Gå til innhold

Chieftec Dragon

Stern

Anbefalte innlegg

Er rett og slett "grønn" når det gjelder pc-bygging. Fikk min første maskin i dag. Holder på å bygge.. Sitter litt fast på 2 ting:

1. Hvordan fester jeg diskettstasjonen?

2. Hvordan fester jeg ledningene til av/på og resetknappen + lysene frampå?

Mvh

John

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet hvor diskettstasjonen skal stå men hvordan fester jeg den? Med skinner som jeg brukte på dcd-rom og brenner? De passer ikke har jeg funnet ut. Og det er ikke noe hull til skruer i brønnen.

Har MSI K7T266PRO-RU hovedkort, er det nede til venstre man fester ledningene? (da sliter jeg, for da er de ikke lange nok)

Lenke til kommentar

Har selv akkurat samme "system" med Chieftec DX-01-BLD og MSI K7T266 Pro2-RU.

1: Du har to uttagbare brønner med plass til 3 3.5" enheter i hver brønn. Diskettstasjonen plasserer du midt i eller øverst i den øverste uttagbare brønnen. Skru fast. Diskettstasjonen skal altså ikke plasseres i de eksterne 5 1/4" brønnene som er forbeholdt cd-rom-stasjoner (og andre).

2: Er ikke ledningene lange nok? Har i alle fall 5-6 cm å gå på hos meg. Du skal feste kontaktene nederst i høyre hjørne. Les side 2-15 i manualen.

Lenke til kommentar

Det går liksom ikke å montere diskettstasjonen i de uttagbare brønnene for da kommer den ikke ut på framsia! Er laget til 2 plasser under 5 1/4" brønnene men får liksom ikke til å feste de der! Noen med dragon kabinett her inne som vet hvordan?

[ Denne Melding var redigert av: Stern på 2002-02-22 23:45 ]

Lenke til kommentar

Plasser diskettstasjonen lengre frem da! Skal vel ikke være så vannvittig vanskelig? Du har mer enn nok av hull å feste den i.

For å bli opplyst litt bedre... Hvilket kabinett har du?

For å terpe enda litt mer... Du plasserer diskettstasjonen i en slik uttagbar brønn? Den som er øverst av de to uttagbare brønnene på dette bildet?

Lenke til kommentar

Fikk til diskettstasjonen, kom plutseli på at jeg kunne prøve å skru ut to skruer så skled plutseli hele diskettstasjon-brønnen ut :grin:

Får lese i HK-manualen om hvordan strømpluggene skal stå.. (vet hvor nå)

På det siste bildet du viste er det plass til 2 diskettstasjoner nederst i 5 1(4" brønnene (laget til 2 3,5" brønner).

Takk for hjelpen folkens

[ Denne Melding var redigert av: Stern på 2002-02-23 00:13 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-24 02:27, kjekay skrev:

Stern ! jeg har likt kabinett som deg ! dragon maxi , og jeg får ikke festa disketstasjonen min heller pga jeg kommer ikke til med skruhjernet ! kan du fortelle meg åssen du gikk fram så blir jeg kjempeglad ? :smile:

Hvorfor i huleste klarer du det ikke?

Du er vel klar over at brønnen som du monterer diskettstasjonen OG harddiskene er uttakbare?

Kan ta ett kjapt kurs:

<teskjemodus>

* Chieftec Dragon leveres med etthånds uttagbare brønner (to stk.).

* Ta av døren

* Observer at det er to brønner i front av kabinettet.

* I toppen av hver brønn står det ut en "bøyle".

* Trykk den i retning av baksiden av kabinettet.

* Skyv brønnen i samme retning.

* Alt kan gjøres med 1 hånd.

* Du skal nå stå med 1 stk. brønn i din hånd.

* Plasser diskettstasjonen i midten eller helt øverst i den øverste brønnen (det er plass til 3 3.5" enheter i hver brønn).

* Ganske mange skruer var med i en liten grå eske. Sjekk gjennom den, til du finner noen du liker.

* Bruk ditt favoritt skrujern og skru inn ett par skruer på hver side.

* Ta ut dekselet som står i veien for diskettstasjonen.

* Sett brønnen tilbake på plass.

* Skyv "bøylen" i retning av fronten av kabinettet.

* Gjenta f.o.m. punkt 2 til du har plassert diskettstasjonen slik at den står perfekt i linje med fronten.

* Sett på døren igjen.

</teskjemodus>

Håper det hjalp? :grin:

Lenke til kommentar

ja jeg vet det borre :grin:, men det er bare på midikabinettene det er sånn ! på maxitowerne så er det en egen brønn som er umulig å komme inn til med skruhjernet ! det er sånn STERN også har tror jeg !

kan du fortsatt hjelpe meg ? :sad: :@

Lenke til kommentar

Quote:

Har MSI K7T266PRO-RU hovedkort, er det nede til venstre man fester ledningene? (da sliter jeg, for da er de ikke lange nok)

Jeg har det samme kortet, og JA, nede til venstre. Det følger med en detaljert manual til MB, så skal ikke være noe problem.

:grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...