Gå til innhold

HDD feil

Anbefalte innlegg

Jeg har et STORT problem. Jeg har hatt ei maskin i mange år nå og byttet ut saker og ting. Har kjøpt meg ny HD på 40gb for ca 1år siden. Det som er problemet mitt er at når jeg starter maskina stopper den opp i lastingen av XP og begynner å pipe. Har prøvd sikkerthetsmodus også, men det funker heller ikke. Klikker da også. Det virker som det er en HDD feil. For lyset på maskina HDD lyser hele tiden. Piper og piper, med ca 1sec mellomrom.

Hvordan kan jeg kjøre diskscan uten å bruke windows? eller hvordan kan jeg sjekke de forskjellige stasjonene for feil? Trenger hjelp fortest mulig. ER en IDE Hardisk. 40gb.

P.S:

Jeg husker en gang jeg hadde ett problem med pc'en at jeg kunne stille pc'en "tilbake i tid". F.eks så alt som har blitt gjort de siste 2dagene blir nullstilt og feilen fikset.

D.S: er denne hardisken som har XP installert på og har mye jeg ikke vil slette. Så jeg vil ikke formatere...

Mvh

Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OK ! prøv reparering med XP-CDèn...

ops. hva om jeg ikke har XP cd'en. Sliter jeg da? er det ikke mulig å kjøre scandisk eller noe? Er det i det heletatt jeg kan gjøre? Må nesten få den til å funke så fort som mulig.....

Du skriver jo at du har XP..... Da sliter du, ja.....

Lenke til kommentar
OK ! prøv reparering med XP-CDèn...

ops. hva om jeg ikke har XP cd'en. Sliter jeg da? er det ikke mulig å kjøre scandisk eller noe? Er det i det heletatt jeg kan gjøre? Må nesten få den til å funke så fort som mulig.....

Du skriver jo at du har XP..... Da sliter du, ja.....

ok. takk for hjelp. Får stikke til Mo og hente Xp cd'en min. Bare 100mil. Hehe :shrug:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...