Gå til innhold

Slik skal Samsung doble batteritiden i mobiltelefonene


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Det er jo ikke så rart når man både har økt strømforbruk og designkrav som sier at batteriet må bli fysisk mindre

 

det hadde ikke gjort så mye om det fantes tykkere battri , gjerne tykk nok til at det hadde vært plass til stavbaterier av typen AA inni .

for mangge hadde nok hold med AA , d.v.s et batteri som er så vid tykkere en en cd cover

 

i dag må man ha med det alternativet som en ekstra dongel , som gjerne er større en selve telefonen

 

hvorfor kan man ikke bare hekte det bakpå telefonen ?

 

"kraavet " om tynne batterie ødelger veldig for kapasiteten

Om du hadde skrevet AAA-batterier, så kanskje det vil stemme nokså bra. AA-batterier er med tykkelse av en lillefinger eller større (nesten en ringfinger altså), alt etter hvor stor lillefingeren din måtte være.

 

valueCharger_card1_B000XSBVMU.jpg

jeg har ordene det nå .

 

men hva synes du om at man kunne ha et tykere bateri på mobilen for de som øsnket det , i stedet for den dingsen man kobler til med en tynn ledning for ha med ekstra støm.

Du får kjøpt det. I alle fall var det til en del forskjellige telefoner sist jeg sjekket. Mulig det har dabbet helt av i mangel på interesse. De hadde som regel ca. dobbelt så høy kapasitet.

 

Mens andre satset på å gjøre mobilen lengre og hadde et lite ekstrabatteri.

 

Og på bla. samsungmobiler så har det ikke vært alt for uvanlig (før S6 kom) å bare bytte batteriet med ett mam hadde i backup.

 

I tillegg har du f.eks elektriske varmejakker som har innebygget lader til mobilen. Gjerne med batterier i en felles platform for små batteriverktøy.

 

På flyplasser har de "trådløse ladere" til utleie mens man spiser, og hver PC er en potensiell strømkilde.

 

Mangel på strøm i telefonen har for min del forsvunnet for lengst. Og så fremt man ikke skal ha alt innebygget (ingen kompromisser) og så tynn som mulig og alle vanlige smarttelefon-funksjoner så bør det være mulig å løse for de fleste.

 

Selv når man er på tur.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...