frans79 Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Hei!!! jeg skulle (bare) bytte vannpumpe som hadde røket, etter at jeg snakket meg mange som skulle ha peiling på bil så skulle ikke det by på noe problemer å bytte det, jeg fikk låne garasjen til svogeren til min samboer som er liksom "bilmekaniker" jeg byttet fjær bak og han skulle hjelpe meg med å demontere vannpumpe, plutselig så sier han at han hadde røsket registerreima og at veiv og tann hjulene gikk ut av stilling og at han ikke hadde peiling på dette området og det har ikke jeg.vi fikk hjelp av en kompis som er også "bilmekaniker" og fikk det på plass etter mye nøling og frem og tilbake. men når jeg skulle kjøre hjem så hadde ikke bilen noe krefter, den orka liksom ikke å dra seg selv nesten. jeg klarte ikke å få den over 80 på flate mark. og når den stå på tomgang så begynte den å jage på motor og turtallet steg til over 3000. gikk ikke lenge før katalysatoren som er et år gammel begynte å lage skapelyd metall-lyd, da snakket jeg med en eldre kar som hadde peiling og han sa at registerreima var montert en tann for mye eller for lite og han kunne hjelpe meg. jeg kjørte bilen på parkeringa der han bor og begynte å demontere helt til vi kom til reg og vi hadde hentet teiming skjema i fra møller til min bil og satt alt etter merke og monterte sammen og dreide motoren forhånd først et par ganger så prøvde vi å starte . men der skjedde ingenting. bilen vil ikke starte, og så tokk vi det av igjen og igjen flere ganger og prøvde forskjellig innstillinger men bilen nekter å starte. jeg ringte flere verksteder og spurte om de kunne reparere den men etter at de hørte på historien så ville de ikke ta bilen inn hos seg .... og der ender historien og her er jeg og ber om hjelp, hva kan være galt? hvorfor vil ikke den starte? og hva galt gjorde vi? all hjelp tas med stor takk, bilen er Modell:VOLKSWAGEN SHARAN 7M Motor:ADY År:2000 Reg. dato:19991119 KW:85 HK:115 Chassinr:WVWZZZ7MZYV022517 Drivstoff:Bensin legger til ilustasjonsbilder på møllers skjema Lenke til kommentar
Indian Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Veiva må kanskje dreies en omdreining til. Tror han bomma der. Veiva skal rotere 2 omdreininger og kammen 1 gang. Du må ta ut toppdekslet og se på ventilene først. Endret 29. juni 2015 av Indian Lenke til kommentar
frans79 Skrevet 29. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2015 vi tokk pluggen på sylinder 1 og sjekka ventilposisjon, men det virker som om tenninga er feil Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Veiva må kanskje dreies en omdreining til. Tror han bomma der. Veiva skal rotere 2 omdreininger og kammen 1 gang. Det siste stemmer i og for seg, men det har (dessverre) ingen innvirkning på timingen. Det er kammen, og bare den, som avgjør om sylinder #1 er på TDC i slutten av kompresjons- eller utblåsningstakta. Eneste rådet jeg kan gi er å dobbelt- og trippelsjekke innstillingene på reima/reimhjulene... Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 (endret) står sikkert feil på fordeleren. Endret 30. juni 2015 av Mekker`n 1 Lenke til kommentar
Indian Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Jeg hadde starta på nytt igjen. Ta ut reima og stille alle 3 merkene og montere igjen. Bilen skal da starte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå