atwater Skrevet 24. august 2015 Forfatter Del Skrevet 24. august 2015 Hmm, vet ikke hvilken iOS versjon du sitter på nå, men jeg bruker i hvertfall iOS 9 Beta 5. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Da er vi på samme versjon. Nå vil jeg alltids bruke mer batteri enn deg på joggetur ettersom den er koblet mot Apple Watch som bruker GPS på iPhone når jeg jogger. Men til sammenligning så tok jeg samme joggeturen i går og gikk fra 16% til 9% ved bruk av Tidal. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Aha...dere bruker altså begge en Beta-versjon av operativsystemet. Det forklarer jo problemene mye mer enn Apple Music. Jeg har ingen problemer med AM på 8.4.1... Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Samboer klager over nøyaktig de samme problemene med iOS 8.4.1 så den går nok ikke, har jo dessuten nøyaktig de samme irritasjonsmomentene på desktop via iTunes (for utenom batteriet da naturligvis). Lenke til kommentar
atwater Skrevet 24. august 2015 Forfatter Del Skrevet 24. august 2015 (endret) Da er vi på samme versjon. Nå vil jeg alltids bruke mer batteri enn deg på joggetur ettersom den er koblet mot Apple Watch som bruker GPS på iPhone når jeg jogger. Men til sammenligning så tok jeg samme joggeturen i går og gikk fra 16% til 9% ved bruk av Tidal. Jeg har også en Apple Watch koblet til telefonen, men den bruker vel ikke GPS på iPhone hvis man ikke trener regner jeg med. Aha...dere bruker altså begge en Beta-versjon av operativsystemet. Det forklarer jo problemene mye mer enn Apple Music. Jeg har ingen problemer med AM på 8.4.1... Samboer klager over nøyaktig de samme problemene med iOS 8.4.1 så den går nok ikke, har jo dessuten nøyaktig de samme irritasjonsmomentene på desktop via iTunes (for utenom batteriet da naturligvis). Min samboer klager også over mye av de samme tingene. Dessuten tror jeg at de kjører så og si samme versjon av Apple Music på 8.4.1 og Beta 5. Når det gjelder Apple Music på MAC Yosemite, så har jeg ikke fullt så mye problemer. Endret 24. august 2015 av -lemoncake Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Da får dere bruke Spotify da, det skal vel funke...:-) Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Har vært borte fra Apple Music en stund nå, etter at jeg ga opp grunnet diverse problemer og bugs. Hvordan er streaming-tjenesten nå? Er det kommet noen nye oppdateringer, som har fikset bugsene og gjort ting generelt mindre tungvint? Lenke til kommentar
atwater Skrevet 30. september 2015 Forfatter Del Skrevet 30. september 2015 Er generelt småfeil som dukker opp. Som feks at sangen ikke blir lagt til, så man prøver å legge den til på nytt. Deretter går det litt tid og sangen du la til ligger dobbelt eller trippelt. Jeg har skrudd av automatisk fornyelse da jeg vurderer å bytte tilbake til Spotify. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Har vært borte fra Apple Music en stund nå, etter at jeg ga opp grunnet diverse problemer og bugs. Hvordan er streaming-tjenesten nå? Er det kommet noen nye oppdateringer, som har fikset bugsene og gjort ting generelt mindre tungvint? Jeg har brukt Apple Music siden lanseringsdatoen og blir bare mer og mer fornøyd med den. Mye mer fornøyd enn jeg var med Spotify som nå er slettet. Hvis jeg har forstått Apple rett så skal det være et ganske stort team som jobber med å utvikle Apple Music videre til å bare bli bedre og bedre. Jeg blir med på det løpet...:-) Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Har vært borte fra Apple Music en stund nå, etter at jeg ga opp grunnet diverse problemer og bugs. Hvordan er streaming-tjenesten nå? Er det kommet noen nye oppdateringer, som har fikset bugsene og gjort ting generelt mindre tungvint? Jeg har brukt Apple Music siden lanseringsdatoen og blir bare mer og mer fornøyd med den. Mye mer fornøyd enn jeg var med Spotify som nå er slettet. Hvis jeg har forstått Apple rett så skal det være et ganske stort team som jobber med å utvikle Apple Music videre til å bare bli bedre og bedre. Jeg blir med på det løpet...:-) Er dette fordi DU er blitt mer vant til hvordan Apple Music fungerer, eller er det fordi Apple Music er blitt enklere å bruke? Hadde AM vært like enkelt som på spotify, så hadde jeg nok lett byttet til den tjenesten. Men per i dag føler jeg at Spotify er 100 ganger enklere (basert på erfaringer for et par mnd siden). Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Har vært borte fra Apple Music en stund nå, etter at jeg ga opp grunnet diverse problemer og bugs. Hvordan er streaming-tjenesten nå? Er det kommet noen nye oppdateringer, som har fikset bugsene og gjort ting generelt mindre tungvint? Jeg har brukt Apple Music siden lanseringsdatoen og blir bare mer og mer fornøyd med den. Mye mer fornøyd enn jeg var med Spotify som nå er slettet. Hvis jeg har forstått Apple rett så skal det være et ganske stort team som jobber med å utvikle Apple Music videre til å bare bli bedre og bedre. Jeg blir med på det løpet...:-) Er dette fordi DU er blitt mer vant til hvordan Apple Music fungerer, eller er det fordi Apple Music er blitt enklere å bruke? Hadde AM vært like enkelt som på spotify, så hadde jeg nok lett byttet til den tjenesten. Men per i dag føler jeg at Spotify er 100 ganger enklere (basert på erfaringer for et par mnd siden). Det er antagelig en blanding av at jeg finner mer og mer ut av det og at Apple stadig forbedre Apple Music. Hvis du syns Spotify er bedre (eller 100 ganger enklere, som du sier) så kan du vel bare fortsette med Spotify...(?) Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Har vært borte fra Apple Music en stund nå, etter at jeg ga opp grunnet diverse problemer og bugs. Hvordan er streaming-tjenesten nå? Er det kommet noen nye oppdateringer, som har fikset bugsene og gjort ting generelt mindre tungvint? Jeg har brukt Apple Music siden lanseringsdatoen og blir bare mer og mer fornøyd med den. Mye mer fornøyd enn jeg var med Spotify som nå er slettet. Hvis jeg har forstått Apple rett så skal det være et ganske stort team som jobber med å utvikle Apple Music videre til å bare bli bedre og bedre. Jeg blir med på det løpet...:-) Er dette fordi DU er blitt mer vant til hvordan Apple Music fungerer, eller er det fordi Apple Music er blitt enklere å bruke? Hadde AM vært like enkelt som på spotify, så hadde jeg nok lett byttet til den tjenesten. Men per i dag føler jeg at Spotify er 100 ganger enklere (basert på erfaringer for et par mnd siden). Det er antagelig en blanding av at jeg finner mer og mer ut av det og at Apple stadig forbedre Apple Music. Hvis du syns Spotify er bedre (eller 100 ganger enklere, som du sier) så kan du vel bare fortsette med Spotify...(?) Ja, absolutt. Men jeg er jo alltid på utkikk etter bedre tjenester som kan passe meg bedre. Og jeg liker Apple-systemet og jeg liker å bruke Apples egne apper/programmer. Håper derfor at AM blir så bra at jeg kan foretrekke det fremfor Spotify Lenke til kommentar
Enojo Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Selv så skal jeg og fortsette å beholde Apple Music. Jeg har derimot et problem noen av dere kan hjelpe meg med. Hvis jeg har et live-album av en artist og prøver å legge det til i iCloud-musikkbiblioteket for å få over på iPhonen, blir ikke sangene fra det albumet flyttet over, men bare de originale studio-innspillingene jeg allerede har fra før. Det gjør at hele live-opplevelsen forsvinner, og jeg har ikke funnet noen annen måte å få over de sangene inn i iCloud-musikkbiblioteket. Noen som vet om det er mulig, eller må jeg bare ta til takke med at de live-sangene bare blir værende lokalt på pc-en? Prøvde også å overføre sangene via iTunes utenom Apple Music, men det virket som det var umulig. Hjelp? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Hadde helt glemt Apple Music inntil jeg fikk e-post i går om å huske å skru på automatisk fornyelse. Heh, godt forsøk Apple. Godt forsøk. