtte opp om musikkorps tok seg opp, da får en bra grunnopplæring og en ser om musikk er noe å satse på, enten som hobby, eller mer proff på sikt. Tragisk at Norge gradvis mister korps, som bl.a. spiller på 17 mai. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå