Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Varmepumpe type/installasjon

Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

Hei.

jeg trenger kald luft i leiligheten om sommeren og varmt om vinteren.

har noe utfordring med plassering av uteenhet, og trenger noe som er så lydløst og lite som mulig både ute og inne.

noen tips til hvor jeg kan henvende meg og få noen eksperter til å komme og se på hvordan det kan gjøres?

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Takekr for svar skal se litt på den. men finnes det folk som kan komme å se om det i det heletatt er mulig å installere noe slikt her?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Alle leverandører gjør vel dette? Bor du i rekkehus eller leilighet? Det er noe støy fra utedelen, og det kan virke irriterende for naboer som bor i nærheten. Vi har soverommet flere meter unna vår utedel, men hører den godt når den jobber hardt (når det er kaldt ute), selv med vinduet igjen. I tillegg får du lett vibrasjoner i huset dersom du ikke kan montere utedelen på mur.

Lenke til kommentar

Jeg hører vibrasjoner selv om den er montert på mur. Ikke plagsomt, men tydelig at slik lavfrekvens også kan forplante seg gjennom mur. Er forøvrig ikke mye støy ute. En Panasonic pumpe.

Er sjeleglad for at jeg ikke hørte på installatøren som var her - han forslo å sette den mye nærmere, det ville blitt på treverk rett utenfor oppholdsrom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har Toshiba nå, montert på mur, hører litt støy inne i kjeller (med 40 cm tykk mur), og noe kompressor- og viftestøy ute. Hadde Panasonic tidligere, montert på vegg, hørte litt mer støy i 1. etg pga montering, og Panasonic hadde også litt mer kompressorstøy.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Det er det som blir saken her, utedel montert på husvegg, i et gammelt hus av tre, mulig det blir for mye vibrasjoner og støy så nære stue/kjøkken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...