Benja Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Hei! Jeg har VELDIG lyst på to skjermer (hdmi) til pcen min (stasjonær)... Men jeg har bare en hdmi inngang :/ Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
rollingstones Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Hei! Jeg har VELDIG lyst på to skjermer (hdmi) til pcen min (stasjonær)... Men jeg har bare en hdmi inngang :/ Hva kan jeg gjøre? vga og dvi port? 1 Lenke til kommentar
Benja Skrevet 1. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2015 Ja, jeg har det.. Men er det mulig å kjøpe en hdmi splitter? Med en inngang og 2 utganger? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Ja, jeg har det.. Men er det mulig å kjøpe en hdmi splitter? Med en inngang og 2 utganger? Nja, ikke noe som funker bra, ikke koster en formue og er nyttig... Hvorfor ikke bruke DVI? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 (endret) Hvis du kun har én skjermutgang, må du ha nytt skjermkort. Hva slags skjermkort har du nå? Hvis det er integrert, så er det vanlig at det kun er én HDMI, og da må du ha nytt skjermkort. Endret 1. juli 2015 av RRhoads Lenke til kommentar
Benja Skrevet 2. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2015 Sorry dårlig forklaring.. Jeg har dvi og en vga utgang å.. Men problemet er at jeg ikke har noen skjermer som har en dvi/vga inngang.. Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Dette kan enkelt ordnes med en HDMI-DVI kabel event Hdmi til dvi overgang som jeg ikke anbefaler. Verdt å nevne at du maks kan dra ut 1920x1080@60hz hvis du kjører dvi-hdmi kabel Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 (endret) Hvorfor anbefaler du ikke overganger? Jeg har brukt dem en del på forrige oppsettet mitt og litt hos familiemedlemmer, HDMI til DVI, Displayport til HDMI etc etc aldri noe problem. Det eneste "problemet" jeg har støtt på var laaaaange ledninger Vil anbefale en HDMI-DVI kabel jeg også pga kabelsalat Jeg har en av disse (orker ikke surre med å måle kabelen nå) http://www.dx.com/p/dvimale-to-hdmi-1-4-male-digital-hd-connection-cable-black-golden-222445#.VZUF8UYppc8 http://www.dx.com/p/dvimale-to-hdmi-1-4-male-digital-hd-connection-cable-black-golden-222445#.VZUF8UYppc8 Fungerer utmerket på 1080p@60Hz selv om det er "billig Kina drit". Endret 2. juli 2015 av Dante's Inferno 1 Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Jeg anbefaler ikke DVI-HDMI overganger pga de skaper en ekstra stress på skjermkort kontakten eller skjermkontakten i skjermen. I verste fall kan kontakten på kretskortet ryke pga den ekstra vekten. Sjangsen for det er liten men den er det alikvel. En annen ting hvorfor overganger er en uting er rett og slett at det skaper dårligere kontakt og muligens signaltap. Selvsagt på korte strekk så har ikke det så fælt mye og si men jeg har sett mye støy, tap av bilde og slik pga overganger og skit. Derfor ren dvi-hdmi kabel. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Veldig enig med tmolberg. Ville heller kjøpt dvi-hdmi kabel. Mindre stress på kontakta pga lavere vekt, og bedre kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå