Salvesen. Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Hei, Jeg har i det siste blitt oppmerksom på en lav uling i bilen min. Den støyer ikke, det er veldig lavt. Men det har såklart begynt å irritere. Jeg føler det blir bedre/forsvinner når jeg skrur av AC men er litt usikker. Noen som har vært borti lignende? Orker ikke å ta kontakt med verkstedet pga småting som dette:p Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Kan jo starte med å høre etter hvor det kommer fra. AC kan jo tyde på en sliten multireim eller strammeren til multireimen. På din bil er det vel hele pakka på én reim. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2015 Kan jo starte med å høre etter hvor det kommer fra. AC kan jo tyde på en sliten multireim eller strammeren til multireimen. På din bil er det vel hele pakka på én reim. Jeg har bare hørt det fra innsiden av bilen, og jeg hører ikke særlig på tomgang/rusing som igjen gjør det vanskelig å sjekke hvor det kommer fra:/ Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Blir litt vanskelig å gjette for oss da, men generelt er det vel ikke helt uvanlig at AC lager litt lyd. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2015 Blir litt vanskelig å gjette for oss da, men generelt er det vel ikke helt uvanlig at AC lager litt lyd. Enig i det, derfor lurte jeg på om noen hadde vært borti det samme på samme bil:) Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Ta av takstativet. På AC så er det stort sett kompressor/clutch som lager ulyd, men dette burde man hørt i motorrommet. Man har også en "strupeventil" der hvor AC rørene forsvinner inn i torpedoveggen. Hvis det er mye vann i anlegget så vil det fryse akkurat der sånn. Da kan man få ulyder og andre rare symptomer. Susing, during, ulelyder osv. Ganske uvanlig feil etter min erfaring, men har nå sett det noen ganger. Man kan utbedre det ved å vakumere anlegget noen timer, og helst bytte tørkefilter. Med AC skrudd av så regner jeg med at det bare er AC som er skrudd av. Ikke hele klimaannlegget. Det er lett å mistolke her sånn. Det vanligste er ulyd fra kupevifte, noe som sitter fast i ventilasjonen e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå