Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen vil ikke starte etter registerreim montering, vær så snill å hjelpe meg


Anbefalte innlegg

Hei!!!

 jeg skulle (bare) bytte vannpumpe som hadde røket, etter at jeg snakket meg mange som skulle ha peiling på bil så skulle ikke det by på noe problemer å bytte det, jeg fikk låne garasjen til svogeren til min samboer som er liksom "bilmekaniker" jeg byttet fjær bak og han skulle hjelpe meg med å demontere vannpumpe, plutselig så sier han at han hadde røsket registerreima og at veiv og tann hjulene gikk ut av stilling og at han ikke hadde peiling  på dette området og det har ikke jeg.vi fikk hjelp av en kompis som er også "bilmekaniker" og fikk det på plass etter mye nøling og frem og tilbake. men når jeg skulle kjøre hjem så hadde ikke bilen noe krefter, den orka liksom ikke å dra seg selv nesten. jeg klarte ikke å få den over 80 på flate mark. og når den stå på tomgang så begynte den å jage på motor og turtallet steg til over 3000. gikk ikke lenge før katalysatoren som er et år gammel begynte å lage skapelyd metall-lyd, da snakket jeg med en eldre kar som hadde peiling og han sa at registerreima var montert  en tann for mye eller for lite og han kunne hjelpe meg. jeg kjørte bilen på parkeringa der han bor og  begynte å demontere helt til vi kom til reg og vi hadde hentet teiming skjema i fra møller til min bil

og satt alt etter merke og monterte sammen og dreide motoren forhånd først et par ganger så prøvde vi å starte . men der skjedde ingenting. bilen vil ikke starte, og så tokk vi det av igjen og igjen flere ganger og prøvde forskjellig innstillinger men bilen nekter å starte. jeg ringte flere verksteder og spurte om de kunne reparere den men etter at de hørte på historien så ville de ikke ta bilen inn hos seg .... og der ender historien og her er jeg og ber om hjelp, hva kan være galt? hvorfor vil ikke den starte? og hva galt gjorde vi?

all hjelp tas med stor takk, 

bilen er

Modell:VOLKSWAGEN SHARAN 7M   Motor:ADY   År:2000   

Reg. dato:19991119   KW:85   HK:115   Chassinr:WVWZZZ7MZYV022517   Drivstoff:Bensin    

legger til ilustasjonsbilder på møllers  skjema

post-383293-0-66680800-1435604670.gif

post-383293-0-64273500-1435604683_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veiva må kanskje dreies en omdreining til. Tror han bomma der. Veiva skal rotere 2 omdreininger og kammen 1 gang.

Det siste stemmer i og for seg, men det har (dessverre) ingen innvirkning på timingen. Det er kammen, og bare den, som avgjør om sylinder #1 er på TDC i slutten av kompresjons- eller utblåsningstakta.

 

Eneste rådet jeg kan gi er å dobbelt- og trippelsjekke innstillingene på reima/reimhjulene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...