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Selv så skal jeg og fortsette å beholde Apple Music. Jeg har derimot et problem noen av dere kan hjelpe meg med. Hvis jeg har et live-album av en artist og prøver å legge det til i iCloud-musikkbiblioteket for å få over på iPhonen, blir ikke sangene fra det albumet flyttet over, men bare de originale studio-innspillingene jeg allerede har fra før. Det gjør at hele live-opplevelsen forsvinner, og jeg har ikke funnet noen annen måte å få over de sangene inn i iCloud-musikkbiblioteket. Noen som vet om det er mulig, eller må jeg bare ta til takke med at de live-sangene bare blir værende lokalt på pc-en? Prøvde også å overføre sangene via iTunes utenom Apple Music, men det virket som det var umulig. Hjelp? Kanskje du må forandre navnet på sangene. Legge til ordet "live" bak eller noe sånt? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Er for tiden på Tidal HiFi men kan ikke si at jeg syntes det var allverden, har vel egentlig likt Spotify best men tror jeg skal la Tidal løpe ut (har 3 uker igjen) og teste hvordan Apple Music har blitt da. Syntes Apple Music viser konturene til en god tjeneste, men føles som hele programvaren og løsningen fremdeles er på teststadiet. Lenke til kommentar
Enojo Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Selv så skal jeg og fortsette å beholde Apple Music. Jeg har derimot et problem noen av dere kan hjelpe meg med. Hvis jeg har et live-album av en artist og prøver å legge det til i iCloud-musikkbiblioteket for å få over på iPhonen, blir ikke sangene fra det albumet flyttet over, men bare de originale studio-innspillingene jeg allerede har fra før. Det gjør at hele live-opplevelsen forsvinner, og jeg har ikke funnet noen annen måte å få over de sangene inn i iCloud-musikkbiblioteket. Noen som vet om det er mulig, eller må jeg bare ta til takke med at de live-sangene bare blir værende lokalt på pc-en? Prøvde også å overføre sangene via iTunes utenom Apple Music, men det virket som det var umulig. Hjelp? Kanskje du må forandre navnet på sangene. Legge til ordet "live" bak eller noe sånt? Har prøvd dette, men Apple Music er smart nok til å forstå greia, virker det som. Trolig det mest irriterende som finnes med Apple Music for meg for øyeblikket. Noe annet jeg lurer på. Tidligere har jeg overført musikk overtok telefonen min før Apple Music kom ut på markedet. Nå er det umulig via iTunes nettopp på grunn av Apple Music. Lurer på hvorfor ikke man kan overføre noen sanger manuelt lengre? Eller kan man det likevel? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Hmm, kansellerte autofornying av vårt familieabonnement. Men i går skulle vi finne en sang på Tidal som ikke var der, så fyrte den opp i Apple Music og fikk valget om nye 3-måneder prøveperiode så jeg slo like så greit til på det jeg. Tror det rett og slett skyldes at forrige prøveperiode med familieabonnement ble satt opp å fruen sin telefon og hennes Apple-ID, mens denne gangen tok vi det andre veien og satt det opp via min og da er det tydeligvis sånn at Apple ikke fanger opp at vi har hatt 3-måneder prøve allerede så vi fikk en ny periode. Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Noen som kan oppdatere meg på hvordan det ligger an med Apple Music? Er den blitt forbedret siden den ble lansert? Har noen blitt såpass overbevist etter endringene, at de har byttet fra sin tidligere leverandør? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Noen som kan oppdatere meg på hvordan det ligger an med Apple Music? Er den blitt forbedret siden den ble lansert? Har noen blitt såpass overbevist etter endringene, at de har byttet fra sin tidligere leverandør? Apple Music blir, som alle andre tjenester, stadig vekk forbedret. Jeg trives bedre i AM enn jeg gjorde i Spotify og har byttet. Det bør jo ikke bety noe som helst for deg uansett, du velger å kjøpe musikken din fra den butikken du liker best, uavhengig av hva andre gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå