Gå til innhold

Søk i norske nyheter

siDDis

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og noen venner utviklet en prototype på et hackaton for noen helger siden som gjør det mulig å søke i norske nyheter. Dette var noen som kom egentlig fra ingenting, men som mange har gitt oss tilbakemelding på at de synes dette var et veldig nyttig verktøy.

Tjenesten finner du her: https://meanwhile.no/

Dette er et veldig tidlig utkast, er mye som kan optimaliseres og vi tjener ingenting på det. Men vi har mange planer fremover og vi ønsker å finne ut litt hva flertallet mener om hva som kan være de riktige neste skrittene. Finner dere dette verktøyet nyttig? Eller bortkasta?

Kort sagt handler denne tjenesten om du ønsker å finne ut meir om hva som har skjedd det siste dagene og gjør det enkelt å søke opp i flere kilder som kommer fra så mange nettaviser som vi har greid å samle opp til nå.

F.eks skal du på fiskeseminar i Finnmark neste uke, så kan du bruke denne tjenesten til å lese deg opp på hva som har skjedd i fiskenæringen i Finnmark den siste tiden. Eller du er interessert i hva som skrives om den økonomiske krisen i Hellas for tiden? Jobber du f.eks i arbeidstilsynet og lurer på hva som skrives i media om arbeidstilsynet? Eller om det skrives noe om din bedrift, organisasjon, osv.

Endret av siDDis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble litt lurt av overskrifta. Jeg trodde norske nyheter var nyheter fra Norge, men det viser seg å være nyheter på norsk.

Mitt problem er at jeg synes mediene renner over av oversatt stoff fra engelskspråklige land. Minst av alt er jeg interessert i hendelser på andre sida av Jorda. Å kunne filtrere bort alt derifra, ville være en god begynnelse. Eller begrense seg til Norge og tre naboene vi grenser til, for eksempel. 

Er dette vektøyet noe for meg - eller kan det bli det, kanskje?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...