Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er jeg en tøffelhelt?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå vert i lag med ei jente i 9 måneder (kjent hverandre i over 1 år), men jeg føler ''magien'' er i ferd med å forsvinne. Jeg elsket romansen og spenningen som var der i starten, da vi bare sov ilag et par dager i uken, og gjorde masse gøy ilag. 

Nå er alt forskjellig, der er regler... vi MÅ sove ilag hver ENESTE natt, det kan IKKE gå lenger enn 1 time før jeg svarer henne på messanger (med mindre jeg sover), jeg har INNETID klokken 12 hver gang jeg er ute med kompiser, noe jeg for all del ikke må gjøre for ofte....

Jeg elsker henne, og vill ikke gå fra henne, men jeg føler dette dreper romansen i forholde for min del, og hun blir mer en mor enn en kjæreste. Noe jeg ikke vill.....

MEN grunnen til dette er pga noe jeg gjorde for nesten et år siden (rett før vi ble ilag), jeg snakket med en jente bak ryggen hennes, og valgte å møte denne jenten, og vi ente opp i samme seng (vi sov bare, ingen sex). Jeg fortalte henne aldri dette, og hun fant det ut selv. Hun mener dette er grunnen til at vi må ha slike regler, og jeg føler jeg bare må godta det?

Jeg hadde ALDRI vært utro mot henne nå! Og det vet jeg 100% sikkert, for nå har jeg helt andre følelser for henne, men dette tror ikke hun noe på.

Så er det noen som har noen tips? Jeg elsker henne, men jeg orker ikke å bli behandlet som et barn når jeg er 20 år, jeg vill være en fri mann, men med en romantisk kjæreste !

Endret av Splash!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si hvordan du føler til ho?

Skjønner sånn på ein måte hennes perspektiv på det, altså sier ikkje det er rett, men forstålig. Men hva er eit forhold uten "trust".

Korta på bordet er det eg fåreslår at du gjør, ville selv aldri akseptert å bli behandla som eit barn i eit forhold. Og når det igjen ødelegger, så bør du gjøre noe med det.

Anonymous poster hash: be0b3...87c
Lenke til kommentar

Man kan være utro lett med disse reglene også, så det er bare hennes sjalusi/usikkerhet/tillit som det liksom skal hjelpe for.

Personlig kunne jeg aldri hatt en partner som skulle bestemt slik over meg, så jeg ville tatt meg en skikkelig samtale om det. Fortalt det du sier her mm. Så enten av med lenkene, ellers hadde jeg ikke holdt ut lenge - å drepe forholdet med lenker er vel ikke noe bedre enn å prøve å stole på/å vise at man er til å stole på

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har tatt det opp mange ganger, men det hjelper ikke. Jeg er en ''jævla løgner'',''drittsekk'' og ''fortjener ikke bedre'', er det hun sier når jeg prøver å forklare at jeg ikke orker å ha det slik lenger. Dette pga det jeg gjorde den gangen. Så hva skal jeg egentlig gjøre når hun sier at hun ikke kan stole på meg? Jeg må enten finne meg i det, eller slå opp. Og jeg sliter ellers i livet, (arbeidsledig for tiden osv) så å slå opp ville vert svært tøft for meg psykisk

Lenke til kommentar

du er ikke en tøffelhelt, du er en som gjorde noe veldig dumt, så løy om det og så ble ferska på det. 

høres dødfødt ut gitt.... du får bare gjøre som du vil, bli ut så lenge du vil og hun vil HATE det, men etter hvert, når hun ser at du er trofast så vil hun sakte men sikkert begynne å stole på deg. Du får bare si hele tiden at du MÅ leve livet ditt normalt ellers funker det ikke uansett så hun får enten bli komfortabel med det og det må du bidra med slik at hun gjør det og gi det en sjanse. break the pattern. vær flink og send meldinger når du er ute og sånt slik at hun blir trygg på slikt... men målet er jo å komme til en normalt nivå

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Grunnen hennes til å diktere livet ditt er forresten også tåpelig. Du skriver at du sov med ei annen jente før du og kjæresten din ble sammen. Det er det ingenting galt i. Du hadde ingen forpliktelser overfor din nåværende kjæreste på der tidspunktet. Hun har sikkert en - eller flere - eks(er) som hun har sovet med før hun ble kjent med deg. Det betyr ikke at du skal bestemme over livet hennes.

Lenke til kommentar

Er redd for at hun skal slå opp om jeg nekter å følge reglenne hennes. Det har gått 1år siden jeg gjorde det, og etter det har jeg knapt nok snakket med det motsattr kjønn, så hvordan skal det noen gang bli normalt igjen?

Jeg er enig i at hun ikke burde ta det så vannvittig tungt, ilPrincipino. Men i hennes forsvar så var det kun 2-3 uker før vi ble ilag, og jeg hadde selv sagt til henne at vi var "så og si ilag", og hadde tydligvis svart ja på om jeg var "bare hennes"..

Endret av Splash!
Lenke til kommentar

Et forhold kan (skal) ikke basere seg på at du er redd for at hun skal slå opp med deg / at du ikke skal finne noen andre... Det viktigste er uansett at hva man "får lov til" å gjøre i et forhold er gjensidig, og er noe begge kan leve med. Og basert på hva du skriver her, så virker det ikke helt som om det er slik nå.

Endret av blured
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er redd for at hun skal slå opp om jeg nekter å følge reglenne hennes. Det har gått 1år siden jeg gjorde det, og etter det har jeg knapt nok snakket med det motsattr kjønn, så hvordan skal det noen gang bli normalt igjen?

Jeg er enig i at hun ikke burde ta det så vannvittig tungt, ilPrincipino. Men i hennes forsvar så var det kun 2-3 uker før vi ble ilag, og jeg hadde selv sagt til henne at vi var "så og si ilag", og hadde tydligvis svart ja på om jeg var "bare hennes"..

var dere ikke "sammen" engang? .... jeez, det endrer ting litt for meg.... man må jo få et siste ligg med favorittfuckbuddyen før man går inn i et forhold spør du meg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er grunnen til at utroskap (enten det er reelt eller ikke) er så utrolig skadende. Du brøt hennes tillit, og for at du skal kunne vinne den tilbake, så er du faktisk nødt til å for en tid finne deg i å bli fotfulgt og ettergått for at hun skal klare å bygge tilliten tilbake.

Problemet er at "for en tid" ikke er nærmere definert, og det kan hende hun aldri klarer å bygge opp tilliten til deg igjen. Etter ett år mener jeg det må være legitimt å gjøre opp en status og se om dere er interessert i å fortsette slik dere har det nå eller innse at tilliten er borte og ikke kommer tilbake, og dermed bryte opp og gå fra hverandre.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

TILLIT til noen er ikke det du tror noen er, men hvem du observere dem som å være i ulike scenarier, om og om igjen over tid.

Når tilliten er forrådt , så er det vår antagelse eller oppfatning av hvem denne personen er som er unøyaktig.
Den andre personen er alltid tro mot sin natur , enten vi er klar over dens sanne natur eller ikke.

-Lisa Brick

Snakk med henne om hvordan du føler om reglene hun har satt opp.

Hva eller hvem du gjorde før dere ble sammen bør ikke krenke tilliten hun har til deg og forholdet deres.

Klisjé eller ei, men et forhold uten tillit fungerer sjeldent i lengden. Lykke til med frøkna =)

Lenke til kommentar

Tøffelhelt er nok ikke rette ordet her, du har havnet i en kinkig situasjon. Selv om du vil slite psykisk hvis hun slår opp, så ville jeg ha satt hardt mot hardt UMIDDELBART. Enten får hun stole på deg, eller komme seg til h*** vekk. Å la et annet menneske kontrollere seg på den måten går utover selvverdet på en måte som er langt verre enn å få en nedtur etter et eventuelt brudd.

Fortell henne straks hvor skapet skal stå, ellers vil hun fortsette med samme mentalitet til det lille dere har igjen av romantisk gnist dør ut og hun forlater deg for en fyr med større ryggrad. Dere var ikke sammen engang når du møtte den andre jenten! ROFL! Hun er usikker som bare juling.

Anonymous poster hash: 69945...cf3
Lenke til kommentar

TS, du er, som de sier på nynorsk: Fucked. Antageligvis, vel MIN erfaring rundt dette signerer en spådom om en gradvis forsuring av forholdet fram til du om en 2-3 år oppdager at du er født med testikler...

Lenke til kommentar

Ja det er ikke lett. Jeg for prøve å ta det opp og gi henne et ultimatum, enten slår vi opp, eller så må vi ha et normalt forhold uten innetid, og at vi må snakke 24-7 når vi ikke er samme plass.

Men det er bare så vanskelig å forklare/ta opp ting med henne for hun går i forsvars posisjon med en gang, og fremstiller seg selv som offeret, og sier alltid at jeg har gjort ting som ikke kan fikses. I tillegg har hun et svar på alt...

Så det ender opp med at min mening blir glemt, og ting bare blir enda vanskeligere

Endret av Splash!
Lenke til kommentar

Men det er bare så vanskelig å forklare/ta opp ting med henne for hun går i forsvars posisjon med en gang, og fremstiller seg selv som offeret, og sier alltid at jeg har gjort ting som ikke kan fikses. I tillegg har hun et svar på alt...

ace6662c1a16ace358db42f6673a3ea9.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...