Jod-R Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 (endret) Har to bilder av samme motiv. De er ganske så forskjellig, men samtidig så har jeg lyst til å bruke et element ifra det ene bildet ilag med det andre. Har lyst til å bruke lysstrålen ifra IMG_1001 på IMG_0998 og lurer på hvordan jeg kan få det til å se litt mer naturlig ut. Har prøvd å bruke forskjellige blend metoder, men de påvirker hele bildet og det er ikke ønskelig. Er det noen som vet hvordan jeg kan få det her til? Legger ved bilde som forhåpentligvis forklarer problemet. Endret 30. juni 2015 av Jod-R Lenke til kommentar
HSP Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 En eller annen form for blending og så bruke maske pleier jo å være en fin metode, men slik jeg skjønner det så er det det du har prøvd? Har du bildefilene som man kunne sett? H Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 30. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2015 Glemte å nevne det i første innlegget at jeg er helt photoshop noob. Det jeg har gjort så langt er å aligne bildene og brukt en maske til å male inn den lysstrålen. Deretter prøvde jeg meg på å bruke forskjellige blende metoder, men de påvirker hele bildet. Kan sikkert ta å slenge ut bildene her senere ikveld. Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 30. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2015 (endret) En eller annen form for blending og så bruke maske pleier jo å være en fin metode, men slik jeg skjønner det så er det det du har prøvd? Har du bildefilene som man kunne sett? H Her er bildefilene. Det jeg vil er å få den lysstrålen som er ifra fyrtårnet i den korte eksponeringen over til bildet med den lange eksponeringen. Endret 30. juni 2015 av Jod-R Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Åpne begge bildene i PS. Prøv rektangulært markeringsverktøy -> klipp ut -> lim inn i det andre bildet. Enkelt og raskt. Fungerer om eksponeringen er passe lik på begge. Eventuelt kan du justere litt på utklippet. Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 1. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2015 Noe sånt du mener? Jepp. Så hvordan ble det gjort? Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 (endret) Noe sånt du mener? Jepp. Så hvordan ble det gjort? Hemmelig.... Neida, skal tegne og forklare etterpå, er på jobb nå. Endret 1. juli 2015 av awesnes 1 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Sånn, hjemme. Brukte PS CC Jeg la bildet med lang lukkertid over det med kort (altså som et lag.) Gjorde det laget delvis gjennomsiktig så jeg hadde noe å "sikte" etter. Så brukte jeg bare lassoverktøyet (hurtigtast L) med uttoning på 100 og bare tegnet sånn ca rundt strålen. Så var det bare å trykke "delete" og voilà. Til slutt er det bare å huske på å gjøre laget med lang lukkertid ugjennomsiktig igjen. Det er sikkert mange andre måter å gjøre det på. 2 Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 2. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2015 Sånn, hjemme. Brukte PS CC Takker så mye. Synes det så bedre ut enn det jeg fikk til, pluss at metoden din virket bedre enn det jeg prøvde på. Hadde sikkert ikke nok stor feather (uttoning?) effekt på brushen når jeg gjorde det selv så det så litt copy and paste ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå