Pandööra Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 (endret) What to do? Du er barnløs, har veldig lyst på barn. Velger å gå inn i et forhold hvor partneren allerede har 2 barn fra før. Men også med klar beskjed om at vedkommende må være forberedt på minimum 1 barn til, gjerne 2. Og det er greit. Når dette forholdet innledes, så er ingen ting av praktiske ting med tidligere eks i orden. Huset er ikke solgt, han betaler på lån der. Han betaler løpende utgifter. Han bor ikke der. Barnebidrag er ikke ordnet. Nedbetaling på en seng til flere tusen som hu har fått beholde. Det ble gjort opp for ikke så lenge siden. Dette har pågått i godt over et halvt år før (nesten) alt var i orden! Så kom vi til Januar. Da han ba meg slutte med p-sprøyte. Jeg gjorde det. Så oppsto det en situasjon som tilsa at han blei usikker og trakk tilbake ønsket om barn - inntil videre. Det var visst snakk om litt tid før det var ok igjen. Men dette dro meg veldig langt ned, fordi at ønsket er så ekstremt stort! Så ting blei bare kjipt. Og har fortsatt etter det. Snart et halvt år seinere, så har vi ikke kommet på rett kjøl igjen. Nå har jeg blitt tante. Og er stemor Jeg har prøvd å rette mine feil, jeg har stilt opp på ting ifht han sine barn. Bursdag, innkjøp osv. Da fikk jeg beskjed om at det nærmet seg med å bli ok igjen, med at han blei tryggere og ville fortsatt. Så dukket det opp enda en situasjon som gjorde at han trakk tilbake det å sa at han tydeligvis tok feil. Dette har blitt en så sår ting at depresjonen har slått til. Og vedkommende er fortsatt usikker. Om du selv ikke har barn, men har ekstremt lyst på det, hadde du akseptert andre sine barn? Hadde du akseptert om vedkommende ikke var i nærheten av ferdig med praktiske ting ifht eksen? (det er jo for så vidt ferdig nå da, men da det var en faktisk situasjon) Hva ville du gjort? Endret 30. juni 2015 av Kazdeya Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Jeg er/har vært i en lignende situasjon som deg da jeg er samnoer med ei som har to barn fra før av. Jeg har ikke egne barn men det har vært en dealbreaker hvis de jeg har datet tidligere ikke ville ha barn. Hun jeg er samboer med. Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg satt et ultimatum til han du dater. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 hvis barn er superviktig for deg og han ikke ønsker dette så burde du kanskje lete en annen plass? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Jeg vet ikke om jeg helt skjønner spørsmålet. Nei, jeg hadde ikke akseptert å ikke få barn selv hvis jeg hadde et dypt ønske om egne barn. Jeg hadde dog akseptert barna til partneren, og prøvd å ta dem inn i hjertet mitt som mine egne. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Hadde jeg ønsket barn selv så hadde jeg ikke gått inn i et forhold hvor den andre ikke ønsket det. Uavhengig om det er tidligere barn tilstede. Praktiske ting - som du nevner med hus, lån og barnebidrag kan fikses uansett - men et ønske om barn kan man ikke tvinge på noen. Hadde min partner vært så usikker ville jeg trukket meg unna. Det er ikke en spøk å få barn og man bør være følelsesmessig klare begge to uansett og ville det selv. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Jeg lurer litt på hvor lenge dere egentlig har vært sammen. Synes ikke det kommer helt tydelig frem. I det man innleder et forhold så har man vel ikke så mye med hvordan den andres økonomi er. Så om han ikke hadde fått klargjort og fordelt alt etter bruddet så hadde jeg ikke lagt meg opp i det. Når man flytter sammen så er det derimot litt annerledes dersom man velger å ha felles økonomi, men samtidig så var jo dette en midlertidig greie. Hadde vært noe annet hvis det var noe permanent. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 (endret) Bruk alt du kan, slik at du kan få barn med han. Bruk litt alkohol og litt kvinnemagi, så har du det på plass. Kritikere: (Selvfølgelig innenfor loven rammer). Endret 30. juni 2015 av Sommerstund Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Jeg ser ikke hvorfor det er viktig å føde flere barn hvis han allerede har med seg barn inn i forholdet. Men hvis du må ha egne barn, bør du finne en annen som uten tvil har lyst på barn. Å presse kjæresten din til å gå med på barn er dumt, men også veldig egoistisk i dette tilfellet, da det går på akkord med behovene hans, behovene til barna han allerede har og behovene til barnet som eventuelt blir født. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå