Gå til innhold

Bokelskere er livselskere


Anbefalte innlegg

Jeg er hellig overbevist om at litteratur er et viktig krydder i våre liv. Livet er fantastisk i seg selv, og blir enda bedre av litteraturens utrolige univers. Merker at jeg blir lett euforisk akkurat nå. Litt snodig hvordan livet forandrer seg. Leste ikke frivilig min første bok før jeg rundet 30år, ekskludert Donaldpockets. Nå har jeg lest flere hundre og hadde en helt grei samling. Til jeg fant det for godt å donere de bort til kreftavdelinger.

 

Uansett, er nysgjerrig på hva slags lesestoff du foretrekker, kanskje har du noen gode tips også.

Så lang er Dostojevskji og Hamsun mine favorittforfattere.

 

Ps. Er også sterkt interressert i faglitteratur innen helse og omsorg.

 

Tips meg:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-7L9GLIR1uJ

Jeg leser alt jeg kommer over, og er så absolutt enig i at litteratur er et viktig "krydder" i våre liv. Det beriker livet til så mange mennesker, gir rom for refleksjon og frihet. Jeg føler alltid en slik frihetsfølelse ved å lese. Det å kunne drømme seg bort, bare være helt inn i boka, og glemme alt annet rundt.

 

Jeg leser mye forskjellige, har egentlig ikke noen forfattere jeg har lest mye av, det er som regel en bok her og der. Jeg anbefaler "I morgen var jeg alltid en løve" av Arnhild Lauveng. Det er ei dame som har vært schizofreni som forteller om livet sitt. Hvordan det var den gang, og hvordan det er nå. Sterk lesing, og en bok enhver burde ha lest.

 

Innenfor samme tema, psykisk helse - kan jeg anbefale "Kors på halsen" av Camilla Heiberg Nilssen, en bok om selvskading. 

 

Hvis du liker seriebøker, anbefaler jeg Rosehagen av Merete Lien og Morshjerte av Anne-Lise Boge.

 

Helle Helle, en dansk forfatter jeg har falt for den siste tiden, har mange gullkorn. Hun skriver om hverdagen, om det enkle, men likevel kompliserte i livet. Har akkurat lest "Hvis du vil", som var meget bra. "Ned til hundene", "Dette burde skrives i nåtid" og "Forestillingen om et ukomplisert liv med en mann" er også å anbefale.

 

Listen er lang, jeg leser veldig mye. Kunne ha skrevet side opp og side ned til deg. Har vel lest noen hundre bøker, i mitt relativt korte liv - og eier vel i overkant av 1000 bøker.

 

Så hvis det er noe spesielt du ønsker å lese om, eller anbefalinger innenfor spesifikk sjanger - skrik ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...