kevral Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Lurte på om jeg kan stille inn en NF7-S v2.0 til å kjøre ram i single-channel? Fant ikke noen innstilling i bios. Har problemer med å klokke fsb over 190 med to ram-brikker, men det ser ut til å gå fint med bare en brikke, så tenkte kanskje single-channel var veien å gå. Har pc3200-ram. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 For å få enkelt kanal må du fysisk sette minnebrikkene på den ene kanalen. Dvs. sette de to rambrikkene i de to minneplassene som står nærmest hverandre. Den plassen som står litt for seg selv er den andre kanalen. Dette skal forsåvidt stå i manualen en plass. Kanskje det er for aggresive responstider (CAS) som er årsaken til ustabiliteten? Lenke til kommentar
kevral Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Ah, jeg skjønner. Blir vel slot 1 og 2, da, har 2 og 3 nå. Men jeg syntes jeg oppfattet fra manualen at pc3200-ram bare kunne stå i slots 2 og 3? Eller har jeg misforstått det at hoverkortet bare kan ta to sticks med pc3200? Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg har prøvd med rambrikkene mine (Corsair PC3200LL) i 1 og 3, 2 og 3, og 1 og 2 og testet i Sisioft men fikk 2340 ca i alle testene? Noen som kan forklare hvorfor? Funker dual channel uansett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå