Gå til innhold

Koselig liten øy i indre Oslofjord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg burde kjenne alle øyene fra hverandre . men gjør faktisk ikke det selv om jeg burde etter å ha tøffa rundt i 18 fot tresnekke med tøff tøff motor for noe over 40 år siden.

God beskjæring oppe der du faktisk kunne tatt under den øverste skya her også for å senke blikket ytterligere hvilket kanskje ville øke dybdefølelsen bittelitt gran til.

Men sikkert en smaksak fra en som alltid må pirke for å være fornøyd.

Roar

Lenke til kommentar

Bildet er tatt på båttur med Rigmor 27.05.15 der vi passerte en rekke småøyer på vei tilbake til Vollen i Asker som var endested. Men bildet er tatt en god stund før vi nådde dit. Er alene på Jevnaker disse dager, og må spørre vismenn/kvinner når jeg kommer hjem. Det er jo en lang rekke småøyer på vestsiden av fjorden utover, og ikke så helt enkelt å skille disse fra hverandre.

Som du ser så er det kuttet en god del både oppe og nede, men så er det vurderingen hvor mye en skal ta. Har lært av deg, og synes panoramaformat passer desidert best til slikt landskap som dette. Fint å få din vurdering av kutt, alltid verd å teste hvordan det blir med dine forslag.

Skj

Lenke til kommentar

Et herlig sommerbilde dette, Ragnar!

Flott fargegjengivelse og skarphet.

Mvh Fredrik

Hei Fredrik og takk for hyggelig kommentar. Side du og undertegnede som oftest benytter Fuji XT1, så nevner jeg for deg at det under filmsimulering er innstilt på Velvia, noe som gir en kraftigere fargemetning. Ikke alltid dette passer, mer er vel Ok her synes jeg.

Skj

Lenke til kommentar

Et herlig sommerbilde dette, Ragnar!

Flott fargegjengivelse og skarphet.

Mvh Fredrik

Hei Fredrik og takk for hyggelig kommentar. Side du og undertegnede som oftest benytter Fuji XT1, så nevner jeg for deg at det under filmsimulering er innstilt på Velvia, noe som gir en kraftigere fargemetning. Ikke alltid dette passer, mer er vel Ok her synes jeg.

Skj

Her fungerte jo Velvia veldig bra, synes jeg.

Jeg synes det er blitt praktisk å fotografere i RAW, så kan man jo etterkant prøve seg fram med de forskjellige simuleringene i LR.

Bildet synes jeg som sagt var veldig bra og bør absolutt nytes i fullstørrelse.

Mvh Fredrik

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...