johan kristian Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Flue Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Magnar Bruvik Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Synes dette blei eit flott Macro bilete. Gode fargar og fin komposisjon. Bra! Mvh. Magnar Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Begynner å bli mange insektbilder etterhvert,men dette var absolutt bra. Fin skarphet og farger. Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Er glad jeg ikke har insektsfobi, har blitt mye bilder av denne sorten her i det siste. Tydelig at vi lar oss inspirere av hverandre til tider. Synes dette ble bra! Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Synes Flua ble veldig skarp og fin mot den "eksplosive" grønne bakgrunnen. Hvis du legger ut Exif dataene så er det kanskje lettere å gi noen tips. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
johan kristian Skrevet 29. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2015 Takk alle sammen. Her var det stativ og trådutløser, speillås på og MF. Vanskelig dette :-) Ser enkelte her som får sylskarpe bilder. Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Hei flott fluebilde For å unngå høy ISO så anbefaler jeg deg å kjøpe en blits og en diffuser. Begge deler kan kjøpes rimelig på ebay. Lenke til kommentar
okjo Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Hei, syns det ble et flott bilde med fine farger, mangler litt på skarpheten som du selv nevner. Av exif dataene du legger ved ser jeg at du har brukt så liten blender som f/20..når flua er fotografert fra siden sånn som her kunnde du brukt større blender, feks f/16 og gjerne mer og likevel fått god skarphet på flua, bakgrunnen ville blitt dusere. Du ville da kunne redusere iso. Jeg bruker stort sett kamera i Manuell og iso i auto, stiller blender og lukkerhastighet på kontrollhjulene, iso´n følger da etter. Manuell fokus og som du, stativ kabelutløser og speillås...og satser på at flua holder seg i ro Har ikke blits men bruker gjerne et speil for å få mer lys på objektet. Mvh Oddmund Lenke til kommentar
johan kristian Skrevet 1. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2015 Takk igjen. Ja Oddmund, jeg bruker også manuelle innstillinger og lar iso løpe. Skal prøve å redusere blender, som du sier. Jeg har holdt meg til 20 pluss :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg