shaizemaria Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Hei, Har fått et problem med min stasjonære som gjerne skulle fått tilgang til mitt trådløse nettverk. Kjøpte jensen Air:link 500AC på elkjøp. Dem sa denne skulle være grei, og beskrivelsen virket jo ok. Plugget den i pcen, så gjekk nettet av og på i ett sett. Fikk beskjed av en kompis at det kunne være driveren som ikke va helt updatert, så jeg lastet ned fra siden dems den nyeste til windows siden jeg kjører windows 8 som operativsystem. Pakket ut, installerte via setup. Og pcen restartet seg. Og den går i restart loop når jeg har Usb dongelen plugget i pcen. Når jeg tok den ut kom jeg til windows igjen, og prøvde og plugge den i windows, fekk beskjed om restarte pcen med engang. Noe tips og triks på hvordan jeg kan få løst dette? Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Dette er vell et problem på enkelte av Asus USB'ene og W8 om jeg ikke husker feil. Driveren må installeres før du setter inn usb sticken. Du er helt sikker på at du har riktige drivere? Lenke til kommentar
shaizemaria Skrevet 30. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2015 Dette er vell et problem på enkelte av Asus USB'ene og W8 om jeg ikke husker feil. Driveren må installeres før du setter inn usb sticken. Du er helt sikker på at du har riktige drivere? Dette er pcen min, vet ikke om det er et asus hovedkort. Jeg uinstallerte driveren, og installerte på nytt uten og ha usb sticken tilkoblet. Forsatt samme som skjer, pcen restarter i loop etter jeg har plugget det inni igjen. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Sikker på at du har lastet ned riktig driver? Skriver at du lastet ned den nyeste, men det er bare en driver til Windows der... Plugg ut USB-saken og avinstaller driveren du har installert og restart PC. Dobbelsjekk at du har lastet ned riktig driver, eller last ned på nytt. Installer driveren og vent med å sette inn USB-dongelen til alt er ferdig som det står i guiden som følger med. Men egenlig burde du bruke pengene på nettverkskabel istedenfor trådløse dingser når det er snakk om stasjonær PC. Funker mye bedre og mange færre feilkilder. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Hvis problemet vedvarer, så spørs det om feilen er i USB-dingsen, driveren eller PC-en. Kan jo ringe Jensen support i morgen på 22 32 30 76 og høre om de kjenner problemet eller har forslag til løsning. En annen mulighet er å sjekke om det fungerer med en annen PC. En tredje mulighet er å ta den med tilbake til Elkjøp og få byttet til en ny maken (hvis det skulle være feil på den) eller til en annen type f.eks. Linksys eller Netgear (spørs hva de har på lager i din lokale butikk). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå