Gå til innhold

Rimelig nettbrett med bra kvalitet

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal ut å reise litt i sommer. Jeg ser for meg at det blir lange ventetider på flyplass.

Jeg vurderer å kjøpe meg et nettbrett, slik at jeg kan se litt film på nettflix mens jeg venter.

Men dessverre har jeg ikke så god råd, da det mye annet jeg skal betale også. 

Tror dere jeg kan få noe brukbart til rundt 1500 maks? Hva anbefales da?

Jeg så litt på Lenovo IdeaTab A10: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2538247

Er dette et bra kjøp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville vurdert https://www.komplett.no/acer-iconia-a1-840-79-full-hd/821163#productinfo da er det mer og raskere RAM, raskere prosessor og bedre oppløsning på skjermen.

Vil du spare penger og det ikke er så farlig med 10" skjerm så kan du ta lillebroren til den du har sett på https://www.komplett.no/lenovo-a7-40-7-black/831930#technical-details den er identisk bortsett fra skjermstørrelsen og lagring. Med et minnekort til 150,- så har du mer lagring totalt uansett.

Jeg vurderer Acer brettet selv da det er mest ytelse for pengene (i forhold til specs), men hvis jeg bestemmer meg for å bare spare penger så går jeg for A7'en. Skal ikke bruke brettet selv så det faller nok på den billige :p

Jeg har liten erfaring med nettbrett så dette er bare det jeg tenker uten å ha testet dem eller lest noen tester på nett :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Fraråder å kjøpe noe med mindre enn 16 GB intern lagring. Selv om du kan bruke minnekort, er det begrenset hvor mye det kan brukes til fra Android 4.4. og oppover. Finn ut hvilken skjermstørrelse du ønsker først, det er stor forskjell på 7" og 10". For 7" anbefales Nexus 7 (2013) (få har denne inne nå) eller Asus Memo Pad ME572C.

Av de som nevnes over har jeg (hatt) både A10-70 og A7-40. Greie nok, men ganske dårlig skjerm, og ganske trege. Likevel bedre enn det meste i denne prisklassen. På A7-40 sluttet GPS å fungerer med Android 4.4 (kjent bug). 

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Jeg har lest litt tester og sånt. Har tenkt å legge litt mer penger i dette, og kjøpe meg en iPad Air 2 64 GB. Av det jeg har lest er vel dette et av de beste nettbrettene på markedet nå.

Jeg får da tilgang til itunes nettbutikk. Tenker å kjøpe filmer og laste ned slik at jeg har å se på flyet.

Er kameraet på iPad brukende til noe, eller har jeg bedre kamera på mobilen min, Samsung Galaxy S2?

Lenke til kommentar

Jeg har lest litt tester og sånt. Har tenkt å legge litt mer penger i dette, og kjøpe meg en iPad Air 2 64 GB. Av det jeg har lest er vel dette et av de beste nettbrettene på markedet nå.

Jeg får da tilgang til itunes nettbutikk. Tenker å kjøpe filmer og laste ned slik at jeg har å se på flyet.

Er kameraet på iPad brukende til noe, eller har jeg bedre kamera på mobilen min, Samsung Galaxy S2?

Uten å starte noen debatt om iOS vs Android så vil jeg si at det som er litt dumt med å ha et nettbrett fra Apple og en smarttelefon som kjører Android er at du må investere i og forholde deg til to separate økosystem. Det vil si feks at hvis du kjøper en film på iTunes på iPad'en kan du ikke se den på telefonen din. Kjøper eller leier du en film på Google Play på S2'en din kan du ikke se den på iPad'en din, osv. Samme gjelder apps.

Vil du vurdere Android alternativer vil jeg anbefale å kjøpe en Nvidia Shield eller Nexus 9.

Lenke til kommentar

Uten å starte noen debatt om iOS vs Android så vil jeg si at det som er litt dumt med å ha et nettbrett fra Apple og en smarttelefon som kjører Android er at du må investere i og forholde deg til to separate økosystem. Det vil si feks at hvis du kjøper en film på iTunes på iPad'en kan du ikke se den på telefonen din. Kjøper eller leier du en film på Google Play på S2'en din kan du ikke se den på iPad'en din, osv. Samme gjelder apps.

Vil du vurdere Android alternativer vil jeg anbefale å kjøpe en Nvidia Shield eller Nexus 9.

Takk for svar, men det har ikke noen stor betydning for meg. Jeg bruker uansett ikke smartmobilen til å se film. Jeg har lyst til å prøve IOS, siden jeg aldri har hatt det.

Tenker å slå til på tilbudet til Elkjøp, iPad Mini 2, 16 GB til 1995,-

Får klare meg med 16 GB, men det blir lite.  Elkjøp har jo 30 dager returrett, så er egentlig ikke så farlig om det blir bomkjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...