Gå til innhold

[Løst] Tips på kompaktkamera til maks 3500,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har testet Sony Rx100?

Mange, og jeg har ikke hørt om noen som ikke er fornøyd.

RX100 har større sensor enn S120, og gir vanligvis litt bedre bilder.

S120 er nyere og muligens litt kjappere, men hvis man vil ha et kjapt kamera kan man kjøpe RX100 mk IV...

Det er imponerende at Sony kan selge samme kamera (riktignok til lavere pris i dag) i 3 år, og det har ikke kommet konkurrerende kamera før i år. I dag produserer og selger Sony 4 generasjoner av RX100-kameraet.

Menyene på RX100 kan kreve litt tilvenning, men jeg er glad jeg tok meg råd til å kjøpe det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Mitt Canon S110 har tatt kvelden, så nå må jeg ha en erstatning. Hvor mye er "litt tilvenning"? Jeg har etter nærmere ett år ennå ikke vennet meg til Nikon-menyene på speilrefleks. Blir bare forbannet og kjører på auto istedenfor å plages. Mens Olympus-kamera gikk helt greit å venne seg til.

Ligger Sony-kameraene nærmest Canon eller Nikon i menyene? Det Sony-kameraet ser ut som en god erstatning så jeg vurderer det sterkt, men det spørs litt på menyene. Trivdes godt med S110 så er litt usikker på hvor lurt det er å ta sjansen.

Lenke til kommentar

Mitt Canon S110 har tatt kvelden, så nå må jeg ha en erstatning. Hvor mye er "litt tilvenning"? Jeg har etter nærmere ett år ennå ikke vennet meg til Nikon-menyene på speilrefleks. Blir bare forbannet og kjører på auto istedenfor å plages. Mens Olympus-kamera gikk helt greit å venne seg til.

Ligger Sony-kameraene nærmest Canon eller Nikon i menyene? Det Sony-kameraet ser ut som en god erstatning så jeg vurderer det sterkt, men det spørs litt på menyene. Trivdes godt med S110 så er litt usikker på hvor lurt det er å ta sjansen.

Sånn jeg har forstått det så er Sony veldig dårlig på brukervennlige menyer.

Er du fornøyd med S110 kan du jo oppgradere til S120, eventuell kjøpe en ny S110 siden det ikke er de store forskjellene.

Lenke til kommentar

Nikon D90 er nettopp den jeg har brukt hver dag på jobb siden 1. september i fjor, og den kommer jeg aldri til å bli vant med. Mulig den er enkel i bruk om man ikke er vant med annet først, men personlig synes jeg den er bedriten. Andre kameraer finner jeg ut av uten bruksanvisning, bare ved å lete – her finner jeg "aldri" noenting.

Det som gjør at jeg hater kameraet er riktignok den forbannede bakfokusen, det skal jeg ikke skylde på menyene. Men "enkel i bruk" må jeg bare protestere på. Ikke f.

Har et Sony RX 100 til låns nå, ser foreløpig greit ut. Men har ikke måttet lete etter noe ennå. (Akkurat det er jo positivt i seg selv, forsåvidt.)

Lenke til kommentar

Ok, synes D90 er enkel i bruk jeg, men jeg tar nok feil..

Jeg har en D90 og mener også at den er enkel å bruke .. antageligvis tar jeg feil.

Litt rart at ikke alle er like innsiktsfulle som dere når det gjelder og forstå en D90.

Folk er forskjellige, enkle forstår og andre forstår ikke funksjonaliteten på ting og visa versa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...