henrikwl Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Men det er bare så vanskelig å forklare/ta opp ting med henne for hun går i forsvars posisjon med en gang, og fremstiller seg selv som offeret, og sier alltid at jeg har gjort ting som ikke kan fikses. Og det kan hende at det stemmer, fra hennes ståsted. Men da er jo spørsmålet: hvilket grunnlag har dere to å ha et forhold på? Det virker jo som om hun mener det du har gjort ikke kan fikses og at du dermed bare må finne deg i dette her hvis du skal være sammen med henne. Skriften står jo på veggen, som det heter. Lenke til kommentar
Nexx Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Ja det er ikke lett. Jeg for prøve å ta det opp og gi henne et ultimatum, enten slår vi opp, eller så må vi ha et normalt forhold uten innetid, og at vi må snakke 24-7 når vi ikke er samme plass. Men det er bare så vanskelig å forklare/ta opp ting med henne for hun går i forsvars posisjon med en gang, og fremstiller seg selv som offeret, og sier alltid at jeg har gjort ting som ikke kan fikses. I tillegg har hun et svar på alt... Så det ender opp med at min mening blir glemt, og ting bare blir enda vanskeligere Skal ikke fortelle deg hva du skal gjøre, men tror du også trenger en handling. Hadde jeg vært deg ville jeg stilt et ultimatum og faktisk dratt bort i et parr dager. Hvis hun virkelig føler hun ikke kan stole på deg, hvorfor vil hun være med deg i utgangspunktet? Hvis hun virkelig ikke viser noen slags interesse etter et parr dager, legg forholdet dødd. Et dårlig forhold koster mer en det smaker, og dette ligner psykisk vold Lenke til kommentar
toth Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Jeg elsker henne, men jeg orker ikke å bli behandlet som et barn når jeg er 20 år, jeg vill være en fri mann, men med en romantisk kjæreste ! Fortelle henne dette. Og at ''jævla løgner'',''drittsekk'' og ''fortjener ikke bedre'', er totalt uakseptable uttalelser i et forhold. Du må stille et ultimatum her, hun må behandle deg likeverdig eller så går du. Lenke til kommentar
Splash! Skrevet 1. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2015 Ja det er ikke lett. Jeg for prøve å ta det opp og gi henne et ultimatum, enten slår vi opp, eller så må vi ha et normalt forhold uten innetid, og at vi må snakke 24-7 når vi ikke er samme plass. Men det er bare så vanskelig å forklare/ta opp ting med henne for hun går i forsvars posisjon med en gang, og fremstiller seg selv som offeret, og sier alltid at jeg har gjort ting som ikke kan fikses. I tillegg har hun et svar på alt... Så det ender opp med at min mening blir glemt, og ting bare blir enda vanskeligere Skal ikke fortelle deg hva du skal gjøre, men tror du også trenger en handling. Hadde jeg vært deg ville jeg stilt et ultimatum og faktisk dratt bort i et parr dager. Hvis hun virkelig føler hun ikke kan stole på deg, hvorfor vil hun være med deg i utgangspunktet? Hvis hun virkelig ikke viser noen slags interesse etter et parr dager, legg forholdet dødd. Et dårlig forhold koster mer en det smaker, og dette ligner psykisk vold Jeg bestemte meg for å ta en pause fra forholde i litt under en uke for et par måneder siden for jeg trodde det ville hjelpe. Men alt har blitt MYE verre etter det, og hun sier at viss jeg tar en pause til er det over. Og om jeg ønsker litt alenetid i over et døgn regner hun det som en pause. Det er faktisk etter forige pause ting har gått over stokk og stein når det gjelder innetid osv.. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Da er det ikke tvil. Det der er ikke et blivende sted. 5 Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Du sitter just nu i fängelse Splash och vill fortsätta med det tills antingen du själv eller dina kompisar (var är dom förresten?, de borde tatt affär för länge sedan) gör det enda rätta, och det är att bli kvitt med henne eller fokusera allting på att hon skall bli frisk. Hon är sjuk och behöver hjälp. Hon har det GARANTERAT värre än du har det, det kan jag lova, hon vet bara inte om det. Har du god kontakt med hennes föräldrar? Lägg allting fram till dem och be dig hälpa henne och det bör göras snabbt, innan hon skadar sig själv eller andra. Sörj för guds skull att ni har skydd för jag har en känsla av att hon "ser till" att bli med barn ganska snart. Gå absolut inte med på framtidsplaner som kan ändra era liv, då sitter du i fängelse resten av ditt liv. Jag var igenom en ganska lik situation som dig när jag var i den åldern och som jag önskar att någon drog mig bort! 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Jeg var i ganske lik situasjon som deg, Trådstarter, hadde sex med en gutt rett før jeg ble sammen med en av eksene mine. Jeg fortalte ham det aldri, men han hadde en mistanke og ved å manipulere og lyve til meg for å få meg til å tro at han visste ting han ikke visste, så endte det med at han fikk meg til å si det. Han mente jeg hadde vært utro, jeg var uenig. Det bare ballet på seg med at han krevde å få vite hvor mange jeg hadde hatt sex med totalt, og det er hvertfall noe jeg aldri skal fortelle noen igjen.. kom kun negative effekter ut av det. Han slo seg også vrang og nektet å stole på meg uansett hva jeg gjorde, og jeg følte at jeg aldri kunne dra noe sted uten han fordi han alltid laget en "greie" ut av det og det ble bare dritt og uenigheter.. Vi prøvde en lengre periode å få det til å fungere, før jeg følte meg helt kvalt av forholdet og endelig klarte å gjøre det slutt (etter alt for lang tid hvor jeg bare ble dårlig av å i det hele tatt være sammen med han). Dessverre var det praktiske årsaker som gjorde at jeg ikke gjorde det slutt, følte at det var vanskelig pga. økonomi, leide leilighet sammen, han hadde langt å flytte hjem osv. Men, det var til det beste, og jeg følte en enorm lettelse da det var gjort. Han var også manipulerende for å få meg til å oppføre meg slik det passet ham selv, hadde alltid svar på alt og var umulig å diskutere med.. misunner deg ikke situasjonen! Anonymous poster hash: 46a19...f02 1 Lenke til kommentar
crii Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 For meg høres det ut som at denne jenten/kvinnen misbruker deg ved å aktivt forsøke å presse deg til å forbli i et forhold du ikke føler fungerer. For din egen del tror jeg du burde legge følelsene dine for denne personen bak deg og bevege deg videre i livet da det vil kunne tære på psyken din å forbli i det. Det høres heller ikke ut som at dette er ett forhold basert på gjensidige følelser, høres heller ut som en part har følelser mens den andre er ute etter å vanskliggjøre din livssituasjon på flere måter Selv om det du gjorde utvilsomt såret følelsene til din partner rettferdiggjør det likevel ikke måten vedkommende behandler deg, du og bare du bestemmer over ditt liv Som jeg sa over vil jeg på det STERKESTE anbefale at du kommer deg ut av dette forholdet snarest. Håper du kommer til en fornuftig løsning ~crii 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Jeg klarer faktisk ikke å forstå at du er sammen med vedkommende. Hun har sikkert sine gode sider, men dette kan man ikke akseptere. Snakk med henne en siste gang før du eventuelt gjør det slutt. DU fortjener (mest sannsynlig) bedre. Lenke til kommentar
Splash! Skrevet 3. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2015 Til du som sier hun er syk, ja hun er faktisk det,(litt i alle fall), hun sliter med deprisjon pga tidligere forhold og dårlig behandlig av visse personer i familie. Så dette er nok også noe av grunnen. Jeg er også livredd for at hun skal gjøre noe katastrofalt om jeg slår opp,jeg regner med dere skjønner hva jeg mener. Om det skulle skje henne noe om jeg gjør det slutt vill det ødelegge mitt liv fullstendig også. Lenke til kommentar
crii Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Til du som sier hun er syk, ja hun er faktisk det,(litt i alle fall), hun sliter med deprisjon pga tidligere forhold og dårlig behandlig av visse personer i familie. Så dette er nok også noe av grunnen. Jeg er også livredd for at hun skal gjøre noe katastrofalt om jeg slår opp,jeg regner med dere skjønner hva jeg mener. Om det skulle skje henne noe om jeg gjør det slutt vill det ødelegge mitt liv fullstendig også. Om hun skulle komme til å true deg med å gjøre noe dumt dersom du slår opp anmoder jeg deg til å komme deg ut av forholdet UMIDDELBART, dette vil forøvrig bekrefte mitt inlegg over hvor jeg sa at hun misbruker deg ved å holde deg i ett forhold du er ukomfortabel med. Faktisk så vil jeg anbefale at du gjør det slutt med henne. Det virker åpenbart at du ikke har det bra i din nåværede situasjon Lenke til kommentar
Splash! Skrevet 3. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2015 (endret) Hun truer ikke meg, hun vill sjelden snakke om depresjon/selvmordstanker. Men jeg vet at hun ville bli knust om det blir slutt mellom oss, og dermed kan det hende hun velger å gjørr noe skrekkelig dumt. (Med dumt mener jeg å skade seg selv, ikke andre) Endret 3. juli 2015 av Splash! Lenke til kommentar
crii Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Hun truer ikke meg, hun vill sjelden snakke om depresjon/selvmordstanker. Men jeg vet at hun ville bli knust om det blir slutt mellom oss, og dermed kan det hende hun velger å gjørr noe skrekkelig dumt. (Med dumt mener jeg å skade seg selv, ikke andre) Jeg sa OM hun skulle komme til å gjøre det. Og hva så om hun gjør noe dumt etter dere har slått opp? Det er da virkelig ikke noe du trenger å bekymre deg over. Men ut i fra det du sier over tror jeg hun bør prøve å søke hjelp av helsevesenet for å få hjelp med depresjonene og selvmordstankene. Du velger selfølgelig helt selv hva du gjør, jeg og andre har rådet deg til å veie alternativene dine lykke til ~Crii Lenke til kommentar
Splash! Skrevet 3. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2015 (endret) Selv om vi skulle slå opp betyr ikke det at jeg mister alle følelsene mine for henne umiddelbart, og om det sku skje henne noe ville det ødelegge livet mit også. Jeg lever med et håp om at ting en dag kan bli som før, men jeg vet ikke lenger hvordan jeg skal greie det, for om jeg gjør en liten feil nister hun med en gang all tillit til meg igjen. (Selv om det ikke er masse hun har bygd opp). Men siden vi kunne ha det bra i starten (også etter hun fant ut om at jeg hadde vert "utro"), så må det vell være mulig at ting kan bli slik igjen? Endret 3. juli 2015 av Splash! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Det er ingen som påstår at du mister følelsene dine for henne umiddelbart bare fordi du gjør det slutt, men dette virker som et usunt forhold. Om du virkelig er redd for at det skal skje henne må du nesten hjelpe henne å skaffe hjelp, for du kan ikke ofre deg selv for at hun skal få lov å kalle deg drittsekk og løgner, samtidig som hun bosser deg rundt som hun var moren din. Jeg tviler egentlig på at ting kan bli som før med mindre hun har noen problemer som kan bedres med riktig behandling.. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Det er jo en hersketeknikk. Om hun velger å ende sitt liv/skade seg selv, så er det et valg HUN gjør - du har ingenting med det å gjøre. Hun styrer sitt liv, du ditt. Hvorfor velger hun å være sammen med en 'drittsekk' i hennes øyne - Mulig det er for å straffe denne via 'du fortjener ikke bedre'. Personlig syns jeg du snart må ta kontroll på ditt liv, ikke hennes. Klarer hun ikke å forholde seg til hvem du er, så er det hennes problem. Du kan og skal ikke være en annen person .... det er umulig å gjennomføre i lengden og det blir bare seigpining å fortsette slik dere nå gjør. For det vil nok ende med brudd, det er bare snakk om når (slik det er) 2 Lenke til kommentar
toth Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Ikke håp på at det kan bli som før igjen, Splash - dette forholdet går bare én vei, og det er lukt nedover. 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Dette er på mange måter sidestilt med forhold hvor fyren banker opp kona si men ho blir værende av feilplassert lojalitet. Ut, ut, kom deg ut. 1 Lenke til kommentar
rillto Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 (endret) Du må dumpe denne dama og det fort. Du kommer til å bli ødelagt, deprimert og psykisk syk av et slikt forhold. Hun kan ikke skylde bruddet på deg hvis hun starter bråket. Så neste gang det blir bråk benytter du anledningen og gjør det slutt. Du er ikke en tøffelhelt men en selvskader hvis du blir værende. Endret 5. juli 2015 av rillto 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå